Журналістські науки. – 2018. – №896

Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/44507

Вісник Національного університету «Львівська політехніка»

У Віснику опубліковані статті, які розкривають такі тематичні напрями: теорія, історія традиційних і новітніх ЗМІ, рекламна інформація в ЗМІ, інформаційні війни, термінологічна і жанрова парадигми в засобах масової комунікації. Для науковців і фахівців різних галузей знань, а також викладачів і студентів вищих навчальних закладів.

Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Серія: Журналістські науки : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Національний університет "Львівська політехніка ; голова Редакційно-видавничої ради Н. І. Чухрай. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2018. – № 896. – 168 с. : іл.

Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Журналістські науки

Зміст


1
ТЕОРІЯ І ПРАКТИКА ЖУРНАЛІСТИКИ
3
12
18
26
33
41
48
54
59
63
71
78
СОЦІАЛЬНІ КОМУНІКАЦІЇ ТА ЖУРНАЛІСТИКА
91
98
106
117
127
132
МОВА І ЗМІ
145
150
160
166

Content


1
TEORIIA I PRAKTYKA ZHURNALISTYKY
3
12
18
26
33
41
48
54
59
63
71
78
SOTSIALNI KOMUNIKATSII TA ZHURNALISTYKA
91
98
106
117
127
132
MOVA I ZMI
145
150
160
166

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 23
  • Thumbnail Image
    Item
    Основні методи пропаганди в російському інтернет-змі pravda.ru
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02 26) Іваницька, Божена; Гусєва, Софія; Ivanitska, Bozhena; Guseva, Sofia; Національний університет «Львівська політехніка»
    Проаналізовано основні методи російської пропаганди в російському Інтернет-ЗМІ Рravda.ru, розкрито їхні завдання: маніпулювання громадською думкою, сприяння дестабілізації політики, економіки, культури, інших суспільних сфер в Україні, щоб підірвати довіру, дискредитувати все українське: владу, політику, економіку, культуру, інші суспільні сфери; виявлено характерні ознаки сучасної пропаганди як складової інформаційної війни Росії проти України: зумисне свідоме поширення фальшивої інформації зі шкідливими, нищівними намірами, спрямованими на дестабілізацію ситуації в Україні та дискредитацію її міжнародного авторитету
  • Thumbnail Image
    Item
    Оновлені мас-медії в модерних соціумах: особливості політичної взаємозалежності
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02 26) Зінчук, Віктор; Zinchuk, Viktor; Львівський національний університет імені Івана Франка
    Закцентовано на особливостях існування новітніх мас-медій у модерних умовах розвитку суспільства. Суть та механізми взаємодії ЗМІ та соціуму розкриті крізь призму як об’єкт-суб’єктних, так й суб’єкт-суб’єктних відносин. Новітні медії не лише впливають на громадську думку, але й змушені орієнтуватися на запити, які спрямовані знизу – враховувати і підтримувати погляди та зацікавлення сучасної аудиторії. Їм все важче формувати політичні міфи, маніпулювати свідомістю громадян/виборців. Натомість, доводиться бути максимально оперативними: функція інформування тут виходить на передній план. Інтернет, онлайн-реальність – головна платформа для отримання інформації та самоствердження домінантної частини сучасного суспільства (від підлітків і до середнього покоління). Сьогодні саме у віртуальному світі формується нова особистість, зокрема політична. Бути представленим у цьому віртуальному світі – основне завдання будь-яких ЗМІ, які хочуть бути популярними, чи взагалі утриматись на плаву. Згаданий стан речей – взаємовплив медій та аудиторії – здавалося б, мав спонукати розвиток модерного соціуму у напрямі досягнення максимальної справедливості, дотримання соціальної рівності. Проте, як доводить практика, та констатують багато останніх наукових досліджень у гуманітарній сфері – у світі все більше соціальної нерівності, вона великою мірою проглядається й у суспільствах розвинутої демократії. Відтак можна спостерігати парадоксальну, на перший погляд, ситуацію: за легкого доступу до оперативної та максимально об’єктивної інформації у модерних соціумах формується здебільшого несвідоме населення, яке демонструє передовсім свої вузькі економічно-споживацькі інтереси.
  • Thumbnail Image
    Item
    Компоненти іміджевої привабливості України в умовах ведення гібридної війни (за матеріалами загальнонаціонального телеканалу «1+1» та обласного телеканалу «запоріжжя»)
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02 26) Дмитерко, Олена; Кузнецова, Олена; Dmyterko, Olena; Kuznetsova, Olena; Національний університет «Львівська політехніка»
    Розглянуто структурні компоненти іміджевої привабливості України в умовах ведення гібридної війни за матеріалами телеканалів «1+1» та «Запоріжжя». Імідж держави розглянуто як актив, що забезпечує приплив інвестицій, розвиток економіки, культури. Надано рекомендації щодо формування позитивного іміджу держави.
  • Thumbnail Image
    Item
    Проблеми журналістської моралі щодо прав дитини
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02 26) Дзьомба, Наталія; Dzomba, Nataliia; Національний університет «Львівська політехніка»
    Норми журналістської моралі щодо так званого дитячого питання розглянуто з ракурсу найскладніших ситуацій у журналістській практиці (право на поширення інформації про приватне життя, насильство над дітьми, зокрема сексуальне, хвороби і травмування тощо). Подано загальну оцінку національних документів з журналістської моралі та рекомендації щодо їх вдосконалення відповідно до потреб часу та світових стандартів.
  • Thumbnail Image
    Item
    Журналістика на межі: особливості телевізійних новин на території донецької та луганської областей
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02 26) Дворянин, Парасковія; Dvorianyn, Paraskovia; Національний університет «Львівська політехніка»
    Викладено результати наукового дослідження щодо особливостей регіональних новин Луганщини та Донеччини, емпіричного аналізу можливостей телевізійних каналів згаданих регіонів та моніторинг очікувань реципієнтів, які живуть на межі окупованих Росією та підконтрольних Україні територій. Запропоновано інструменти та моделі виробництва якісного контенту для регіональних телевізійних новин в умовах війни заради національно-громадянської гідності та української ідентичності.
  • Thumbnail Image
    Item
    Журнал «пізнайко»: становлення видання та жанрова палітра матеріалів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02 26) Галаджун, Зоряна; Юзефович, Дарина; Haladzhun, Zoriana; Національний університет «Львівська політехніка»
    Простежено історію зародження та розвитку журналу для дітей «Пізнайко», виокремлено основні етапи його становлення. Крім того, на текстах видання проаналізовано та виокремлено жанри, що використовують автори журналу для доступного та відповідного до віку представлення матеріалу дитячій аудиторії.
  • Thumbnail Image
    Item
    Тема культури в українських змі: основні тенденції подання
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02 26) Гарматій, Ольга; Кісіль, Соломія; Harmatiy, O.; Kisil, S.; Національний університет «Львівська політехніка»
    Висвітлено тему культури в сучасних українських медіа. Культурологічна тематика трактується як важливий елемент медіапростору. Розглянуто основні тенденції, аспекти і проблеми подання інформації про культуру в ЗМІ. Cхарактеризовано особливості представлення питань культури у різних ЗМІ. Визначено способи підвищення якості та ефективності медіатекстів на зазначену тему
  • Thumbnail Image
    Item
    Москвофільство галичини: до історії проблеми
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02 26) Фаріон, Ірина; Farion, Irina; Національний університет «Львівська політехніка»
    Досліджено ментально-політичну проблему москвофільства в Галичині в історичній ретроспективі: від кінця ХVI до початку ХХ століття. Проаналізовано зародження та еволюцію ренегатських ідей москвофільства від обґрунтування українсько-московської релігійно-етнічної єдності у посольстві львівських братчиків 1592 року до абсолютної підтримки Росії під час її окупації Галичини в 1914 році.
  • Thumbnail Image
    Item
    The dichotomy of the‘ manipulative versus countermanipulative impact’: does it exist in the englishwritten mass media texts on climate change?
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02 26) Дунаєвська, Юліана; Сушко, Сергій; Dunayevska, Yuliana; Sushko, Serhii; MA, Philology; Kramatorsk Institute
    Розглянуто складну проблему медіалінгвістики, яку утворює завдання виокремлення засобів і ознак маніпулятивності у медіатексті. Якщо певний текст вважається маніпулятивним, тоді має існувати протилежний йому текст, у загальному сенсі, який не є маніпулятивним і який головно спрямований на викриття маніпулятивних прийомів тексту, якому інкримінують навмисно викривлене подання інформації. Англійськомовний дискурс з тематики зміни клімату демонструє значний обсяг текстів, які позиціонують себе до одного чи іншого типу, або їх зараховують опоненти до певного типу. Як актуальну дослідницьку проблему розглядаємо засоби маніпулятивного впливу у текстах, створених тими, хто заперечує зміну клімату, а також виокремлення цих засобів у текстах їхніх опонентів, прибічників наукової концепції зміни клімату, які утворюють переважну наукову спільноту. Встановлено, що неозорий корпус текстів, що висвітлюють зміну клімату, розподіляється переважно на дві протилежні множини. Лінія розподілу між ними проходить у площині наявності чи відсутності маніпулятивних засобів і ознак у тексті. Тому є підстави вважати наявною дихотомію маніпулятивного і контрманіпулятивного впливу в англійськомовних текстах зазначеної тематики. У зв’язку з гостротою проблеми протистояння у сфері бачення проблеми зміни клімату та способів її висвітлення у ЗМІ актуальною є проблема подальшої розробки процедур і алгоритму виокремлення засобів маніпулятивності у медіатексті