Журналістські науки. – 2017. – №883

Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/42996

Вісник Національного університету «Львівська політехніка»

У Віснику опубліковані статті, які розкривають такі тематичні напрямки: теорія, історія традиційних і новітніх ЗМІ, рекламна інформація в ЗМІ, інформаційні війни, термінологічна і жанрова парадигми в засобах масової комунікації. Для науковців і фахівців різних галузей знань, а також викладачів і студентів вищих навчальних закладів.

Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Журналістські науки : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Національний університет «Львівська політехніка» ; голова Редакційно-видавничої ради Н. І. Чухрай. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2017. – № 883. – 160 с. : іл.

Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Журналістські науки

Зміст


1
3
11
17
22
28
33
39
45
51
57
62
68
74
79
84
90
98
106
113
121
126
133
139
144
158

Content


1
3
11
17
22
28
33
39
45
51
57
62
68
74
79
84
90
98
106
113
121
126
133
139
144
158

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 26
  • Thumbnail Image
    Item
    Ціннісні орієнтири регіональних телевізійних новин
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-12-27) Дворянин, Парасковія; Dvorianyn, Paraskoviia; Дворянин, Парасковия; Національного університету “Львівська політехніка”
    Викладено результати наукового дослідження основних цінностей регіональних новин та їх впливу на формування в аудиторії здорових морально-психологічних якостей, соціогуманістичного світобачення, державницького мислення, національно-грома- дянської гідності.
  • Thumbnail Image
    Item
    Інструменти інформаційної війни проти України в Інтернет-ЗМІ
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-12-27) Мудра, Ірина; Сінькова, Євгенія; Mudra, Iryna; Sinkova, Yevheniia; Мудра, Ирина; Синькова, Евгения; Національного університету “Львівська політехніка”
    Розглянуто види, завдання та інструменти інформаційної війни, а також описано Інтернет-ЗМІ, що вдаються до поширення так званої спеціальної інформації, яка покликана впливати на поведінку та психіку населення. Окрім того, проаналізовано наслідки інформаційної війни, яка дезінформує суспільство та вороже налаштовують проти тих, на кого спрямована спеціальна інформація
  • Thumbnail Image
    Item
    Психологічні тригери в ЗМІ: поняття, особливості, види, протистояння їх впливу
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-12-27) Кузнецова, Олена; Kuznetsova, Olena; Кузнецова, Елена; Національний університет “Львівська політехніка”
    Розглянуто проблему психологічних тригерів у традиційних і новітніх ЗМІ в умовах інформаційної війни Росії проти України, що миттєво чинять запланований маніпуляторами психологічний вплив на реципієнтів, які втрачають рівновагу, конструктивне сприйняття контенту, стають неспроможними самостійно врегулювати свій стан; виявлено основні особливості, види психологічних тригерів у сучасних ЗМІ, розкрито схему протистояння впливу мас-медійних психологічних тригерів.
  • Thumbnail Image
    Item
    Особливості та методи виявлення фейкової інформації в українських ЗМІ
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-12-27) Кіца, Мар’яна; Kitsa, Mariana; Кица, Марьяна; Національний університет “Львівська політехніка”
    Розглянуто поняття дезінформації; з’ясовано відмінність між дезінформацією та фейком. Запропоновано класифікацію фейків за різними ознаками, з’ясовано різновиди фейкової інформації з метою поширення у мережі Інтернет. Досліджено суть і походження поняття “фейк”, описано процес створення та поширення фейкової інформації у соціальних медіа. Наведено типові приклади фейкової інформації в українському медіа- просторі, з’ясовано вплив таких повідомлень на користувачів соціальних мереж. Запропоновано методи боротьби із фейковою інформацією в українському медіа- просторі.
  • Thumbnail Image
    Item
    Особливості медіа-відображення конфліктності
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-12-27) Гарматій, Ольга; Harmatiy, Olha; Гарматий, Ольга; Національного університету “Львівська політехніка”
    Досліджено журналістське висвітлення конфліктних процесів. Конфлікт розглянуто як важливий змістовий та формотворчий елемент журналістських творів. Проаналізованозмістове, жанрове, сюжетно-композиційне відображення конфліктності засобами журналістики. З’ясовано особливості висвітлення у ЗМІ таких параметрів конфліктних процесів як структура, типологія, причини, динаміка, функції. Розглянуто модель діяльності преси у конфліктних процесах, яка визначає стратегію і тактику журналістського відтворення конфліктності. Дано рекомендації щодо висвітлення конфліктної тематики.
  • Thumbnail Image
    Item
    Роздержавлення друкованої преси в Україні: історія розвитку питання
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-12-27) Галаджун, Зоряна; Haladzhun, Zoriana; Галаджун, Зоряна; Національного університету “Львівська політехніка”
    Відслідковується історія розвитку питання про роздержавлення друкованої преси в Україні, починаючи від 1999 року до моменту прийняття Закону України “Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації”, який вступив у дію з 01.01.2016 року. Досліджуючи цю проблематику в історичному розрізі, багато уваги було приділено реакції журналістської спільноти на пропоновані зміни, названо державні органи та громадські об’єднання, які брали активну участь у вироблені рішення. Зроблено першу спробу виокремити періодизацію цього процесу.
  • Thumbnail Image
    Item
    “Zamach na rozum” – rzetelne dziennikarstwo czy nieodpowiedzialna pogoń za sensacją?
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-12-27) Wrońska, Marta; Wronska, Marta; Вронска, Марта; Uniwersytet Rzeszowski
    “Замах на розум” – якісна журналістика чи безвідповідальна гонитва за сенсацією Сучасні мас-медіа є важливим джерелом інформації, засобом формування різноманітних поглядів, інтересів, а також створюють нову реальність, що зменшує довіру до ЗМІ, перетворює їх на засоби підглядання, викриття, гонитви за сенсацією, нівелюючи місію журналістики, яка має сприяти вдосконаленню суспільства
  • Thumbnail Image
    Item
    Соціальна комунікація як інтердисциплінарна область: погляди Юзефа Подгурецьки
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-12-27) Холод, Олександр; Kholod, Alexander; Холод, Александр; ВНЗ “Інститут реклами”
    Метою дослідження було обрано визначення ролі й місця теоретичних поглядів Юзефа Подгурецьки в загальній теорії соціальних комунікацій. Запропонувавши аналіз соціальної комунікації, Ю. Подгурецьки так і не довів свого логічного посилання щодо її інтердисциплінарного характеру, а залишився на позиціях психолога, який фрагментарно (несистемно) обговорює ідеї когнітивного дисбалансу, інтраверсії, екстраверсії, емпатії, інгратіації, трансгресії, маккіавелізму тощо.
  • Thumbnail Image
    Item
    Using of propaganda and persuasive statements in Polish political discourse
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-12-27) Сіновец, Олександра; Synowiec, Aleksandra; Синовец, Александра; Silesian University of Technology, Gliwice, Poland
    Метою цього дослідження є обговорення обраних теорій, механізмів і інструментів соціального впливу: процесу, який дозволяє впливати як на окремих людей, так і на соціальні групи, на прикладі польських виборчих кампаній 2015 року. Зберігає свою актуальність питання про ефективність впливу медіа-контенту на одержувача інформації, визначений як досягнення очікуваних результатів відправника (наприклад, зміни в поведінці, зміни у відносинах і т.д.). Стаття є теоретичним та емпіричним дослідженням. Теоретичні основи складаються з концепції соціального впливу і витоків формування громадської думки. Основним джерелом для цього дослідження є класичний аналіз, який провів Джон Заллер "Природа і походження громадської думки" (1992). Емпіричний внесок містить контент-аналіз декількох прикладів комунікаційних технік, використаних під час президентських і парламентських виборів 2015 року в Польщі. Методи, які описав і класифікував американський Інститут аналізу пропаганди (1937), було широко використані в останніх польських виборчих кампаніях. Повертаючись до вже класичних прикладів впливу засобів масової інформації, обговорюємо точність пропагандистських інструментів. Аналізуючи випадки, згадані нижче, робимо висновок, що такі методи, як: ігри в слова, хибні зв’язки, спеціальні заклики, образи, загальноприйняті звернення ефективно працюють незалежно від того, що сучасні люди і групи людей поліпшили свої компетенції в комунікації.