Магістерські роботи
Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/62492
Browse
Item Психологічні особливості прояву агресії у педагогів(Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Нестерук, Саїда Темурджанівна; Nesteruk, Saida Temurdzhanivna; Галян, Ігор Михайлович; Національний університет "Львівська політехніка"Агресивна поведінка педагога потрактована як поведінка, що спрямована проти іншої особи (здобувачів освіти), яка здійснюється з безпосереднім наміром завдати шкоди. Остання розглядається як різновид професійної деформації особистості. Показано, що агресія як професійно зумовлена деформація особистості вчителя проявляється у поведінці, спілкуванні та порушенні професійно-моральних норм взаємодії суб’єктів освітнього процесу. Констатовано, що на стадії первинної професіоналізації педагоги схильні до прояву реактивної агресії, що виражається у прагненні до домінування, ворожої налаштованості до соціального оточення, можливих афективних реакцій. Досліджувалися педагоги закладів загальної середньої освіти та освітніх закладів інтернатного типу низки міст України. Загалом у дослідженні прийняло участь 100педагогів. Досліджено, що педагогам закладів освіти інтернатного типу більшою мірою властиві реакції, що виявляються «зовні», активно щодо конкретних осіб, насамперед через вербальну агресію. Педагогів загальноосвітніх шкіл відрізняє схильність займати негативну позицію щодо оточуючих, що виражається в заздрості та ненависті до оточуючих, обумовлені почуттям гніву, невдоволення кимось саме або всім світом за реальні чи уявні страждання.