Магістерські роботи
Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/62492
Browse
Search Results
Item Емоційна стійкість як чинник резистентності вчителя до професійного вигорання(Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Мельничук, Анастасія Іванівна; Melnychuk, Anastasiia Ivanivna; Галян, Андрій Ігорович; Національний університет "Львівська політехніка"Емоційна стійкість - це здатність адаптуватися і відновлюватися після негараздів, зберігаючи емоційну та психологічну рівновагу в умовах значного стресу. Вважаємо, що вчителі з вищим рівнем емоційної стійкості демонструють більшу здатність справлятися із вимогами своєї професії та залишаються стійкими до вигорання навіть за надзвичайного зовнішнього тиску. З метою апробації та підтвердження робочої гіпотези було досліджено 80 осіб жіночої статі віком від 18 до 65 років. Результати цього дослідження висвітлюють значущий зворотний зв'язок між емоційною стійкістю та показниками вигорання, зокрема, емоційним виснаженням, деперсоналізацією та редукцією особистих досягнень. Емоційна стійкість діє як буфер проти негативних наслідків вигорання, оскільки вчителі з високим рівнем емоційної стійкості демонструють більшу здатність керувати емоційними вимогами та стресом у своїй професійній діяльності. Вчителі з низькою емоційною стійкістю виявили вищий рівень емоційного виснаження та деперсоналізації.Item Вплив професійного вигорання на рівень субʼєктивного задоволення життям спеціалістів ІТ сфери(Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Олійник, Аміна Іванівна; Oliinyk, Amina Ivanivna; Мащак, Світлана Остапівна; Національний університет "Львівська політехніка"Тема магістерської кваліфікаційної роботи: «Вплив професійного вигорання на рівень суб’єктивного задоволення життям спеціалістів ІТ сфери». У першому розділі магістерської роботи проведено аналіз понять професійного вигорання та суб'єктивної задоволеності життям. Розглянуто різні підходи до трактування цих понять стосовно спеціалістів ІТ сфери, а також оглянуто теоретичні та емпіричні дослідження, присвячені взаємозв'язку між вигоранням і задоволеністю життям. У другому розділі роботи описано організацію дослідження та використані методи для досягнення поставлених завдань. Охарактеризовано вибірку респондентів та їх розподіл за основними досліджуваними показниками. У третьому розділі представлено результати емпіричного дослідження, проведено їх аналіз і надано рекомендації щодо профілактики професійного вигорання серед ІТ спеціалістів. Вибірка дослідження включала респондентів з переважно середнім рівнем професійного вигорання, що свідчить про помірне емоційне виснаження. Задоволеність життям серед опитаних варіюється, більшість мають певний ступінь незадоволення. Регресійний аналіз виявив, що вигорання не має значного впливу на загальну задоволеність життям. Водночас, існує сильний зв'язок між вигоранням та суб'єктивним благополуччям, що вказує на погіршення психічного стану через емоційне виснаження. Кореляційний аналіз показав, що вік, сімейний статус і тип зайнятості пов'язані з рівнем вигорання. Вигорання також асоціюється з гіршим суб'єктивним благополуччям, що проявляється через напруженість, зміни настрою та самооцінку здоров'я. Порівняльний аналіз підтвердив, що професійне вигорання суттєво впливає на суб'єктивне благополуччя, але не є визначальним фактором для загальної задоволеності життям.Item Особливості професійного вигорання та життєстійкості у працівників соціальної сфери(Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Старунчак, Соломія Тарасівна; Starunchak, Solomiia Tarasivna; Ткалич, Маріанна Григоріївна; Національний університет "Львівська політехніка"У роботі розкрито психологічні аспекти професійного вигорання та життєстійкості працівників соціальної сфери, таких як соціальні працівники, психологи, педагоги та інші фахівці, що залучені до підтримки клієнтів у складних обставинах. Дослідження показало, що діяльність таких фахівців супроводжується підвищеним ризиком вигорання, особливо серед осіб із безпосереднім контактом із клієнтами. Аналіз середніх значень виявив відмінності у психологічних станах працівників залежно від професійної діяльності, підтверджені критерієм Манна-Уітні. Кореляційний аналіз показав наявність зв’язків між різними аспектами вигорання та рівнями життєстійкості, що підкреслило потребу комплексного підходу до оцінки стану фахівців. Отримані результати стали основою для рекомендацій, спрямованих на зниження рівня вигорання та підвищення життєстійкості. Зокрема, запропоновано індивідуальну психологічну підтримку, тренінги зі стресостійкості, посилення соціальної взаємодії та програми емоційного відновлення, що можуть сприяти ефективній діяльності працівників соціальної сфери.