Transport Technologies. – 2023. – Vol. 4, No. 2

Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/61379

Журнал створено у 2020 році у Національному університеті «Львівська політехніка». Періодичність видання двічі на рік. Випуск номерів журналу здійснюється англійською мовою.

Transport Technologies. – Lviv : Lviv Politechnic Publishing House, 2023. – Volume 4, number 2. – 80 p. : il.

Транспортні технології

Зміст


1
12
23
33
44
56
68
76
79

Content (Vol. 4, No 2)


1
12
23
33
44
56
68
76
79

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    Assessment of the service quality in public transport (analysis of research in Lviv, Ukraine)
    (Видавництво Львівської політехніки, 2023-02-28) Zhuk, Mykola; Pivtorak, Halyna; Gits, Ivanna; Lviv Polytechnic National University
    В роботі здійснено оцінювання якості надання послуг громадського транспорту та впливу окремих компонентів на значення загального рівня задоволеності транспортним обслуговуванням. Громадський транспорт має багато переваг щодо енергозбереження, впливу на навколишнє середовище, соціальної справедливості та міської економіки. Аналіз виконаних досліджень підтверджує, що якість надання послуг системою громадського транспорту безпосередньо впливає на наміри потенційних пасажирів більше ним користуватися. Проте рівень економічного добробуту, стан розвитку транспортної системи, національна стратегія щодо розвитку соціальної мобільності тощо впливають на різне сприйняття важливості тих самих параметрів функціонування громадського транспорту. Дослідження ґрунтуються на результатах опитувань населення м. Львова. Виявлено, що сприйняття показників вартості (ціни та способів оплати проїзду) найбільше відрізняється залежно від віку, середньомісячного рівня доходу та виду зайнятості. Найменше соціо-економічні показники респондентів впливають на зміну оцінки часових показників переміщення. В цьому випадку рівень задоволеності корелює із фактичними тривалостями окремих компонентів переміщення (тривалості поїздки та тривалості очікування на зупинці). Згідно з результатами опитувань, часові параметри переміщення, заповненість салону транспортного засобу, чистота в салоні та поведінка водія істотніше впливають на загальну оцінку показника якості транспортного обслуговування, ніж облаштування зупинки, зручність посадки/висадки, шум в салоні та зручність оплати проїзду. Отримані результати можуть бути корисними для надавачів та замовників транспортних послуг під час визначення першочергових заходів для поліпшення якості громадського транспорту.
  • Thumbnail Image
    Item
    Study of time indicators of public transport operation depending on the season of the year
    (Видавництво Львівської політехніки, 2023-02-28) Afonin, Maksym; Amrutsamanvar, Rushikesh; Lviv Polytechnic National University; Technische Universtität Dresden
    Проблеми мобільності у великих містах України та Східної Європи ускладнюються тим, що збільшення інтенсивності приватного транспорту значно перевищує пропускну здатність вулично-дорожньої мережі, а найбільше це відчутно у пікові періоди не лише світлового дня, але і року. З погляду стійкої мобільності це негативне явище істотно впливає на міський громадський транспорт, який не має окремих виділених ліній руху. В статті проаналізовано питання щодо погіршення транспортної ситуації у великих містах, спричиненого підвищенням інтенсивності руху на магістральних вулицях в пікові періоди доби, а також наявністю сезонних чинників руху. Якщо питання виникнення та тривалості заторів та збільшення часу кореспонденцій приватного транспорту є досить вивченим, то проблеми зміни графіків руху громадського транспорту та врахування збільшення тривалості рейсів залежно від пори року потребують уточнення. Для дослідження вибрано маршрути руху громадського транспорту, який не має окремої інфраструктури і здійснює рух в загальному потоці разом із приватними автомобілями. За результатами дистанційного спостереження за громадським транспортом встановлено зміну тривалості рейсів та втрат часу за рахунок посадки-висадки пасажирів на подібних тролейбусних маршрутах в різні сезони. На основі отриманих даних сформовано матрицю коефіцієнтів нерівномірності тривалості рейсів для маршрутів громадського транспорту та встановлено ступінь впливу сезонності на ці показники. Отримані результати надають можливість кількісно визначити вплив пори року та часу доби на зміну тривалості рейсів, що може бути застосованим як у подальших дослідженнях з використанням засобів імітаційного моделювання, так і у практиці під час складання сезонних розкладів руху. Результати досліджень доповнюють актуальні на цей час наукові праці, які стосуються проблем сезонної мобільності, а також впливу функціонування об’єктів соціальної інфраструктури (школи, дитячі садочки та інші заклади освіти) міст на пікове навантаження вулично-дорожньої мережі, що подовжує тривалість руху не лише приватного, але і громадського транспорту.