Магістерські роботи
Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/62492
Browse
Search Results
Item Психологічні особливості самооцінки старшокласників(Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Михайлович, Наталія Романівна; Melnyk, Nataliia Romanivna; Шиделко, Анна Володимирівна; Національний університет "Львівська політехніка"Кваліфікаційна робота присвячена дослідженню психологічних особливостей самооцінки старшокласників. Проблема самооцінки особистості є однією з найбільш досліджуваних у психологічній теорії. Проведено теоретичний аналіз наукових досліджень з проблеми самооцінки особистості як центрального компоненту самосвідомості. Самооцінка як регулятивний механізм є важливою внутрішньою умовою для організації індивідом своєї поведінки, діяльності і відносин, включаючи ті, що спрямовані на вирішення проблем. Вона характеризує ставлення особистості до себе та оточення. Розглянуто особливості та фактори формування самооцінки в ранньому юнацькому віці. Особливо важливу роль відіграють емоційні чинники, які передбачають емоційну нестабільність, високий рівень тривожності, зниження упевненості у власних силах, експресивність та фрустрацію. Емпірично досліджено психологічні особливості самооцінки старшокласників. Більшість досліджуваних старшокласників має низький рівень самооцінки, що свідчить про невпевненість, невдоволення собою і критичність. Результати кореляційного аналізу підтверджують існування взаємозв’язку між рівнем самооцінки та рівнями тривожності, фрустрації і ригідності у старшокласників, а також тенденцію до зв’язку самооцінки з екстраверсією та імпульсивністю. Зокрема, при низькій самооцінці старшокласники демонструють вищий рівень прояву цих якостей. Високий рівень тривожності, фрустрації та ригідності сприяє формуванню низької самооцінки у старшокласників. Виокремлено напрями психокорекційної роботи з метою розвитку самосвідомості старшокласників та розроблено програму соціально-психологічного тренінгу.