Вісник Національного університету “Львівська політехніка”: журналістика. – 2023. – Випуск 2 (6)

Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/61499

Науковий журнал

Є правонаступником збірника наукових праць «Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: «Журналістські науки», який започатковано у 2017 р. Відповідно до Наказу Міністерства освіти та науки України № 1017 від 27.09.2021р. "Вісник Національного університету "Львівська політехніка": журналістика" включено до Переліку наукових фахових видань України (категорія "Б"). Галузь науки: соціальні комунікації, спеціальність 61 (журналістика). Виходить двічі на рік з 2021 року.

Вісник Національного університету «Львівська політехніка»: журналістика : науковий журнал. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2023. – Випуск 2 (6). – 108 с. : іл.

Вісник Національного університету “Львівська політехніка”: журналістика

Зміст


1
8
15
23
33
39
47
55
66
73
81
89
96
103
105

Content


1
8
15
23
33
39
47
55
66
73
81
89
96
103
105

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    Telegram news channels: overview, audience preferences, specifics of functioning
    (Видавництво Львівської політехніки, 2023-02-28) Кіца, Мар’яна; Kitsa, Mariana; Lviv Polytechnic National University
    Досліджено популярні світові новинні телеграм-канали, їх вплив на суспільство та визначено переваги та недоліки такого формату медіа. Розглянено відомі новинні канали, такі як The New York Times, BBC News, The Guardian, CNN та Reuters, проаналізовано їхні особливості та відмінності, описано позитивні та негативні аспекти використання телеграм-каналів для отримання новин та інформації. Для дослідження також проведено опитування аудиторії щодо їхнього досвіду використання новинних телеграм каналів та їхньої думки про переваги та недоліки такого формату медіа. Подано поради щодо вибору надійних та об’єктивних новинних телеграм-каналів та попередження про можливість поширення пропагандистської та необ’єктивної інформації в деяких каналах. Результати дослідження показали, що новинні телеграм канали здебільшого користуються популярністю серед молоді, яка шукає швидкого та зручного доступу до інформації. Опитування аудиторії показали, що більшість респондентів вважають такі канали зручними та доступними для отримання новин. Однак, дослідження також виявило ризики надання необ’єктивної та фейкової інформації деякими новинними телеграм каналами. Тому користувачам важливо звертати увагу на джерела та перевіряти інформацію з інших джерел. Дослідження популярних світових новинних телеграм каналів, проведене за допомогою методів аналізу активності та контенту, дозволило виявити переважаючі тематики, типи матеріалів та рівень активності аудиторії. Крім того, дослідження показало, що якість контенту та журналістські стандарти відрізняються від каналу до каналу. Телеграм канали The New York Times, BBC News, The Guardian та Reuters отримали високі оцінки від аудиторії та експертів щодо якості та незалежності своєї інформації. Телеграм канал CNN також має високі журналістські стандарти. Отже, стаття містить цінну інформацію для тих, хто цікавиться новинами та користується телеграм-каналами як джерелом інформації. Вона допоможе вибрати найбільш якісні та достовірні канали, а також використовувати їх із максимальною користю та обережністю.
  • Thumbnail Image
    Item
    Evolution of political advertising in the communication space of Ukraine
    (Видавництво Львівської політехніки, 2023-02-28) Войтович, Наталія; Voitovych, Nataliia; Ivan Franko National University
    Суспільство завжди намагається бути максимально проінформованим, особливо, якщо це стосується політичної сфери. У передвиборний період, коли рівень політичної активності політиків зростає, інформаційний простір стає полем їхньої боротьби за владу. Медіа завжди були своєрідним орієнтиром у виборі політичних симпатій адресатів, а контент медіа формував ставлення цих адресатів до дійсності. Оскільки відповідальність суспільства за свій політичний вибір є високою, важливо, щоб аудиторія завжди ідентифікувала політичну рекламу у будь-якому вигляді. Впродовж майже 30 років політична реклама пройшла шлях від зародження до активної фази розвитку. Якщо наприкінці ХХ століття ми бачили рекламу лише в пресі, на телебаченні та радіо, то на початку ХХІ століття вона активно поширюється в літературі, на зовнішніх елементах, а з розвитком Інтернету – і в соціальних мережах. У дослідженні проаналізовано політичну рекламу та політичну агітацію від 1991 року до крайніх президентських виборів та розроблено періодизацію, яка базується на виборах Президента України. Аналіз контенту тематичних подач у медіа дав змогу виокремити сім етапів становлення та розвитку політичної реклами. Зародження політичної реклами відбулося у кінці 1990 років ХХ століття. Нині в комунікаційному просторі України існує якісна політична реклама, яка відповідає вимогам чинного законодавства та відповідним етичним стандартам. Водночас маємо існування й політичної “джинси” (прихована реклама), яка порушує журналістські та етичні стандарти. Політична реклама постійно еволюціонувала й набувала нових форм, пов’язаних із розвитком технологій, інформаційного простору та запитами суспільства. У період свого розвитку вона пройшла кілька стадій і трансформацій: від невдалого застосування пострадянського та російського досвіду до застосування політтехнологій у мережі Telegram. Еволюційний період політичної реклами триває і досі. Сучасні комунікаційні технології допоможуть вивести політичну рекламу на новий етап розвитку.