Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Журналістські науки. – 2019. – Випуск 3

Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/46617

Вісник Національного університету «Львівська політехніка»

У збірнику наукових праць опубліковано статті, які розкривають такі тематичні напрями: теорія, історія традиційних і новітніх ЗМІ, журналістика та соціальні комунікації, правові, етичні норми журналістики, мова і ЗМІ. Для науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти, журналістів, працівників засобів масової комунікації, студентів спеціальності «Журналістика».

Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Журналістські науки : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Національний університет «Львівська політехніка» ; голова Редакційно-видавничої ради Н. І. Чухрай. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2019. – Випуск 3. – 172 с. : іл.

Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Журналістські науки

Зміст


1
3
11
15
22
29
37
43
53
58
64
69
76
81
87
95
99
110
122
129
136
142
149
155
160
170

Content


1
3
11
15
22
29
37
43
53
58
64
69
76
81
87
95
99
110
122
129
136
142
149
155
160
170

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    The influence of advertisements in ukrainian media on the behavior of readers
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Кіца, Мар’яна; Kitsa, Mariana; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Обґрунтовано доцільність трактування реклами як явища, що впливає на поведінку читачів. Проаналізовано основні особливості неякісного рекламного тексту та зроблено спробу виділити основні критерії патогенності рекламного тексту в українській пресі. Завдання дослідження – розглянути напрацювання українських дослідників щодо негативного впливу реклами на аудиторію, здійснити короткий огляд українського законодавства у сфері реклами відповідно до законодавчої бази та теоретичних і практичних принципів. Розглянуто рекламні засоби, використовувані для створення оманливої реклами. У статті також проаналізовано сучасні тенденції впливу преси на читацьку аудиторію, а також рекламу в друкованих виданнях і її характеристики. Обґрунтовано ставлення читачів газети до реклами на підставі результатів соціологічного опитування. Одним із найпопулярніших заборонених видів реклами в українських медіа, зокрема в газетах, є прихована реклама. Вона має кілька переваг для видавців. По-перше, не потребує сплати відповідних податків. По-друге, не займає тієї газетної площі, яка виділена для реклами. По-третє, сприймається читачами як журналістський матеріал. Тобто газети заробляють тіньові кошти, тим самим обманюючи читачів щодо призначення та справжньої мети матеріалу з прихованою рекламою. Найгірша ситуація з прихованою політичною рекламою, адже, діючи на підсвідомість читачів, вона спрямовує їх на неправильний чи не до кінця усвідомлений вибір. Для того, щоб викорінити явище низькоякісної, недобросовісної реклами в українських медіа, потрібно запровадити суворий контроль за дотриманням українського законодавства у цій сфері, чітко визначити контролювальні органи, а також сферу відповідальності кожного із суб’єктів рекламного процесу за вчинені порушення. Також варто запровадити контроль за поширенням комерційного контенту у ЗМІ на усіх рівнях – від самоконтролю, редакційної етики, контролю громадських організацій і до державного контролю.
  • Thumbnail Image
    Item
    Теоретичні та практичні аспекти ведення інформаційної війни у ЗМІ
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Кіца, Мар’яна; Свинаренко, Ганна; Kitsa, Mariana; Svynarenko, Hanna; Національний університет “Львівська політехніка”
    Досліджено поняття інформаційної війни, здійснено порівняльний аналіз дефініцій інформаційної війни та інформаційного протиборства, визначено особливості та суть цих понять. На основі аналізу 63 публікацій у російських інтернет-ЗМІ різного спрямування зроблено висновок, що характерною для зазначених ЗМІ була негативна позиціящодо подій в Україні, загальна тематика матеріалів і їх ідеологічне спрямування не змінилися і сьогодні. У ході дослідження ми дійшли висновку, що поняття інформаційного протиборства ширше і охоплює поняття інформаційної війни як одного із двох його складників. Дослідники стверджують, що можна виокремити інформаційно-технічний та інформаційно-психологічний складники інформаційного протиборства. У ЗМІ використовується пропаганда та дезінформація, серед них особливо популярним є метод викривленої інтерпретації фактів, подання інформації без джерела, приховування джерела інформації тощо. Інколи канали поширення інформації, які використовує українська сторона в інтернеті, атакують хакери. Це тимчасово призупиняє діяльність ЗМІ, що призводить і до втрати аудиторії та втрачання можливості оперативного подання інформації. Російські ЗМІ змагаються з українськими за більший сегмент аудиторії, щоб здобути панування в інформаційній сфері, адже ширша аудиторія сприяє перемозі в інформаційній війні. Щодо практичної складової, то матеріали російських інтернет-видань найчастіше висвітлювали питання: діяльності ЗСУ, культурно-історичних надбань, сучасного українського політичного режиму, співпраці України з ЄС, США та НАТО, реформи в українському суспільстві, життя на окупованих територіях та в анексованому Криму, ідеологію, притаманну українському суспільству, події в зоні АТО, корупцію в Україні.