Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Інформаційні системи та мережі. – 2021. – Випуск 9

Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/59141

Вісник Національного університету «Львівська політехніка»

Вісник Національного університету «Львівська політехніка» «Інформаційні системи та мережі» є правонаступником збірника наукових праць «Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Інформаційні системи та мережі, який започатковано у 1997 р.

Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Інформаційні системи та мережі / Національний університет "Львівська політехніка" ; відповідальний редактор В. В. Пасічник. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2021. – № 9. – 168 с.

Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Інформаційні системи та мережі

Зміст


1
11
23
32
44
53
61
75
84
96
112
122
131
142
151
167

Content


1
11
23
32
44
53
61
75
84
96
112
122
131
142
151
167

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    Проєктування та імплементація інформаційної системи надання рекомендацій людям з психічними відхиленнями
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-03-01) Захарчук, Марко; Басюк, Тарас; Zakharchuk, Marko; Basyuk, Taras; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Розроблено методологічне підґрунтя, здійснено проєктування та імплементацію інформаційної системи надання рекомендацій людям із психічними відхиленнями. Проаналізовано основні способи використання інформаційних технологій у галузі психічного здоров’я. У результаті виявлено, що мобільні пристрої, за використання на них певного програмного забезпечення, здатні істотно зменшити кількість візитів до кваліфікованих спеціалістів, що дає змогу зробити терапію психічних захворювань значно доступнішою для людей з обмеженими часовими чи матеріальними ресурсами. Автори здійснили проєктування інформаційної системи із використанням структурного підходу та моделі проєктування Data Flow Diagrams (DFD): розроблено контекстну діаграму інформаційної системи та виконано декомпозицію її головного процесу, з метою наочної демонстрації способів перетворення вхідної інформації на вихідну. Описано особливості методу прийняття рішень – дерева рішень, що використовується в інформаційній системі. Наведено функціональне призначення та відображено алгоритм роботи, поданий у вигляді мережі Петрі, а також таблиці позицій та переходів цієї мережі, необхідні для кращого розуміння принципів роботи системи. Проаналізовано програмні засоби, що дають змогу досягти цілей, поставлених під час конструювання системи. Здійснено верифікацію роботи, наведено скріншоти програмних вікон системи та описано наповнення основних сторінок.
  • Thumbnail Image
    Item
    Information technology support of education of students with autism: aspects of virtual assistant modeling
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-03-01) Андруник, Василь; Шестакевич, Тетяна; Andrunyk, Vasyl; Shestakevych, Tetiana; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Вважають, що взаємодія із комп’ютером або планшетом для особи з аутизмом є менш стресовою та привабливішою, ніж взаємодія із людьми. Аналіз інформаційних технологій, розроблених як за кордоном, так і в Україні, виявив відсутність систематичної підтримки процесів навчання учнів з аутизмом. У цьому контексті розроблення персоналізованого інформаційно-технологічного супроводу навчальних процесів таких учнів є актуальним науково-прикладним завданням. Для досягнення цієї мети необхідно дослідити теоретичні та методологічні основи навчання осіб з аутизмом та визначити роль ІТ-підтримки такої освіти. Експерти сходяться на думці, що основними напрямами розвитку інформаційних технологій для підтримки навчання учнів з аутизмом є удосконалення їхніх комунікативних навичок, соціальної взаємодії та академічної підготовки. Метод персоналізації віртуального контенту інформаційних технологій, розроблений або адаптований для підтримки навчання учнів з аутизмом, повинен враховувати результати психологічної діагностики учня, його чи її освітні здібності та потреби, а також передбачати залучення парафахівців та батьків учня. Під час розроблення такого методу потрібно враховувати, що деякі студенти можуть використовувати лише невербальне спілкування, тому слід розробити алгоритм оцінювання емоцій учня з аутизмом. Найперспективнішими технологіями, які можна належно і легко адаптувати до навчання учнів з аутизмом, є технології доповненої та віртуальної реальності. Відповідно до розробленого методу персоналізації віртуального контенту інформаційних технологій, необхідно використовувати різне програмне забезпечення для моделювання та візуалізації.