Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Проблеми економіки та управління. – 2022. – Том 6, № 2

Permanent URI for this collection

Науковий журнал

Виходить двічі на рік з 2019 року. Входить до переліку наукових фахових видань з економічних наук, затвердженого МОН України. Засновник і видавець Національний університет «Львівська політехніка».

Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Проблеми економіки та управління : науковий журнал. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2022. – Том 6, № 2. – 176 с. : іл.

Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія “Проблеми економіки та управління”

Зміст


1
10
20
32
41
56
76
90
100
112
123
135
143
154
163
175

Content (Vol. 6, No 2)


1
10
20
32
41
56
76
90
100
112
123
135
143
154
163
175

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 16 of 16
  • Item
    Інститут репутації бізнесу в України: особливості формування та культура скасування
    (Видавництво Львівської політехніки, 2022-03-01) Прокопишин-Рашкевич, Л. М.; Мороз, Є. Т.; Prokopyshyn-Rashkevych, L.; Moroz, Y.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Удосконалено зміст поняття “репутація бізнесу” та узагальнено основні критерії, які характеризують репутацію бізнесу. Проаналізовано явища, тренди соціальної відповідальності, важливі для українського суспільства. Проведено опитування щодо впливу відповідальності бізнесу на купівельне рішення споживачів та проаналізовано ставлення опитаних до бізнесу, що може порушувати цінності споживання. Сформовано основні тренди культури скасування суспільства щодо бізнесу, який не відповідає його очікуванням.
  • Item
    Formation of sectorial model of Ukrainian economy at the post-war period
    (Видавництво Львівської політехніки, 2022-03-01) Пирог, О. В.; Pyroh, O. V.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    У статті досліджено трансформацію секторної моделі економіки України у 2001–2020 рр. та формування нової структури секторної моделі у поствоєнний період. Секторна модель розвитку національного господарства комплексно відображає організацію економічної системи за технологічною інтенсивністю й суспільними потребами в умовах постіндустріального суспільства, враховує структурно-технологічні зміни національного господарства. У ході дослідження сформовано гіпотезу: Україна постала перед завданням із формування нової секторної моделі національної економіки з потужними вторинним (S2) і п’ятериковим (S5) секторами, які посилять конкурентоспроможність країни на глобальному рівні у поствоєнний період. Здійснено оцінювання структурних змін секторної моделі економіки України відповідно до новітніх вимог постіндустріального суспільства в умовах нестабільності (2001–2020 рр.). Розвитку національної економіки України відповідно до вимог постіндустріального суспільства можливо досягти, сформувавши у післявоєнний період сучасну секторну модель, яка передбачає зменшення частки первинного (S1) і третинного (S3) секторів зі зростанням часток вторинного (S2) і п’ятерикового (S5) секторів, у яких зосереджено високотехнологічне виробництво.
  • Item
    Проблеми формування еко-інноваційної політики
    (Видавництво Львівської політехніки, 2022-03-01) Одрехівський, М. В.; Когут, У. І.; Odrekhivskyi, M.; Kohut, U.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    У статті визначено сутність та виокремлено роль еко-інноваційної політики щодо вирішення екологічних проблем, що стоять перед людством, сприяння розвитку науки й техніки, забезпечення конкурентоспроможності, економічного зростання та розвитку національних економік на інноваційній основі. Запропоновано системну концепцію еко-інноваційної політики, яка охоплює елементи глобальної, міжнаціональної, національної, підприємницької та міжособистісної інтеграції та конкуренції, самодостатності у забезпеченні економічного зростання та розвитку. Згідно із зазначеною концепцією розроблено структурну модель еко-інноваційної політики на різних рівнях глобальної еко-інноваційної системи, структуру її складових у взаємозв’язку та взаємодії, з метою підвищення екологічності, ефективності та міжнародної конкурентоспроможності національних виробництв. Виокремлено роль та сформовано систему складових елементів корпоративної еко-інноваційної політики, що спрямована на сприяння розвитку еко-інноваційної діяльності та створення еко-інноваційних товарів, з метою забезпечення високого рівня конкурентоспроможності підприємства та вирішення еколого-економічних проблем
  • Item
    Зміст та фокус бренд-комунікацій на ринку органіку в Україні
    (Видавництво Львівської політехніки, 2022-03-01) Нігматова, О. С.; Nihmatova, O. S.; Федерація аудиторів, бухгалтерів і фінансистів АПК України; Federation of the Auditors, Accountants and Financiers of Agro-Industrial Complex of Ukraine
    Досліджено особливості реалізації бренд-комунікацій у соціальних мережах на ринку органічної продукції. Матеріалами дослідження стали маркетингові (текстові) повідомлення з боку виробників органічних яєць у соціальній мережі Facebook для встановлення їх комунікаційного фокуса на основі використання якісної методології та із застосуванням кількісного методу корпусної лінгвістики. Визначено, що зміст бренд-комунікацій вибудований на багатоаспектності цінності органічної продукції. Маркетингова інформація сконцентрована на гастрономічному гедонізмі та є продуктоцентрованою, із визначенням користі від споживання яєць для здоров’я людини. Сформовано практичні пропозиції щодо удосконалення змісту бренд-комунікацій виробників органічних яєць у соціальній мережі Facebook.
  • Item
    Підходи до формування стратегії підвищення інвестиційної привабливості регіону (на прикладі Львівської області України)
    (Видавництво Львівської політехніки, 2022-03-01) Музиченко-Козловська, О. В.; Muzychenko-Kozlovska, O.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    У статті з’ясовано сутність поняття “інвестиційна привабливість території чи регіону”; визначено основні (внутрішні) чинники формування інвестиційної привабливості регіону та допоміжні (зовнішні). Вибрано метод аналізування факторів, що впливають на збільшення інвестиційної привабливості регіону; запропоновано послідовність формування стратегії підвищення інвестиційної привабливості регіону. Під час дослідження здійснено SWOT-аналіз факторів підвищення інвестиційної привабливості регіону й апробовано результати стратегії підвищення інвестиційної привабливості регіону на прикладі Львівської області України.
  • Item
    Актуальні аспекти сталого розвитку бізнесу за ESG стандартами в Україні
    (Видавництво Львівської політехніки, 2022-03-01) Кіржецька, М. С.; Кіржецький, Ю. І.; Kirzhetska, M.; Kirzhetskyy, Yu.; Національний університет “Львівська політехніка”; Львівський державний університет внутрішніх справ; Lviv Polytechnic National University; Lviv State University of Internal Affairs, Department of social discipline
    Мета дослідження – виявлення взаємозв’язку між інтегральним індексом ESG та фінансовими показниками підприємства. Методологічною основою роботи стало емпіричне дослідження вибірки відкритих даних 56 підприємств, які у 2020 р. здійснювали діяльність на території України. Джерело дослідження – звіти щодо рівня прозорості українських підприємств та показники їхньої діяльності, які є у вибірці (отримані з бази даних edata.gov.ua). На підставі панельних даних побудовано регресійну модель залежності між індексом ESG та показником рентабельності активів. У результаті дослідження зроблено висновок, що чим вище значення такого фінансового показника підприємства, як рентабельність активів, тим вищим є індекс ESG. Тобто чим вищою є рентабельність активів, тим активніше підприємства спрямовують інвестиції у розвиток ESG ініціативи. Отримані результати мають практичну спрямованість, їх можуть використовувати власники, топ-менеджери підприємств та інвестори для формування бізнес-стратегії та прийняття інвестиційних рішень.
  • Item
    Сучасний стан та перспективи розвитку молочної галузі України
    (Видавництво Львівської політехніки, 2022-03-01) Гладій, М. Р.; Просович, О. П.; Hladiy, M. R.; Prosovych, O. P.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Досліджено сучасний стан та тенденції розвитку молочної галузі України. Проаналізовано основні виробничі показники молочного скотарства за останні тридцять років. Досліджено територіальні аспекти розвитку молочного бізнесу, динаміку закупівельних цін на молоко, а також особливості експортно-імпортної торгівлі молочною продукцією. На підставі результатів аналізу виділено основні чинники, які здійснюють найвагоміший вплив на сучасний стан молочної галузі. Розглянуто напрями вкладення інвестиційних ресурсів у молочному бізнесі та можливі результати інвестування. Запропоновано заходи для активізації зростання вітчизняного молочного ринку на макро- та мікрорівні. Зроблено висновок, що запровадження дієвого механізму реалізації пропонованих стратегічних заходів за умови державної підтримки та збільшення фінансування стане рушійною силою прискореного розвитку молочної галузі
  • Item
    Маркетингові комунікації органів місцевого самоврядування: визначення пріоритетних для мешканців тем інформації
    (Видавництво Львівської політехніки, 2022-03-01) Гвоздь, М. Я.; Карий, О. І.; Процак, К. В.; Gvozd, M.; Karyy, O.; Protsak, K.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Дослідження спрямовано на удосконалення маркетингових комунікацій органів місцевого самоврядування із мешканцями сільських громад. Зокрема, досліджено пріоритетні сфери, найцікавіші для мешканців сільських територій. Проведене соціологічне дослідження дало змогу виявити відмінності у потребах в інформації та її змісті залежно від рівня достатку мешканців громади та за гендерною ознакою. За результатами анкетування розроблено рекомендації органам місцевого самоврядування щодо удосконалення їх комунікаційної політики
  • Item
    Зміст
    (Видавництво Львівської політехніки, 2022-03-01)
  • Item
    Формування механізму стимулювання інноваційно-технологічного розвитку на регіональному рівні
    (Видавництво Львівської політехніки, 2022-03-01) Ситник, Й. С.; Sytnyk, Y. S.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Мета дослідження – формування механізму створення платформи для інноваційної співпраці та налагодження взаємовигідних економічних відносин між суб’єктами підприємництва і закладами вищої освіти (науковими установами) для розроблення і впровадження технологічних інновацій. Проаналізовано показники інноваційної активності промислових підприємств Львівщини, визначено на основі SWOT-аналізу основні тенденції соціально-економічного розвитку Львівської області, окреслено сценарії економічного розвитку Львівщини, сформовано принципи та завдання стосовно регіонального стимулювання інноваційної діяльності, надано рекомендації органам регіональної влади щодо механізмів конкурсного відбору та співфінансування упровадження інноваційних проєктів.
  • Item
    Method of evaluation of event management formation at the enterprise
    (Видавництво Львівської політехніки, 2022-03-01) Мисик, В.; Mysyk, V.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Розроблено модель оцінювання сформованості івент-менеджменту на підприємстві, яку взято за основу запропонованого комплексно-цільового методу оцінювання такої сформованості. Виокремлено чотири основні напрями (фактори) оцінювання сформованості івент-менеджменту на підприємстві: професійної компетентності працівників, залучених до івент-менеджменту, управлінської зрілості, івент-активності підприємства та інформаційно-технологічної складової підприємства щодо івент-менеджменту. Графічно проілюстровано рівень сформованості івент-менеджменту на підприємстві у вигляді пелюсткової діаграми із рисунком кола рівня сформованості. Емпірично досліджено та застосовано розроблений комплексно-цільовий метод на підприємствах різних сфер діяльності
  • Item
    Оцінювання самоорганізації інтеграційних процесів в управлінні підприємствами
    (Видавництво Львівської політехніки, 2022-03-01) Кузьмін, О. Є.; Цікало, Є. І.; Дорошкевич, К. О.; Колінко, Н. О.; Kuzmin, O. Ye.; Tsikalo, Ye. I.; Doroshkevych, K. O.; Kolinko, N. O.; Національний університет “Львівська політехніка”; Львівський національний університет ім. Івана Франка; Lviv Polytechnic National University; Ivan Franko National University of Lviv
    У статті розглянуто підходи до аналізування інтеграційних процесів на підприємствах та відповідні їм способи реалізації, що забезпечують системну інтеграцію суб’єктів господарювання і підвищення рівня прийнятих управлінських рішень у сфері інтеграції, доведено необхідність досліджень здатності підприємств самостійно організовувати інтеграційні процеси у підсистемах управління. Для оцінювання рівня самоорганізації інтеграційних процесів в управлінні підприємствами у статті рекомендовано перелік індикаторів, сформовано послідовність їх розрахунку. Для цього використано коефіцієнт варіації, що вказує на стан однорідності інтеграційних систем підприємства та рівень їх самоорганізації.
  • Item
    Методичні підходи до оцінювання резилентності соціально-економічної системи в умовах глобальної нестабільності
    (Видавництво Львівської політехніки, 2022-03-01) Іванюк, У. В.; Ivaniuk, U.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Охарактеризовано особливості оцінювання резилентності соціально-економічної системи до глобальних шоків на основі ідентифікації основних параметрів резилентності. Обґрунтовано, що для аналізу резилентності соціально-економічної системи варто використовувати “технічний”, “екологічний” та “адаптивний” підходи. Доведено об’єктивну необхідність аналізу організаційних та управлінських драйверів, оскільки рівень резилентності значною мірою формується під впливом управлінських рішень соціально-економічної системи.
  • Item
    Теоретичні аспекти управління оборотним капіталом підприємств
    (Видавництво Львівської політехніки, 2022-03-01) Данилків, Х. П.; Гембарська, Н. Є.; Когут-Ференс, О. І.; Danylkiv, Kh. P.; Hembarska, N. Ye.; Kohut-Ferens, O. I.; Національний університет “Львівська політехніка”; Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника; Lviv Polytechnic National University; Vasyl Stefanyk Precarpathian National University
    З’ясовано, що особливостями формування антикризової стратегії підприємств на етапі розвитку є невизначеність, складність, динамічність і агресивність зовнішнього середовища. Встановлено, що невизначеність є багаторівневою системою різноспрямованих факторів зовнішнього середовища, темп та частота змін яких визначає рівень її динамічності. Обґрунтовано, що зростання складності та невизначеності зовнішнього середовища сприяє підвищенню рівня агресивності зовнішнього середовища. Встановлено, що в процесі функціонування кожного підприємства завжди існує певна ймовірність настання кризи і виключити цю ймовірність повністю неможливо. Залежно від стабільності розвитку підприємства запропоновано комплекс антикризових механізмів, встановлено цільові критерії їх реалізації з позиції адекватності та результативності реагування на кризові явища.
  • Item
    Стан і динаміка розвитку ринку автомобілів з електричним двигуном в Україні
    (Видавництво Львівської політехніки, 2022-03-01) Терлецька, В. О.; Terletska, V. O.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Досліджено стан і динаміку розвитку ринку автомобілів з електричним двигуном в Україні. Подано у графічній формі і проаналізовано динаміку кількості реєстрацій автомобілів із електричним двигуном за 2016–2021 рр. в Україні, динаміку кількості реєстрацій автомобілів з електричним двигуном за роком випуску в Україні у 2021 р., динаміку поквартальної реєстрації автомобілів з електричним двигуном за способом заряджання в Україні у 2017–2020 рр., кількість електромобілів, зареєстрованих на 1.01.2022 р., за областями України, та інші дані. Визначено переваги у використанні електромобілів та досліджено інфраструктуру.
  • Item
    Людський чинник в системі антикризових детермінант
    (Видавництво Львівської політехніки, 2022-03-01) Гальків, Л. І.; Щука, Г. П.; Виклюк, М.; Halkiv, L.; Shchuka, H.; Vykliuk, M.; Національний університет “Львівська політехніка”; Закарпатський угорський інститут імені Ф. Ракоці ІІ; Львівський національний університет імені Івана Франка; Lviv Polytechnic National University; Ferenc Rakoczi II Transcarpathian Hungarian College of Higher Education; Ivan Franko National University of Lviv
    Стаття спрямована на удосконалення теоретико-методичних і прикладних основ дослідження людського чинника у межах антикризового менеджменту. Узагальнено наукове підґрунтя місця людського чинника в антикризовому менеджменті; виокремлено й охарактеризовано соціально позитивну роль і місце людини в антикризовому менеджменті; досліджено вплив пандемічної кризи на ринок праці та на активізацію дистанційного менеджменту; розкрито специфіку дистанційного менеджменту; доведено вплив рівня інноваційного розвитку людського потенціалу на недопущення кризи економіки.