Теорія і практика будівництва. – 2019. – №912

Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/46657

Вісник Національного університету «Львівська політехніка»

У Віснику опубліковано результати закінчених науково-дослідних робіт професорсько-викладацького складу Національного університету «Львівська політехніка», українських та зарубіжних науковців.

Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Теорія і практика будівництва : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Національний університет «Львівська політехніка» ; голова Редакційно-видавничої ради Н. І. Чухрай. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2019. – № 912. – 212 с. : іл.

Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Теорія і практика будівництва

Зміст


1
3
12
19
29
35
41
49
57
63
68
75
84
89
99
108
114
125
132
139
146
154
162
169
175
183
187
193
199
208

Content


1
3
12
19
29
35
41
49
57
63
68
75
84
89
99
108
114
125
132
139
146
154
162
169
175
183
187
193
199
208

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Item
    Використання лужного прискорювача на основі алюмінату натрію в технології бетону
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Камінський, А. Т.; Kaminskyy, A. T.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Розглянуто використання лужних прискорювачів тверднення у будівництві. Досліджено вплив лужного прискорювача тверднення на основі алюмінату натрію (ЛА) на фізико-механічні властивості дрібнозернистих бетонів. Методом математичного планування експерименту встановлено, що оптимальний вміст алюмінату натрію (1,5 мас. %) та суперпластифікатора полікарбоксилатного типу ПКС (1,0 мас. %) забезпечує одержання бетону на основі композиційного портландцементу ПЦ ІІ/Б-К(Ш- П-В)-400Р-Н з високою ранньою міцністю. Методом рентгенофазового аналізу досліджено продукти взаємодії в системі Са(ОН)2-ЛА – СаSO4 .2H2O і встановлено наявність інтенсивних рефлексів етрингіту. Показано, що введенням прискорювача на основі алюмінату натрію до складу бетонів можна прискорити їх тверднення та підвищити ранню міцність, а з використанням композиційного цементу – покращити експлуатаційні властивості. Показано, що лужний прискорювач на основі алюмінату натрію створює можливості одержання безусадкових бетонів і розчинів для торкретування, а також швидкого виконання ремонтних і відновлювальних робіт.
  • Thumbnail Image
    Item
    Аналіз ефективності використання тонкомеленого доменного гранульованого шлаку в бетоні
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Соболь, Х. С.; Марків, Т. Є.; Петровська, Н. І.; Гідей, В. В.; Sobol, H. S.; Markiv, T. E.; Petrovska, N. I.; Hidei, V. V.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Розглянуто резерви підвищення гідравлічної активності доменного гранульованого шлаку в складі портландцементу та показано необхідність збільшення тонини помолу для активізації його гідравлічних властивостей. Показано, що в результаті збільшення питомої поверхні пришвидшуються процеси сульфатно-лужної активації шлаку з утвореннням додаткової кількості структурноактивних гідратних фаз. Розглянуто питання доцільності й ефективності окремого розмелювання доменного гранульованого шлаку з подальшим введенням його до бетонної суміші замість частини портландцементу. Встановлено, що бетони із добавкою меленого гранульованого шлаку за швидкістю тверднення в початковий період поступаються бетонам на бездобавочному цементі, але у віці 28 діб досягають марочної міцності і продовжують активно тверднути в пізніші терміни. Використання золи винесення в бетоні як альтернативи тонко- меленому шлаку є менш ефективним. Показано, що використання в бетоні тонко- меленого доменного гранульованого шлаку забезпечує економію 15–20 мас.% портландцементу за гарантованих показників міцності.
  • Thumbnail Image
    Item
    Оцінювання напружень від усадки в цементобетонному покритті автомобільних доріг
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Онищенко, А. М.; Лапченко, А. С.; Чиженко, Н. П.; Onyshchenko, A. N.; Lapchenko, A. S.; Chyzhenko, N. P.; Національний транспортний університет; National Transport University
    Запропоновано математичне розв’язання визначення напружень усадки в цементобетонному покритті автомобільних доріг. Об’єкт дослідження – напруження усадки у цементобетонному покритті з кристалізаційною структурою при тужавінні та твердненні. Мета роботи полягає у виведенні математичної залежності, яка моделює та дає можливість оцінити розподіл напружень усадки, що виникають у цементобетонному покритті. Метод дослідження – аналітичний метод визначення напружень усадки в цементобетонному покритті з використанням положень теорії пружності. На основі теоретичного рішення виведено математичну залежність, яка моделює та дає можливість оцінити розподіл напружень усадки, що виникають у цементобетонному покритті з кристалізаційною структурою при тужавінні та твердненні. Отримане рішення дасть змогу уточнити розрахунки довговічності цементобетонного шару дорожнього одягу з кристалізаційною структурою.