Магістерські роботи

Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/62492

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Item
    Музика як ресурс у професійному становленні майбутніх психологів
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Залізняк, Марія-Марина Євгенівна; Zalizniak, Mariia-Maryna Yevhenivna; Балахтар, Валентина Візіторівна; Національний університет "Львівська політехніка"
    Дослідження присвячене професійному становленню майбутніх психологів із акцентом на роль особистісних ресурсів та музики як інструменту розвитку. Теоретичний аналіз виявив, що цей процес включає не лише освоєння професійних знань, але й розвиток самосвідомості, саморегуляції та емоційної стійкості. Здатність до адаптації, когнітивна гнучкість, емпатія та стресостійкість є ключовими факторами ефективної професійної діяльності психологів. Емпіричне дослідження підтвердило, що музика сприяє розвитку професійної стійкості, самооцінки та саморефлексії. Функціональне залучення до музики допомагає посилити професійну ідентичність, стресостійкість і здатність долати труднощі. Зокрема, учасники, які активно використовували музику для емоційної регуляції, демонстрували вищі показники професійної активності й самоефективності. Аналіз виділив два аспекти музичного залучення — функціональне та цільове, які позитивно корелюють із життєстійкістю, емоційною стабільністю та впевненістю в собі. Це підкреслює потенціал музики як додаткового ресурсу в професійному розвитку психологів. Таким чином, музика є ефективним інструментом для гармонійного поєднання особистісних ресурсів і професійної компетентності, що забезпечує стабільний професійний розвиток фахівців у сфері психології.
  • Thumbnail Image
    Item
    Особливості психологічної травматизації учасників бойових дій
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Лаврів, Ольга Василівна; Lavriv, Olha Vasylivna; Лялюк, Галина Миколаївна; Національний університет "Львівська політехніка"
    У роботі досліджено психологічні особливості психологічної травматизації учасників бойових дій. Проаналiзовано наукові розвідки проблематики психотравматизації особистості Психічна травма виникає внаслідок перебування людини у психотравмувальній ситуації, яка серйозно загрожує особистісній цілісності та безпеці. Бойова психологічна травматизація особистості охоплює вплив бойового стресу, що порушує психологічну безпеку, навантажує регуляторні системи та мобілізує функціональні ресурси для адаптації до фізичних і психічних навантажень. Для військовослужбовців, які пережили психотравмуючі події, важливо вчасно надати ефективну психологічну допомогу, психотерапію та соціально- психологічну реабілітацію. Результати емпіричного дослідження показали, що психологічна травматизація притаманна значній частині військовослужбовців учасників збройних сил. Виявлено, що військовослужбовці-учасники бойових дій найбільше використовують фізичну активність як стратегію подолання кризових ситуацій, у порівнянні з іншими стратегіями, наприклад, знаннями. Встановлено прямі кореляції між симптоматикою ПТСР, реактивною тривожністю та особистісними стратегіями подолання криз, такими як віра, соціальні контакти, фізична активність, уява та знання. Військовослужбовці мають більш виражені прояви реактивної тривожності. Розглянуто напрямки психологічної допомоги військовослужбовцям, яка має включати різноманітні методи, такі як когнітивно-поведінкова терапія (КПТ), EMDR, позитивна психотерапія, гештальт-терапія, арт- терапія, символ-драма, які адаптовані до індивідуальних потреб кожного військовослужбовця.
  • Thumbnail Image
    Item
    Особистісні ресурси адаптації курсантів військових закладів вищої освіти до служби в армії
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Костюк, Ольга Євгенівна; Kostiuk, Olha Yevhenivna; Галян, Ігор Михайлович; Національний університет "Львівська політехніка"
    Робота присвячена комплексному дослідженню адаптаційних можливостей курсантів в умовах навчання у вищих військових навчальних закладах. Основну увагу приділено аналізу теоретичних засад та емпіричному дослідженню аспектів соціально- психологічної адаптації, а також визначенню чинників, що впливають на ефективність адаптаційних процесів серед майбутніх офіцерів. Робота містить огляд наукових підходів до вивчення проблеми адаптації курсантів, висвітлює ключові фактори, що сприяють або заважають успішному пристосуванню до особливих умов навчання. Обґрунтовано роль особистісних ресурсів, які допомагають курсантам ефективно адаптуватись до вимогливого середовища та забезпечують готовність до виконання завдань у майбутній професійній діяльності. Досліджено відмінності у прояві адаптивності курсантів першого (n = 35) та другого (n = 35) курсів, охарактеризовано психологічні особливості їхніх адаптаційних ресурсів. Показано, що в процесі навчання відбуваються значні зміни в акцентуаціях характеру курсантів, що свідчить про поступове пристосування до специфічних умов навчання у військовому закладі. Отримані результати мають практичну значущість, оскільки дають змогу розробити рекомендації для вдосконалення системи психолого-педагогічної підтримки курсантів.