Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Проблеми економіки та управління. – 2020. – Том 4, № 1

Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/55692

Науковий журнал

Виходить двічі на рік з 2019 року. Входить до переліку наукових фахових видань з економічних наук, затвердженого МОН України. Засновник і видавець Національний університет «Львівська політехніка».

Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Проблеми економіки та управління : науковий журнал. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2020. – Том 4, № 1. – 196 с. : іл.

Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: "Проблеми економіки та управління"

Зміст (том 4, № 1)


1
11
22
34
43
54
63
72
83
93
101
109
119
125
135
142
151
159
167
174
188
195

Content (Vol. 4, No 1)


1
11
22
34
43
54
63
72
83
93
101
109
119
125
135
142
151
159
167
174
188
195

Browse

Search Results

Now showing 1 - 1 of 1
  • Thumbnail Image
    Item
    Improving receivables management of the enterprise in the context of new challenging market conditions
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-10) Гавран, В. Я.; Данилків, Х. П.; Гавран, М. І.; Havran, V. Ya.; Danylkiv, Kh. P.; Havran, M. I.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Проаналізовано способи та засоби удосконалення управління дебіторською заборгованістю на підприємствах. В складних ринкових умовах та нових викликів формування ефективної системи управління дебіторською заборгованістю безпосередньо впливає на стабільну та ефективну діяльність підприємства. Обґрунтовано доцільність застосування не лише кількісного, але й якісного аналізу показників оцінки поточного стану дебіторської заборгованості з метою покращення фінансового стану і рівня платоспроможності підприємства. Запропоновано послідовність процесу аналізу дебіторської заборгованості, який складається із сукупності завдань та методів їх вирішення, згрупованих у п’ять етапів. Застосовуючи якісний метод АВС- та XYZ-аналізу, проведено групування послуг та товарів, за якими виникає дебіторська заборгованість ТОВ «Комунпостач» відповідно до основних клієнтів. Представлено матрицю об’єднаних результатів АВС- та XYZ-аналізу, де виокремлено дев’ять груп дебіторів, кожна з яких потребує розроблення своєї технології управління за показниками частки дебіторської заборгованості в загальній її сумі на підприємстві, а також точності прогнозування її динаміки. Результатом проведеного дослідження стало визначення основних заходів для ефективного управління дебіторською заборгованістю підприємства, серед яких виокремлено: рейтингування кредитоспроможності клієнтів; визначення критеріїв та особливостей надання товарного кредиту, а також видів продукції чи запропонованих послуг, за якими найбільш імовірне виникнення заборгованості; планування заходів щодо оптимізації дебіторської заборгованості; встановлення взаємозалежності системи мотивації персоналу із розміром дебіторської заборгованості, а також досягнутими результатами; запровадження сучасних методів управління дебіторською заборгованістю, серед яких факторинг, страхування фінансових ризиків, використання оплати векселями тощо.