Філософські науки. – 2012. – №723

Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/13545

Вісник Національного університету "Львівська політехніка"

Тематичний випуск Вісника Національного університету “Львівська політехніка” “Філософські науки” видається з ініціативи кафедри філософії Львівської політехніки. У цьому випуску опубліковані статті, присвячені актуальним проблемам сучасної філософії, зокрема, проблемам онтології, гносеології, культурології, історії філософії, етичним та естетичним питанням, відображені події наукового життя. Розрахований на науковців, викладачів гуманітарних дисциплін, аспірантів, студентів та усіх, хто цікавиться проблемами сучасної філософії.

Вісник Національного університету «Львівська політехніка» : [збірник наукових праць] / Міністерство освіти і науки України, Національний університет «Львівська політехніка». – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2012. – № 723 : Філософські науки / відповідальний редактор В. Л. Петрушенко . – 144 с.

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 29
  • Thumbnail Image
    Item
    Титульний аркуш до Вісника "Філософські науки" № 723
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012)
  • Thumbnail Image
    Item
    Зміст до Вісника "Філософські науки" № 723
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012)
  • Thumbnail Image
    Item
    Феноменологічна перспектива у політичній теорії: методологічний аспект
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Шевчук, Дмитро
    Проаналізована можливість застосування феноменологічного підходу до осмислення проблем політики. Досліджено феноменологічну політичну філософію як результат “відкритості” феноменологічного руху. Розглянуто найзначущіші ідеї феноменологічної політичної філософії, що випливають із феноменологічної концепції історії, онтології політичного, феноменології політичного світу. In the present paper the possibility of using the phenomenological approach for investigation of political problems is analyzed. The author pays attention to the phenomenological political philosophy as a result of “openness” of phenomenological movement. Main ideas of phenomenological political philosophy originating from the phenomenological concept of history, ontology of the political, and phenomenology of political world are also explored.
  • Thumbnail Image
    Item
    Панорама соціокультурної антропології
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Петрушенко, Віктор
  • Thumbnail Image
    Item
    Інтерпретація Л. Шестовим філософських ідей Л. Толстого
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Савельєв, Віктор
    На основі докладного аналізу текстів Л. Шестовим досліджено його рецепцію філософських ідей літературно-художньої та публіцистичної спадщини Л. Толстого. Доведено, що обом мислителям властиве споріднене ставлення до релігії та подібне відчуття релігійності. The author of the paper investigates the reception of L.Shestov of the philosophical ideas of literary-artistic and sociopolitical heritage of Leo Tolstoy on the basis of the circumstantial analysis L. Shestov’s texts. It’s been demonstrated that both authors share similar attitude to religion and religiosity.
  • Thumbnail Image
    Item
    Семантична концепція естетики Степана Олексюка (спроба реконструкції)
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Іваник, Степан
    На основі архівних матеріалів реконструйовано естетичну концепцію Степана Олексюка. Показано, що центральне значення для цієї концепції має погляд на естетичний предмет як єдність певних об’єктивних і суб’єктивних передумов. The aesthetic concept of Stepan Oleksiuk is reconstructed on the base of archival materials. It is demonstrated that the view on the aesthetic object as a unity of some objective and subjective conditions was central to this concept.
  • Thumbnail Image
    Item
    Погляд наглядача: концепція репресивного бачення
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Батаєва, Катерина
    Досліджуються три модуси концепції репресивного бачення (теорія дисциплінарного нагляду у суспільстві Паноптікона; концепція клінічного погляду та концепція догляду за безумцями), а також описана дія насильницького погляду, що перетворює людей та речі на відчужені об’єкти. Створена М. Фуко філософська концепція репресивного погляду отримала подальший розвиток у феноменології погляду Ж.-П. Сартра, в якій досліджується стан людини, що опинилася під наглядом, – людини, за якою стежать. The paper deals with studying three modes of the concept of repressive vision (theory of disciplinizing observation in Panopticon society; concept of clinical look and concept of crazy person observation). The action of forcible look which transforms humans and things into alienated objects is described as well. Created by M.Foucault, the philosophical concept of repressive look has got further development in the phenomenology of J.-P.Sartre that explores the state of a surveyed human.
  • Thumbnail Image
    Item
    Еволюція смислового значення поняття “віртуальна реальність ”
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Шадських, Юрій
    Досліджується питання генезису та розвитку ідеї віртуальності, віртуальної реальності в історії філософії. Стверджується необхідність створення загальної теорії віртуальної реальності. The question of genesis and development of idea of virtuality, virtual reality in history of philosophy is scrutinized. The necessity of creation of the general theory of virtual reality becomes firmly established.
  • Thumbnail Image
    Item
    Розвиток юснатуралістичної теорії українськими мислителями XVIII ст.
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Хвойницька, Христина
    Досліджено концепцію природного права у творчості українських мислителів доби Просвітництва. Проаналізовано значну роль юснатуралістичних ідей у становленні їхніх філософських доктрин. Це поняття вони трактують як справедливість, добро, милосердя, свобода, спільне благо та культурне самовизначення. The concept of natural law in creative legacy of Ukrainian thinkers of Enlightenment is explored. The role of jusnaturalistic ideas within their respective philosophical doctrines is analysed. They interpret this concept as justice, goodness, charity, freedom, welfare and cultural self-determination.