Transport Technologies. – 2024. – Vol. 5, No. 1

Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/62287

Журнал створено у 2020 році у Національному університеті «Львівська політехніка». Періодичність видання двічі на рік. Випуск номерів журналу здійснюється англійською мовою.

Transport Technologies. – Lviv : Lviv Politechnic Publishing House, 2024. – Volume 5, number 1. – 87 p. : il.

Зміст


1
10
23
31
44
53
64
72
84
87

Content (Vol. 5, No 1)


1
10
23
31
44
53
64
72
84
87

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    Study of the correspondences distribution of vehicle traffic on the road network of cities
    (Видавництво Львівської політехніки, 2024-02-28) Davidich, Yurii; Dolya, Victor; Ponkratov, Denys; O. M. Beketov National University of Urban Economy in Kharkiv
    Проблеми управління дорожнім рухом у великих містах ускладнюються тим, що збільшення інтенсивності руху транспортних засобів істотно перевищує пропускну здатність вулично-дорожньої мережі. Це призводить до насичення вулично-дорожньої мережі, що негативно позначається на її функціонуванні. В цій статті наведено аналіз питання щодо поліпшення якості дорожнього руху за рахунок прогнозування інтенсивності руху після упровадження заходів із організації руху транспортних засобів. Якщо питання моделювання параметрів транспортних потоків з технологічних факторів є досить вивченим, то проблеми врахування людського чинника потребують уточнення. Об’єктом дослідження у роботі є потоки транспортних засобів на вулично-дорожній мережі міста. За результатами натурного обстеження визначено критерії, які використовують водії для порівняння характеристик альтернативних маршрутів руху. На основі отриманих даних сформовано параметри альтернативних маршрутів, які водії вибирають, рухаючись вулично-дорожньою мережею. Як показали результати обстеження, найзначущішим фактором є мінімальний пробіг по маршруту. З метою визначення закономірностей розподілу кореспонденції немаршрутних транспортних засобів за альтернативними маршрутами руху визначено відхилення від найкоротшого маршруту. Це дало змогу визначити розподіл транспортної кореспонденції за альтернативними маршрутами руху. Оскільки розглянутий процес є імовірнісним, визначено закон розподілу випадкової величини. Під час визначення закону розподілу випадкової величини для отриманих даних у результаті обчислень з’ясовано, що зміна випадкової величини доволі добре описується гамма-розподілом. Встановлено, що зі збільшенням відхилення довжини маршруту від найкоротшого зменшується частка транспортної кореспонденції, яка на них здійснюватиметься. Отримані результати дають змогу надалі прогнозувати завантаження вулично-дорожньої мережі за допомогою моделювання розподілу потоків транспортних засобів. У подальших дослідженнях доцільно проаналізувати розподіл транспортних кореспонденцій за іншими критеріями.
  • Thumbnail Image
    Item
    Multi-agent modeling of traffic organization in urban agglomerations
    (Видавництво Львівської політехніки, 2024-02-28) Weigang, Ganna; Komar, Kateryna; National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine
    Розглянуто особливості мультиагентного моделювання для оптимізації дорожнього руху в центральних районах міст. Оцінюючи унікальні виклики, пов’язані з високою концентрацією транспорту, пішоходів та історичної забудови, досліджено потенціал мультиагентних систем для ефективного вирішення проблеми заторів, безпеки та якості життя у міських умовах. Потенціал мультиагентного моделювання в контексті управління дорожнім рухом у центральних районах міста дає змогу визначити ключові виклики та можливості. Багато науковців звертаються до основних аспектів такого моделювання і використовують їх у транспортно-дорожній галузі. Огляд сучасних досліджень та розробок показав, що мультиагентні моделі мають на меті імітувати та оптимізувати нагляд і контроль перевезень у різних сценаріях руху. Моделювання організації дорожнього руху в центральних районах міст є одним із ключових елементів планування міського розвитку та управління. Унаслідок зростання населення міст та збільшення кількості транспортних засобів проблеми заторів, забруднення повітря та неефективного використання інфраструктури стають дедалі актуальнішими. Тому можна зазначити, що мультиагентне моделювання організації дорожнього руху відкриває нові перспективи для розроблення ефективних стратегій управління транспортними потоками, забезпечуючи гнучке та адаптивне вирішення цих проблем. Проаналізовано використовувані підходи, визначено ключові компоненти системи і на основі математичного опису розроблено модель, яка демонструє взаємодію між агентами і середовищем. Практична симуляція моделі, виконана із використанням програмного забезпечення AnyLogic на прикладі бульвару Лесі Українки в м. Києві, підтверджує ефективність мультиагентного підходу. Результати дослідження вказують на можливість застосування розробленої моделі для вдосконалення інтелектуальних інформаційних систем управління транспортним потоком, що відкриває нові перспективи для покращення дорожнього руху в центральних районах міст.