Магістерські роботи

Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/62492

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    Психологічні особливості прояву агресії у педагогів
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Нестерук, Саїда Темурджанівна; Nesteruk, Saida Temurdzhanivna; Галян, Ігор Михайлович; Національний університет "Львівська політехніка"
    Агресивна поведінка педагога потрактована як поведінка, що спрямована проти іншої особи (здобувачів освіти), яка здійснюється з безпосереднім наміром завдати шкоди. Остання розглядається як різновид професійної деформації особистості. Показано, що агресія як професійно зумовлена деформація особистості вчителя проявляється у поведінці, спілкуванні та порушенні професійно-моральних норм взаємодії суб’єктів освітнього процесу. Констатовано, що на стадії первинної професіоналізації педагоги схильні до прояву реактивної агресії, що виражається у прагненні до домінування, ворожої налаштованості до соціального оточення, можливих афективних реакцій. Досліджувалися педагоги закладів загальної середньої освіти та освітніх закладів інтернатного типу низки міст України. Загалом у дослідженні прийняло участь 100педагогів. Досліджено, що педагогам закладів освіти інтернатного типу більшою мірою властиві реакції, що виявляються «зовні», активно щодо конкретних осіб, насамперед через вербальну агресію. Педагогів загальноосвітніх шкіл відрізняє схильність займати негативну позицію щодо оточуючих, що виражається в заздрості та ненависті до оточуючих, обумовлені почуттям гніву, невдоволення кимось саме або всім світом за реальні чи уявні страждання.
  • Thumbnail Image
    Item
    Психологічна структура особистості майбутніх юристів на етапі первинної професіоналізації
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Лободзінська, Роксоляна - Діана Володимирівна; Lobodzinska, Roksoliana-Diana Volodymyrivna; Галян, Ігор Михайлович; Національний університет "Львівська політехніка"
    Особистість юристів представлено як багаторівневу та багатофункціональну систему, що поєднує в собі психофізіологічний, психологічний та соціально-психологічний рівні. Стверджується, що вивчення особистості юриста в динаміці дозволяє виявити структуру якостей, які співвідносяться з його професією упродовж всього навчання у закладі вищої освіти. Показано, що динаміка структури особистісних якостей у майбутніх юристів під час навчання у закладі вищої освіти є нерівномірною та має неоднорідну структуру. В період навчання відбувається зміна одночасно всіх якостей особистості. Під час навчання у закладі вищої освіти змінюється компонентний склад структури особистості, зменшується кількість якостей, що характеризують самоставлення. Досліджувалися майбутні юристи закладів вищої освіти України. Загалом у дослідженні прийняло участь 243 особи віком від 17 до 21 року. Констатується, структура особистості майбутніх юристів зазнає суттєвих перебудов на другому та п’ятому курсах. Це виражаються у зниженні показників організованості, когерентності та дивергентності структури, що засвідчує кризи на цих етапах навчання. Найстабільнішою, цілісною, інтегрованою є структура особистості майбутніх юристів є на третьому та четвертому роках навчання.