Transport Technologies. – 2023. – Vol. 4, No. 2

Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/61379

Журнал створено у 2020 році у Національному університеті «Львівська політехніка». Періодичність видання двічі на рік. Випуск номерів журналу здійснюється англійською мовою.

Transport Technologies. – Lviv : Lviv Politechnic Publishing House, 2023. – Volume 4, number 2. – 80 p. : il.

Транспортні технології

Зміст


1
12
23
33
44
56
68
76
79

Content (Vol. 4, No 2)


1
12
23
33
44
56
68
76
79

Browse

Search Results

Now showing 1 - 1 of 1
  • Thumbnail Image
    Item
    Characteristics of motorization’s impact on the urban population
    (Видавництво Львівської політехніки, 2023-02-28) Fornalchyk, Yevhen; Hilevych, Volodymyr; Lviv Polytechnic National University
    Відомо, що найважливішим для підтримання доброго здоров’я містян є збереження їхнього життя від можливих смертельних ДТП, забезпечення чистоти повітряного простору, ізолювання від надмірних шумових забруднень, електромагнітних полів. Перелічені негативні впливи генерують інтенсивні транспортні потоки, які є основною компонентою транспортних систем. З урахуванням надзвичайної важливості забезпечення нормального життєвого простору для міського населення, який формується, зокрема, нормативами функціонування транспортної системи, актуалізувалось завдання щодо виявлення закономірностей зміни автомобілізації упродовж останніх п’яти років. Автомобілізацію раніше вважали однією із характеристик добробуту населення. Зростання уже нині супроводжується у великих містах і негативними явищами, такими як: ДТП із втратами життів населення; погіршення якості повітряного басейну; надмірні транспортні шуми; надмірні електромагнітні поля, які спричиняють інтенсивні транспортні потоки. Усі ці негативні характеристики зростання рівня автомобілізації стали предметом цього дослідження. На підставі статистичних даних визначено хронологічну закономірність підвищення показника автомобілізації, виявлено тенденції змін шкідливостей за роками (вони описуються показниковими та прямолінійними рівняннями): є постійні зростання за 2017–2022 рр. Визначено також функціональні залежності впливу рівнів автомобілізації на кожну із шкідливостей: вплив автомобілізації на смертельні ДТП та забруднення повітря описуються показниковими рівняннями, а шумові та електромагнітні – прямолінійними неспадними рівняннями. На основі отриманих результатів зроблено висновки щодо зменшення їх впливу заміною звичайних транспортних систем на інтелектуальні транспортні системи з елементами штучного інтелекту.