Теорія і практика будівництва. – 2018. – №888

Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/44414

Вісник Національного університету «Львівська політехніка»

У Віснику опубліковано результати закінчених науково-дослідних робіт професорсько-викладацького складу Національного університету “Львівська політехніка”, українських та зарубіжних науковців.

Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Серія: Теорія і практика будівництва : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Національний університет "Львівська політехніка ; голова Редакційно-видавничої ради Н. І. Чухрай. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2018. – № 888 – 140 с. : іл.

Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Теорія і практика будівництва

Зміст


1
3
12
18
29
36
43
52
59
65
72
79
87
93
101
111
117
123
127
133
138

Content


1
3
12
18
29
36
43
52
59
65
72
79
87
93
101
111
117
123
127
133
138

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 21
  • Thumbnail Image
    Item
    Фізико-механічні властивості низькоемісійних багатокомпонентних цементів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Іващишин, Г. С.; Ivashchyshyn, H.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Виробництво композиційних цементів відповідно до ДСТУ Б EN 197-1:2015 надає можливості скорочення вмісту портландцементного клінкеру до 20–64 %, що відповідає концепції сталого розвитку. Використання цементозаміщувальних матеріалів у виробництві цементу та бетону створює широкі можливості розроблення ефективних низькоемісійних багатокомпонентних цементів з пониженим “клінкер-фактором”. Досліджено фізико-механічні властивості низькоемісійних багатокомпонентних цементів СЕМ V/A із вмістом доменного гранульованого шлаку як складника гідравлічної дії, цеоліту як добавки пуцоланової дії і вапняку – мікронаповнювача. Показано, що завдяки синергетичному поєднанню цих складників досягається клас міцності композиційних цементів СЕМ V/А 32,5 із зменшенням вмісту клінкерної складової до 50 %.
  • Thumbnail Image
    Item
    Processes of heat and mass transfer in gas and heat protective suit with ice-water cold-storage accumulators
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Гаврилко, О. А.; Білінський, Б. О.; Дендаренко, Ю. Ю.; Havrylko, A.; Bilinskiy, B.; Dendarenko, Y.; Національний університет “Львівська політехніка”; ЧІПБ ім. Героїв Чорнобиля Національного університету цивільного захисту України (м. Черкаси); Lviv Polytechnic National University; Chernobyl Heroes of the National University, of Civil Defense of Cherkassy
    Наведено математичну модель процесів тепломасоперенесення в системі „навколишнє середовище–захисний одяг–людина”, що враховує одночасне проникнення з навколишнього середовища теплоти і отруйних хімічних речовин до багатошарової оболонки одягу з повітряними прошарками, на підставі результатів якої обґрунтовано параметри газотеплозахисного костюму. Це зумовлено тим, що під час ведення аварійно-рятувальних робіт підрозділами пожежо-рятувальної і гірничорятувальної служб на підприємствах вугільної, хімічної, нафтопереробної та металургійної промисловостей народного господарства виникають несприятливі мікрокліматичні умови (висока температура, вологість повітря, задимленість, загазованість довкілля). Так, під час пожежогасіння або ведення гірничорятувальних робіт виникали ситуації, коли до шахт проникали отруйні хімічні речовини: хлорбензол, ацетон, бензол, сірчана кислота тощо. У результаті багато пожежників-рятувальників або гірничорятувальників отримували отруєння і теплові ураження (температура повітря сягала понад 40 °С), причому використання рятувальниками кращих у світовій практиці газозахисних костюмів виявилося неефективним.
  • Thumbnail Image
    Item
    Експериментальне дослідження скляних багатошарових колон на центральний стиск
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Демчина, Б. Г.; Сурмай, М. І.; Ткач, Р. О.; Demchyna, B.; Surmai, M.; Tkach, R.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Досліджено можливість використання несучих будівельних конструкцій зі скляного триплексу. Наведено результати експериментальних випробувань скляних багатошарових колон з вертикальним розташуванням шарів. Встановлено, що внаслідок нових архітектурних тенденцій скляні конструкції в елементах фасадів, перекрить, мостів, басейнів набули значного поширення. Проте сьогодні вони обмежуються лише малогабаритними плитами, самонесучими перегородками чи фасадними склопакетами, що мають скоріше огороджувальну функцію. Це стильне і ефективне рішення з планування простору в останні роки набуває все більшої популярності. Максимальна легкість і освітленість приміщення, витончений зовнішній вигляд сприяють використанню скла в оформленні інтер’єрів приміщень та фасадів будівель. Також ці конструкції, окрім естетичної привабливості, мають і достатню міцність.
  • Thumbnail Image
    Item
    Thermal modernization of industrial rooms air conditioning system
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Возняк, О.; Сухолова, І.; Юркевич, Ю.; Довбуш, О.; Voznyak, O.; Sukholova, I.; Yurkevych, Yu.; Dovbush, O.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Важливим пріоритетом економічної політики України є ощадне використання енергії. Тому в країні провадять політику енергоощадності, а цілі енергоефективності є всеосяжними та охоплюють як законодавчу базу, так і технічні нововведення. Велику кількість енергії витрачають на створення внутрішнього мікроклімату у виробничих приміщеннях. Одним із ефективних способів зменшення енергоспоживання для потреб охолодження є термічна модернізація системи кондиціонування повітря. Наведено економічні показники заходів термореновації під час реконструкції системи кондиціонування повітря виробничих приміщень. Під час реконструкції системи кондиціонування повітря для порівняння було здійснено такі термомодернізаційні заходи: заміна режиму роботи системи кондиціонування повітря зі стаціонарного на змінний, встановлення двоструминних пристроїв розподілу повітря, встановлення автоматики Belimo, використання настильних струмин. Економічне оцінювання передбачає використання сучасної методології оцінювання економічної ефективності систем термомодернізації, яка враховує останні концепції економічних розрахунків, зокрема рекомендації UNIDO (Департаменту з промислового розвитку Організації Об’єднаних Націй). Двоструминний повітророзподільник дає змогу роздавати припливне повітря у верхній зоні приміщень різного призначення з утворенням закрученої та плоскої струмин. Через наявність рухомих пластинок, прикріплених до дифузора повітророзподільника, аеродинамічні параметри результуючого повітряного потоку поліпшуються завдяки зменшенню коефіцієнтів загасання швидкості та температури повітряного потоку. Визначено оптимальний термореноваційний варіант з умови отримання максимального прибутку та енергоощадності.
  • Thumbnail Image
    Item
    Results of experimental research of bearing capacity of plastic sleeve anchors in thin aerated concrete masonry under axial load
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Верба, В. Б.; Verba, V.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Розглянуто міцність анкерування дюбелів у тонкій кладці із блоків з автовлавного газобетону. Питання несучої здатності анкерів у газобетонній кладці слабо висвітлене у чинних нормах проектування. Стандарт ДСТУ Б В.2.6-195:2013 встановлює мінімальне значення несучої здатності анкерів з пластиковою втулкою, які використовують для кріплення ізоляційних матеріалів на рівні, не нижчому за 0,25 кН. У нашому дослідженні використано анкери KPR-12x100N з нейлоновою втулкою діаметром 12 мм та довжиною 100 мм виробництва Wkret-met (Польща) з шурупом із замкнутою петлею діаметром Ø 5,7 мм. Для випробувань виготовлено 2 зразки кладки, в кожному з яких було 15 місць монтажу анкерів. Отвори для анкерів висвердлено електродрилем без “удару” свердлами з номінальним діаметром 12 мм для першого зразка кладки та 11 мм у другому зразку. Внаслідок випробувань дюбелів KPR-12×100N при центрально прикладеному осьовому навантаженні у тонких стінах з газобетонної кладки завтовшки 100 мм отримано дві схеми руйнування: 1) більшість анкерів під час руйнування проковзували у місці контакту пластикової втулки з бетоном; 2) декілька анкерів спричиняли розколювання самих зразків кладки (за мінімальної відстані від місця монтажу анкера до краю чи сусіднього анкера s = 100 мм). Спостерігалося в середньому на 41,1 % збільшення несучої здатності анкерів KPR-12×100N у разі переходу на менший діаметр свердла, використаного для монтажу, а саме – 11 мм, порівняно зі свердлом Ø 12мм. Порівнянням результатів дослідження анкерів KPR-12×100N з роботою замонолічених у ніздрюватому бетоні арматурних стрижнів встановлено, що несуча здатність замоноліченого стрижня Ø 10 мм A500 є на 50 % вищою.
  • Thumbnail Image
    Item
    Підсилення gfrp-сітками (тм “mapei”) цегляних конструкцій, що зазнали вогневого впливу
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Була, С. С.; Холод, П. Ф.; Богдан, С. М.; Садловська, М. І.; Bula, S.; Kholod, P.; Bogdan, S.; Sadlovska, M. I.; Національний університет “Львівська політехніка”; ТОВ “МАПЕІ Україна”; Lviv Polytechnic National University; MAPEI-Ukraine
    Впродовж 2017 року в Укрaїнi сталося понад вісімдесят тисяч пожеж. З огляду на це, важливим завданням є підсилення будівельних конструкцій, що зазнали вогневого впливу. Останніми роками у світі поширений новітній метод підсилення конструкцій композитними матеріалами. Зважаючи на швидкість і простоту монтажу та розвиток технологій, що призводять до здешевлення такого способу підсилення, цей напрямок є перспективним та потребує значної кількості досліджень для формування нормативних документів у цій сфері. Досліджено центрально-стиснуті цегляні конструкції, що зазнали вогневого впливу та після цього були підсилені композитними сітками із скловолокна ТМ “MAPEI”. Метою дослідження є верифікація методики розрахунку підсилених конструкцій, що рекомендується виробником, на дослідних зразках після нагрівання. В результаті досліджень отримано інформацію про зміну міцності та деформативності елементів, схеми їх руйнування та ефект підсилення. У майбутньому планується проведення нових експериментів з метою розвитку цього дослідження.
  • Thumbnail Image
    Item
    Вплив дефектів робочої арматури на несучу здатність залізобетонних балок
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Бліхарський, З. З.; Вегера, П. І.; Шналь, Т. М.; Blikharskyy, Z.; Vegera, P.; Shnal, T.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Кожна з конструкцій піддається впливам у процесі експлуатації. Внаслідок цього виникають різноманітні дефекти пошкодження цих елементів, що впливають на їх безпечну експлуатацію. Одним з таких дефектів є корозія робочого армування. Дослідження несучої здатності залізобетонних балок з контрольованими значеннями корозії або пошкодження є актуальним питанням. Наведено результати експериментальних досліджень залізобетонних балок з дефектом у розтягнутій арматурі, виконаних з та без початкового навантаження. Як дефект розглядали один отвір Ø5.6 мм. Було випробовувано 8 залізобетонних балок. Зразки поділено на дві серії: два зразки 1-ї серії та шість 2-ї. Контрольні зразки обох серій руйнувались через викришування стиснутої зони бетону. Зразки, які були пошкоджені без початкового навантаження, зруйнувались внаслідок розриву розтягнутої арматури. Такий самий тип руйнування зафіксовано під час пошкодження за експлуатаційного рівня навантаження. При випробовуванні балок з пошкодженням без рівня навантаження і з армуванням, еквівалентним до пошкодженої арматури, несуча здатність зразків фактично однакова, відхилення становить приблизно 4 %. Отже, встановлено, що такий тип пошкодження відповідає зменшенню несучої здатності зразка залежно від робочого армування. При виконанні пошкодження за певного рівня навантаження несуча здатність збільшується приблизно на 10 %. Рівень навантаження збільшує залишкову несучу здатність пошкоджених зразків.
  • Thumbnail Image
    Item
    Дорожні цементобетони на основі модифікованих добавок нової генерації
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Собко, Ю. М.; Шевчук, Г. Я.; Топилко, Н. І.; Новицький, Ю. Л.; Sobko, Y.; Shevchuk, H.; Topylko, N.; Novytskjy, Y.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Розроблено склади модифікованих бетонних сумішей і цементобетонів із заданими експлуатаційними параметрами. В процесі проведення експерименту цементобетони отримували із бетонних сумішей різних складів з модифікуючими добавками нової генерації, які містять суперпластифікатор на основі полікарбоксилатів та повітрезахоплюючу добавку. Суперпластифікатор вводили до бетонної суміші з водою замішування в кількості 0,6; 0,8 і 1,0 % маси цементу, а добавку-аерант – в кількості 0,1 % маси цементу до усіх складів бетонів. Досліджено вплив модифікуючих добавок на властивості дорожніх цементобетонів. Показано ефективність їх використання в дорожніх покриттях, що забезпечує покращені технологічні параметри, підвищену міцність та довговічність. Повітрезахоплююча добавка-аерант в комплексі із суперпластифікатором дає змогу посилити пластифікацію бетонної суміші, а також підвищити морозостійкість та водонепроникність. Визначено техніко-економічну ефективність застосування дорожніх цементобетонів на основі модифікуючих добавок нової генерації та встановлено, що конструкція із цементобетонного покриття дешевша в 1,6 разу ніж конструкція дорожнього одягу із асфальтобетону за вартістю будівельномонтажних робіт.
  • Thumbnail Image
    Item
    Bearing capacity of steel-concrete bent elements reinforced with additional unstrained armature at different levels of strained state
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Барабаш, В. М.; Крамарчук, А. П.; Ільницький, Б. М.; Barabash, V.; Kramarchuk, A.; Ilnitskiy, B.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Проаналізовано результати експериментальних і теоретичних досліджень згинаних елементів, підсилених додатковою арматурою в розтягнутій зоні, в яких додаткову арматуру встановлювали для відновлення або збільшення несучої здатності. Оскільки ефективність використання додаткової арматури для збільшення міцності, жорсткості значною мірою визначається напруженим станом згинаного елемента до підсилення, то проаналізовано результати досліджень впливу різнорежимних навантажень та розвантажень на напружений стан згинаних елементів до підсилення. Для перевірки теоретичних положень і методики розрахунку напруженого стану згинаних сталебетонних елементів, які підсилюються розтягнутою додатковою ненапруженою арматурою під навантаженням різного рівня, досліджено балки на короткочасні та тривалі навантаження. Наведено теоретичні дослідження та методику розрахунку міцності та деформацій згинаних елементів із додатковою ненапруженою арматурою. Встановлено дві стадії роботи згинаного елемента із додатковою арматурою під час розрахунку міцності. Перший – коли в початковій арматурі напруження дорівнюють межі текучості, і балка стає непридатною для експлуатації. Другий – фізичне руйнування балки настає у разі досягнення в додатковій арматурі напружень межі текучості. Необхідність у підсиленні перекрить у процесі їх експлуатації виникає не тільки під час реконструкції, але і з причини фізичного їх старіння, яке спричинене різними факторами. Змінні температурно-вологісні умови негативно впливають на несучу здатність та експлуатаційну придатність конструкцій. У частині виконаних досліджень не враховано передісторії роботи згинаного елемента до підсилення або враховано його приблизно. Також відсутні рекомендації з оцінювання залишкової міцності згинаного елемента при визначенні кількості додаткового армування, величину арматури підсилення часто приймають, не враховуючи напруженого стану згинаного елемента до підсилення. Завдання дослідження згинаних елементів, в яких підсилення додатковою ненапруженою арматурою виконується під діючим навантаженням різного рівня, є актуальним, вирішення його сприятиме зростанню економічної ефективності підсилення залізобетонних конструкцій