Проблеми з транспортними потоками і напрями їх розв’язання. – 2015 р.
Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/49756
Тези доповідей всеукраїнської науково-теоретичної конференції, 26-28 березня 2015 року, Львів
Збірник містить матеріали за такими напрямами: транспортне планування міст та керування дорожнім рухом, моделювання транспортних потоків, безпека дорожнього руху, попит на транспортні послуги та пасажирські перевезення, вантажні перевезення та транспортна логістика, технічна експлуатація транспортних засобів, психофізіологічні особливості та надійність роботи водія.
Проблеми з транспортними потоками і напрями їх розв’язання : тези доповідей всеукраїнської науково-теоретичної конференції, 26-28 березня 2015 року, Львів / Національний університет «Львівська політехніка», Кафедра транспортних технологій. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2015. – 143 с.
Browse
Item Автомобілізація і деякі проблеми, пов’язані з нею(Видавництво Львівської політехніки, 2015) Форнальчик, ЄвгенAnalyzed research on the scientific and practical tasks impact the level of motorization on the quality of the transport system, large and significant cities, which together will reduce the delay before intersections, reruns of the vehicles, traffic flows, congestion in exhaust gases of urban air pollution. A separate approach to determining factor for passenger cars, taking into account the stochastic traffic flow structures.Item Алгоритм розрахунку пересувань мешканців міста з використанням масиву даних трансакцій систем стільникового зв’язку(Видавництво Львівської політехніки, 2015) Білоус, Андрій; Демчук, ІннаThe method for determining the parameters of passenger movements using data of users of mobile communication. An algorithm for constructing the matrix flow movement subscribers in the city.Item Алгоритм розрахунку прогнозного завантаження автомобільних газонаповнювальних станцій у містах(Видавництво Львівської політехніки, 2015) Кузнецов, ОлександрGrounded using the algorithm of the forecast load CNG stations that can improve the accuracy of their location choice by improving simulation accuracy.Item Аналіз та напрями вдосконалення методів прогнозування аварійності транспортних засобів(Видавництво Львівської політехніки, 2015) Паснак, Іван; Колеснікова, АннаExisting methods for prediction of accident vehicles and found that they are usually based on statistical results of road accidents in previous time periods (month, year, etc.). Based on real examples are given, it is not always due to existing mathematical models possible to reliably estimate the likelihood of an accident or predict their number because each accident is primarily a random phenomenon.Item Вдосконалення системи пасажирських перевезень у Вінниці та аналіз її результатів(Видавництво Львівської політехніки, 2015) Біліченко, ВікторThe concept of public passenger transport are the main results and improve the route network of Vinnitsa cityItem Вдосконалення функціонування транспортних потоків на регульованих перехрестях(Видавництво Львівської політехніки, 2015) Павлова, Ірина; Грабовець, ВіталійA study of traffic controlled intersections in Lutsk revealed a significant overload. Were monitored traffics at several intersections in Lutsk. Established parameters of traffic flow and determined that the greatest impact on it is made by following factors: intensity, density and speed.Item Визначення добових періодів зміни часу оберту на маршруті з допомогою кластерного аналізу(Видавництво Львівської політехніки, 2015) Півторак, Галина; Білоус, АндрійThesis is dedicated to investigation the modern and efficient algorithm of appropriate day time periods for transit route work designing. In frame of apparent time period the route cycle time is considered stable and constant. As input data for algorithm the GPS tracking data of route vehicles are used. The time of staying at the transit stop is the key factor for defining the time periods. For main purpose of algorithm the cluster analysis is used.Item Визначення коефіцієнтів користування транспортом за допомогою нелінійних математичних моделей(Видавництво Львівської політехніки, 2015) Іванов, ІгорThe main factors which influent on the motorized mobility were grouped based on data of the foreign and domestic researches and also on the data which were obtained during questionnaire survey of the city residents. It was carried out the factor analysis using the pair correlation, which allowed creating mathematical models of the transport utilization factors.Item Визначення рівня екологічної безпеки системи «транспортний потік – дорога – придорожнє середовище»(Видавництво Львівської політехніки, 2015) Вайганг, Ганна; Римарук, Костянтин; Блажчук, ОленаThe method of estimating the environmental safety of the system "traffic flow - road - roadside environment" is given. The comprehensive assessment of environmental safety level determined by the individual, group and integrated environmental criteria in consideration of the impact of characteristics of elements of the system "traffic flow - road - roadside environment".Item Вплив змін динамічних характеристик транспортних засобів на значення коефіцієнтів зведення(Видавництво Львівської політехніки, 2015) Гілевич, Володимир; Могила, ІгорThere is proposed the new approach for determination of the passenger car equivalent (PCE) for the heterogeneous traffic flows, which considers dynamic behavior of different vehicles. Reduction of the starting acceleration of vehicles that take off on the green light at the stop-line is considered when computing PCE for signalized intersection. There is shown reduction of traffic delays at the main directions of intersections when using proposed PCE.Item Вплив часових інтервалів у транспортному потоці на пропускну здатність(Видавництво Львівської політехніки, 2015) Ройко, Юрій; Санько, Ярослав; Євчук, МирославSearch reserve capacity in terms of sustainable urban development is one of the most important tasks faced by scientists engaged in optimizing the parameters of the road network and the traffic flow streams. Such optimization can sometimes achieve organizational methods, by aligning the composition of traffic flow, its dispersal in time and space. However, this must be preceded by study Movement and the geometry of the road network.Item Впровадження інтелектуальних технічних систем на пасажирському транспорті Луцька(Видавництво Львівської політехніки, 2015) Пустюльга, Сергій; Мурований, Ігор; Чухрій, СтепанIn this article it is presented the worked out system of satellite monitoring of passenger transport in Lutsk. The basic principles of MAC (multimedia automated complex) work are described. The basic advantages of using the computer traffic control both for passengers and for professional users are presented.Item Втомлюваність пасажирів електротранспорту як критерій оцінки якості транспортного обслуговування(Видавництво Львівської політехніки, 2015) Бойків, Микола; Кушпета, ОльгаA study of the traffic flow of passengers on the tram routes in the city. Lvov. To assess the quality of transport services of passengers during each trip recorded, changes in the functional state through the registration index activity of regulatory systems.Item Еластичність швидкості як наслідок засліплення водіїв(Видавництво Львівської політехніки, 2015) Микола БойківThe paper studies the springiness of speeding traffic in terms of glare. Blindness occurred in the nighttime and carried automobile headlights at oncoming vehicles separation on two-lane road.Item Електронний регулятор паливоподачі дизеля(Видавництво Львівської політехніки, 2015) Головчук, Андрій; Габрієль, Юрій; Жолобко, ВолодимирThe electronic governor for diesel fuel inline high pressure pump was considered. Construction governor allows a wide range of fuel characteristics change and has the ability to adapt to external factors, such as the technical condition of the engine and feedback for smoke exhaust.Item Застосування компактних маятникових динамічних гасників коливань(Видавництво Львівської політехніки, 2015) Дівеєв, Богдан; Мартин, Віктор; Дерефінка, ІгорThe paper deals with the methods of calculation and optimization of compact pendulum type dynamic vibration absorbers for vibration decreasing. The algorithms for vibration decreasing of elongated machine elements are received. The main aim of this paper is different type dynamic vibration absorbers investigation and optimization. A technique is developed to give the optimal dynamic vibration absorbers for the elimination of excessive vibration in harmonic and impact forced system.Item Зв’язок показника активності регуляторних систем з індексом напруження під час оцінювання функціонального стану водія(Видавництво Львівської політехніки, 2015) Ковалишин, Володимир; Кисіль, ІгорAnalyzed nonlinear relationship of index activity of regulatory Baevsky’s systems with stress index in evaluation of the driver functional state in the laboratory. The equation of dependence to determine the index activity of regulatory systems for small values of stress index.Item Зміна часу прийняття адекватного рішення водієм у лабораторних умовах(Видавництво Львівської політехніки, 2015) Ковалишин, Володимир; Мухар, Роман; Цір, РоманDetermined driver's reaction time in simple and complex situations in the laboratory. Analyze components of the reaction time and found that the time of decision making driver plays an important role in ensuring safety.Item Зміст до "Проблеми з транспортними потоками і напрями їх розв’язання"(Видавництво Львівської політехніки, 2015)Item Керування ввімкненням зелених сигналів на координованих регульованих перехрестях(Видавництво Львівської політехніки, 2015) Форнальчик, Євген; Грицунь, ОлегImproving the efficiency of traffic management schemes often achieved by the introduction of automated control systems. But, along with the fact there are a number of problems associated with frequent changes in traffic flows indicators change their composition depending on the areas of city streets with different planning options. Under these conditions, the calculated parameters control needs to be adjusted to reduce delays in the movement.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »