Магістерські роботи

Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/62492

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Item
    Дослідження відмінностей психологічної сепарації підлітків різної статі
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Гаразд, Ірина Володимирівна; Durkach, Iryna Volodymyrivna; Книш, Анастасія Євгенівна; Національний університет "Львівська політехніка"
    Дослідження психологічної сепарації у підлітковому віці аналізує гендерні відмінності цього процесу, який є важливим етапом формування особистісної автономії, емоційної незалежності та зрілої ідентичності. Теоретичний аналіз підкреслює, що гендерні фактори суттєво впливають на характер і темп сепарації: дівчата мають тісніші емоційні зв’язки з батьками, особливо з матерями, що уповільнює їхній процес відділення, в той час як хлопці орієнтуються на незалежність і емоційну відстороненість. Емпіричне дослідження підтвердило ці відмінності, виявивши високий рівень прив’язаності у хлопців і дівчат до обох батьків, але з різними проявами. Хлопці продемонстрували більшу відкритість і стабільнішу самооцінку, тоді як дівчата виявили більшу тривожність та емоційну чутливість. Визначено важливі особистісні фактори, що впливають на сепарацію, а також умови життя та соціальний статус молоді. Рекомендації включають розробку психологічних підходів, що враховують гендерні особливості, для підтримки здорового процесу сепарації.
  • Thumbnail Image
    Item
    Психологічні особливості прояву самостійності й особистісної безпорадності у підлітковому віці
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Зубар, Марія Михайлівна; Zubar, Mariia Mykhailivna; Новікова, Жанна Михайлівна; Національний університет "Львівська політехніка"
    У пiдлiткoвoмy вiцi aктивнo фopмyєтьcя caмocвiдoмicть, виpoбляєтьcя влacнa незaлежнa cиcтемa етaлoнiв caмooцiнювaння i caмocтaвлення, розвивається здатність до самодетермінації, що стає запорукою проявів автономності та самостійності підлітка, цілеспрямованості, наполегливості та відповідальності за власні вибори та дії. Проте, в несприятливих умовах, коли підліток потерпає від психологічного насильства, в нього починає проявлятись особистісна безпорадність, яка негативно впливає на хід його подальшого життя. В дослідженні розглянуто психологічні особливості проявів самостійності і безпорадності в підлітковому віці, виявлено взаємозв’язки між самостійністю, безпорадністю, особистісними особливостями підлітків та сімейним кліматом, досліджено відмінності між групами підлітків з вищим і нижчим рівнями самостійності і безпорадності.
  • Thumbnail Image
    Item
    Дослідження відмінностей психологічної сепарації підлітків різної статі
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Гаразд, Ірина Володимирівна; Harazd, Iryna Volodymyrivna; Книш, Анастасія Євгенівна; Національний університет "Львівська політехніка"
    Дослідження психологічної сепарації у підлітковому віці аналізує гендерні відмінності цього процесу, який є важливим етапом формування особистісної автономії, емоційної незалежності та зрілої ідентичності. Теоретичний аналіз підкреслює, що гендерні фактори суттєво впливають на характер і темп сепарації: дівчата мають тісніші емоційні зв’язки з батьками, особливо з матерями, що уповільнює їхній процес відділення, в той час як хлопці орієнтуються на незалежність і емоційну відстороненість. Емпіричне дослідження підтвердило ці відмінності, виявивши високий рівень прив’язаності у хлопців і дівчат до обох батьків, але з різними проявами. Хлопці продемонстрували більшу відкритість і стабільнішу самооцінку, тоді як дівчата виявили більшу тривожність та емоційну чутливість. Визначено важливі особистісні фактори, що впливають на сепарацію, а також умови життя та соціальний статус молоді. Рекомендації включають розробку психологічних підходів, що враховують гендерні особливості, для підтримки здорового процесу сепарації.