Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Проблеми економіки та управління. – 2019. – Випуск 4

Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/46599

Науковий журнал

Виходить двічі на рік з 2019 року. Входить до переліку наукових фахових видань з економічних наук, затвердженого МОН України. Засновник і видавець Національний університет «Львівська політехніка».

Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Проблеми економіки та управління : науковий журнал. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2019. – Випуск 4. – 146 с. : іл.

Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Проблеми економіки та управління

Зміст


1
8
17
24
34
45
55
68
75
81
89
96
104
112
121
129
135

Content


1
8
17
24
34
45
55
68
75
81
89
96
104
112
121
129
135

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 17
  • Thumbnail Image
    Item
    Фактори розвитку регіональної економіки в контексті системної парадигми
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Мікловда, В. П.; Латинін, К. І.; Фіалковський, А. Р.; Miklovda, V.; Latynin, K.; Fialkovskyi, A.; ДВНЗ “Ужгородський національний університет”; Uzhgorod National University
    Подано класифікацію факторів із позиції системної парадигми, що дало змогу виокремити кібернетичні та синергетичні чинники та їхню взаємодію в процесі ухвалення управлінського рішення. За ознакою розташування рушійної сили в процесі розвитку як набуття економічною системою нових якостей чинники поділено на форвардні, поточні, анцедентні. Виявлено роль атрактора, точки біфуркації та флук- туації як факторів розвитку регіональної економічної системи. Показано функціональне навантаження кожної групи факторів.
  • Thumbnail Image
    Item
    Іноземний інноваційний капітал як фактор розвитку економіки України
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Яковлєва-Мельник, Н. Г.; Yakovleva-Melnik, N.; Національна металургійна академія України; National Metallurgical Academy of Ukraine (NMetAU)
    Розкрито результати дослідження проблем, пов’язаних зі становленням інноваційно-інвестиційної моделі розвитку країни в умовах інтеграції та глобалізації економічних відносин. Подано пропозиції та рекомендації щодо активізації залучення й утримання іноземного інноваційного капіталу на різних етапах його функціонування.
  • Thumbnail Image
    Item
    Дослідження потенціалу річкового транспорту України на засадах концепції сталого розвитку
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Крикавський, Є. В.; Шандрівська, О. Є.; Шинкаренко, Н. В.; Krykavskyy, Y.; Shandrivska, O.; Shynkarenko, N.; Національний університет “Львівська політехніка”; Національний технічний університет “Дніпровська політехніка”; ¹Lviv Polytechnic National University; National Technical University “Dnipro politechnik”
    Виконано порівняльний аналіз потенціалу річкового транспорту України в режимі бенчмаркінгу. Оцінено перспективи формування попиту на послуги річкового транспорту в Україні з боку внутрішнього та міжнародного бізнесу. Обґрунтовано інфраструктурну та інституційну підтримку конкурентоспроможності річкового транспорту. Оцінено умови та перспективи зростання попиту на комбінований транспорт із залученням річкового транспорту з боку бізнесу в контексті пріоритезації цілей сталого розвитку. Здійснено модельну перевірку привабливості цілей сталого розвитку бізнесу прилеглих територій (на прикладі р. Дніпро).
  • Thumbnail Image
    Item
    Стратегічні можливості розвитку студентських громадських організацій
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Кулініч, Т. В.; Сороката, А. В.; Kulinich, T.; Sorokata, A.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Показано результати дослідження стратегічних можливостей і варіантів формування дієвих стратегічних ходів у розвитку молодіжних громадських організацій (МГО), зокрема студентських (СГО). Реальні стратегічні альтернативи відображено на прикладі декількох СГО, що конкурують у Західному регіоні України: “BEST Lviv”, “AISEC”, “AEGEE” та “ФРІ”. Проведена за рядом методів стратегічна діагностика дала змогу розробити рекомендації з підвищення конкурентоспроможності “BEST Lviv”. Результати дослідження також допомогли запропоновувати альтернативні стратегічні заходи для розвитку названої СГО, які ґрунтуються на варіантах саморозвитку студентів (її активних і пасивних учасників) і водночас створюють основу для підвищення ефективності діяльності зазначеної організації.
  • Thumbnail Image
    Item
    Обґрунтування маркетингової політики інтернет-комунікацій виробників кухонних меблів в Україні
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Косар, Н. С.; Чипак, А. А.; Кузьо, Н. Є.; Kosar, N.; Chypak, A.; Kuzo, N.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Одним із способів досягнення конкурентних переваг виробниками кухонних меблів на ринку України є активізація ними маркетингових комунікацій з використанням Інтернету. Виконане дослідження дало змогу встановити, що з цією метою їм доцільно використовувати SMS- та Viber-розсилку, розробити заходи щодо оптимізації веб-сайту. На підставі зібраної та проаналізованої первинної маркетингової інформації подано основні мотиви, на яких доцільно зосередити свою увагу вітчизняним виробникам кухонних меблів на прикладі ТОВ “ДІОЛІНІ”.
  • Thumbnail Image
    Item
    Теоретичні засади та інституційне середовище розвитку медичного туризму в системі чинників попередження втрат людського капіталу
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Гальків, Л. І.; Галаз, Л. В.; Денбіцка, Й.; Halkiv, L.; Halaz, L.; Dębicka, J.; Національний університет “Львівська політехніка”; Економічний університет у Вроцлаві; Lviv Polytechnic National University; Wroclaw University of Economics
    Обґрунтовано посилення соціально-економічного значення інституційного середовища продуцентів медичних послуг в умовах зростання цінності якісних параметрів людського потенціалу. Описано передумови, які полегшили розв’язання на міжнародному рівні проблем із доступністю лікування. Вивчення підходів до сутності медичного туризму у вітчизняній та зарубіжній літературі дало змогу авторам розкрити власне трактування її змісту, показати видову структуру, визначити типологію потоків споживачів. Охарактеризовано інституційне середовище розвитку медичного туризму в Україні. Описано позитивні зрушення і проблеми становлення вітчизняної індустрії медичного туризму.
  • Thumbnail Image
    Item
    Параметри інноваційної техніки та їх вплив на оновлення основних засобів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Войцеховська, Ю. В.; Voytsekhovska, Y.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Висвітлено кількісний вплив низки факторів на процес оновлення основних фондів за допомогою використання запропонованого рівняння економічної динаміки. Як первинну інформацію щодо основних засобів залучено параметри діючої та нової техніки, зокрема вартості та продуктивності одиниць техніки. Результатами оновлення є показники темпів зростання продукції, основних засобів, інвестиційних ресурсів. Дослідження здійснено в два етапи. Спочатку розглянуто оновлення, яке забезпечує постійний рівень виробництва продукції. Потім проаналізовано оновлення, за якого задано певні темпи зростання випуску продукції. З цією метою введено коефіцієнт ресурсної ефективності, який визначається за показниками фондовіддачі, розрахованими для одиниць діючої та нової техніки.
  • Thumbnail Image
    Item
    Механізми формування пропозиції та попиту на послуги з енергоефективності
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Люльчак, З. С.; Lyulchak, Z.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Актуалізовано концепцію енергоефективності у забезпеченні досягнення цілей сталого розвитку. Ідентифіковано макрочинники та бар’єри впровадження заходів із енергоефективності. Обґрунтовано засади та тренди формування бізнес-сегменту на ринку енергії – ринку послуг з енергоефективності. Здійснено позиціонування послуги з енергоефективності за трьома вимірами: матеріальний / нематеріальний компоненти, індивідуальність / стандартність послуги та безпосередність / опосередкованість контакту з клієнтами. Виокремлено суб’єктів ринку постачальників послуг із енергоефективності (ППЕ), щодо яких здійснено оцінювання конкурентного середовища.
  • Thumbnail Image
    Item
    Вплив цифрової економіки на зменшення негативних наслідків соціального ризику
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Білик, О. І.; Bilyk, O.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Досліджено основні тенденції розвитку цифровізації економіки. Підкреслено зменшення впливу цифровізації економіки на соціальні ризики, зокрема охарактеризовано види структурних змін на ринку праці. Визначено дивергентні позиції працівників та роботодавців та виокремлено місце вмотивованості й гнучкості працівників і роботодавців в умовах цифровізації економіки.
  • Thumbnail Image
    Item
    Peculiarities of the corporate culture development and its influence on the labour activity motivation of personnel
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Фаринович, І. В.; Данилків, Х. П.; Гавран, В. Я.; Farynovych, I.; Danylkiv, Kh.; Havran, V.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Узагальнено теоретичні уявлення науковців про сутність корпоративної культури. Визначено основні етапи її формування на підприємстві. Обґрунтовано значимість корпоративної культури в управлінській діяльності підприємств. Розглянуто вплив корпоративної культури на мотивацію трудової діяльності персоналу підприємств. Для сучасного суспільства, що розвивається в мінливих умовах, актуальним є пошук дієвих методів управлінського впливу на персонал. Одним із важливих інструментів такого впливу є формування та розвиток корпоративної культури, про що свідчать успіхи компаній різних країн світу, які декларують основні норми, засади та правила корпоративної культури, визнаючи її провідним чинником розвитку та конкурентоспроможності суб’єкта господарювання. Роль чинника корпоративної культури в соціальній системі стає визначальною, коли виникає необхідність формування нової стратегії й моделі бізнесу та побудови на їх основі нової системи цінностей. Незважаючи на досить значну кількість зарубіжних і вітчизняних публікацій, можемо стверджувати, що єдиного погляду на поняття, термінологію й методологію цієї тематики ще не сформовано. Найбільшу складність зумовлює створення практичного інструментарію формування та розвитку корпоративної культури. Визначаючи характер людських взаємодій, корпоративна культура стає необхідною передумовою формування ефективного управління персоналом суб’єкта господарювання. Корпоративна культура як важіль впливу на мотиваційну діяльність працівників заслуговує особливої уваги. Однак її реалізація залежить від усіх суб’єктів корпоративної культури, а саме керівників компанії, HR-менеджера, а також працівників. Основні напрями впливу корпоративної культури на мотивацію трудової діяльності працівників: доброзичлива атмосфера в колективі, підтримка розвитку персоналу (підвищення кваліфікації, стажування, участь у грантах та ін.), відповідальність адміністративного персоналу та працівників за основні цілі розвитку компанії, заохочення працівників через матеріальні та нематеріальні стимули, ініціативність, креативність та новаторство. Підвищення мотивації працівників впливає на зростання продуктивності праці, що своєю чергою підвищує рівень результативності діяльності компанії.