Проблеми з транспортними потоками і напрями їх розв’язання. – 2015 р.

Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/49756

Тези доповідей всеукраїнської науково-теоретичної конференції, 26-28 березня 2015 року, Львів

Збірник містить матеріали за такими напрямами: транспортне планування міст та керування дорожнім рухом, моделювання транспортних потоків, безпека дорожнього руху, попит на транспортні послуги та пасажирські перевезення, вантажні перевезення та транспортна логістика, технічна експлуатація транспортних засобів, психофізіологічні особливості та надійність роботи водія.

Проблеми з транспортними потоками і напрями їх розв’язання : тези доповідей всеукраїнської науково-теоретичної конференції, 26-28 березня 2015 року, Львів / Національний університет «Львівська політехніка», Кафедра транспортних технологій. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2015. – 143 с.

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    Застосування компактних маятникових динамічних гасників коливань
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Дівеєв, Богдан; Мартин, Віктор; Дерефінка, Ігор
    The paper deals with the methods of calculation and optimization of compact pendulum type dynamic vibration absorbers for vibration decreasing. The algorithms for vibration decreasing of elongated machine elements are received. The main aim of this paper is different type dynamic vibration absorbers investigation and optimization. A technique is developed to give the optimal dynamic vibration absorbers for the elimination of excessive vibration in harmonic and impact forced system.
  • Thumbnail Image
    Item
    Розробка пристроїв для верхнього краю звукозахисного бар’єру
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Дівеєв, Богдан; Коник, Соломія
    Starting from consideration of the practical requirements for a top edge device, which are good acoustical performance coupled with low cost and durability, a new device has been developed. The present paper is an attempt at proposing a novel procedure to derive the sound isolation parameters for noise barrier with the presence of an additional discrete elements as dynamic vibration absorbers (DVA). The main advantage of the present method is that it does not rely on strong assumptions about the model of the barrier plate. For acoustic calculations Timoshenko beam equivalent to sandwich is under discussion.