Комп'ютерні системи та мережі

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/2141

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 20
  • Thumbnail Image
    Item
    Дослідження методу гістограм напрямлених градієнтів для ідентифікації транспортних засобів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-03-01) Пуйда, В. Я.; Шургот, С. В.; Puyda, V.; Shurhot, S.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Теоретичні основи, методи та алгоритми розпізнавання візуальних об’єктів починають розробляти з часів появи перших електронних обчислювальних машин. Практичне використання різних завдань розпізнавання образів у сучасних технічних системах зумовлено стрімким розвитком потужних, малогабаритних та порівняно дешевих засобів оброблення цифрових даних і стає все поширенішим у різноманітних галузях. У роботі виконано дослідження ефективності алгоритму гістограм напрямлених градієнтів (HOG) у разі ідентифікації у відео потоці транспортних засобів різних типів: автомобілів, літаків, кораблів. Виконано моделювання алгоритму з використанням пакета MATLAB на прикладі літаків фірми “Антонов”, автомобілів різних марок та різних кораблів. У результаті моделювання з допомогою інструментів MATLAB отримано спеціалізовані SVM-класифікатори для ідентифікації деяких марок автомобілів, літаків та кораблів. Для отримання класифікатора використовували вибірки зображень із сцен, на яких є об’єкти, що ідентифікуються, та негативних зображень сцен, на яких відсутні такі об’єкти. Здійснено порівняння основних параметрів класифікаторів. У процесі моделювання алгоритму проводили навчання спеціалізованого класифікатора для ідентифікації об’єктів класу автомобілів, літаків, кораблів та підбір оптимальних параметрів навчання і робочого функціонування спеціалізованого класифікатора для досягнення найефективнішої ідентифікації. Аналіз отриманих результатів показав, що використаний алгоритм із найбільшою ефективністю працює на об’єктах класу “автомобілі”. Для перевірки функціонування алгоритму на реальних об’єктах у режимі реального часу розроблено структурну схему модуля ідентифікації на основі мікрокомп’ютера з відкритим кодом типу Orange Pi зі встановленою ОС Android ZIDOO.
  • Thumbnail Image
    Item
    Спецпроцесор системи оперативного контролю параметрів у реальному часі
    (Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2018-02-26) Пуйда, В. Я.; Puyda, V.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Сучасні технічні системи призначені для виконання різноманітних завдань в автоматизованому та автоматичному режимах. Вони функціонують на основі алгоритмів, вхідною інформацією для яких є певні фізичні параметри зовнішнього середовища та вузлів самої технічної системи. Від точності, надійності та оперативності визначення цих параметрів залежить виконання покладеного на систему завдання. Сенсори передають інформацію про параметри зовнішнього середовища та про стан важливих вузлів системи, наприклад, про тиск, температуру зовнішнього середовища чи в трубопроводах відповідних вузлів, про механічні деформації, появу певних газів, диму, вогню, контролюють електричні параметри в кабельних системах щодо перевищення допустимих напруг та струмів, корот- кого замикання тощо. Залежно від типів параметрів, точності та мінімального часу для їх визначення використовують аналогові чи цифрові сенсори. Цифрові сенсори формують цифровий сигнал про значення відповідного параметра та передають його в телеметричну мережу системи. Використання аналогових сенсорів передбачає високоточне перетворення аналогового сигналу, пропорційного до вимірюваного параметра, на цифровий та формування його відповідно до стандарту телеметричної мережі системи. При цьому для підвищення точності вимірювання необхідно враховувати індивідуальну характеристику відповідного аналогового сенсора. Наведено варіант спецпроцесора для автоматичного контролю параметрів на основі інформації, яка надходить від аналогових та цифрових сенсорів і використовується технічною системою в реальному часі.
  • Thumbnail Image
    Item
    Спецпроцесор для визначення характерних ознак на основі алгоритму SURF
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Пуйда, В. Я.; Puyda, V.; Національний університет ”Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Запропоновано структуру спецпроцесора реалізації алгоритму визначення характерних ознак відеооб’єкта на основі алгоритму SURF для спеціалізованої системи технічного зору.
  • Thumbnail Image
    Item
    Мультипроцесорна система для виконання задач технічного зору
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Пуйда, В. Я.; Puyda, V.; Національний університет ”Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Запропоновано варіант системи технічного зору на основі багатопроцесорної архітектури з використанням багатопортової пам’яті з рівним доступом усіх спецпроцесорів.
  • Thumbnail Image
    Item
    Реалізація алгоритму покадрового визначення координат об`єкта у монохромному відеопотоці
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Пуйда, В. Я.
    Розглянуто реалізацію алгоритму визначення координат об`єкта у монохромному відеопотоці на основі методу аналізу гістограми відеозображення з використанням мікроконтролера з ядром DSP. We consider a microcontroller implementation of a histogram-based algorithm for finding object coordinates in monochrome video.
  • Thumbnail Image
    Item
    Підсистема визначення координат об’єкта системи технічного зору інтелектуального робота
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2002) Пуйда, В. Я.
    Проаналізовано можливості і перспективи використання сигма - дельта АЦП в реографах. На прикладі типової структури реографа показано переваги від застосування АЦП даного типу. Запропоновано нову структуру каналу реографа з покращеними характеристиками. The sigma – delta of a ADC in reographs is analysed possibilities and perspectives of use. On an example of a typical structure of a reograph is shown advantages for want of application of a ADC yes of a type. It is offered a new structure of a reograph, which possesses the improved performances.
  • Thumbnail Image
    Item
    Розробка структурної моделі мікропроцесорного ПІД-регулятора
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Пуйда, В. Я.; Мандзевич, Н. Т.
    Розглянуто структурне моделювання цифрового мікропроцесорного регулятора температури, що використовує ПІД-алгоритм, за його аналоговим прототипом за допомогою програми сімейства Micro-Cap. The possibility of structural modeling digital microprocessor temperature controller, using PID algorithm in its analog prototype using the family Micro-Cap.
  • Thumbnail Image
    Item
    Метод видалення адитивних шумів на зображеннях літальних апаратів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Торубка, Т. В.; Пуйда, В. Я.
    Проведено модифікацію методу білатеральної фільтрації для видалення адитивних шумів та його моделювання. Моделювання методу проведено за допомогою розробленого програмного пакета. Досліджено особливості функціонування модифікованого методу за впливу різного роду шумів на зображення літальних апаратів на зображеннях сцени. Conducted modification of the method of bilateral filtering for removing additive noise and its modeling. Modeling was performed using the method developed software package. Researched of features of the functioning of the modified method for impact noise on various images of aircraft on images scenes.
  • Thumbnail Image
    Item
    Апаратно-програмна система покращення якості зображень літальних апаратів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Торубка, Т. В.; Пуйда, В. Я.
    Вплив шумів на зображення літальних апаратів зменшує якість зображення та може призвести до помилок під час виявлення об’єктів. Шуми поділяються на імпульсні, адитивні й мультиплікативні та виникають внаслідок впливу перешкод, що наводяться із сусідніх світлочутливих елементів, короткочасних змін базової напруги в ПЗС-матриці, впливу високочастотних електричних полів, зміни яскравості джерела світла й інших факторів. Для ефективного видалення всіх шумів розроблено структурну схему системи покращення якості зображень літальних апаратів на базі сигнального процесора ADSP BF533. Система дає змогу знаходити рухомі об’єкти або вести пошук еталона на зображенні літальних апаратів. Алгоритми, закладені в системі, видаляють імпульсні та адитивні шуми та покращують візуальну якість зображення літальних апаратів. Контроль за системою здійснюється за допомогою розробленого програмного забезпечення, яке дає змогу налаштовувати основні параметри системи та проводить її моніторинг. The noise effect on the aircraft image reduces the image quality and may lead to errors when detecting objects. The noises are divided into impulsive, additive and multiplicative, they are formed as a result of the effect of hindrances that are caued by the adjacent light-sensitive elements, short-term changes of the base voltage in CCD matrix, the influence of high-frequency electric fields, brightness change of the light source and other factors. The block diagram of the system for the image quality improvement of aircrafts on the base of ADSP BF533 microprocessor is designed to remove efficiently all noises (Fig. 1). The system allows to find moving objects or search for the sample on the aircraft image. The algorithms embedded in the system remove the impulsive and additive noise and provide a possibility to improve the visual quality of the aircraft image. The system control is performed by means of the developed software (Fig. 3), which allows a user to set basic parameters of the system and carry out its monitoring.
  • Thumbnail Image
    Item
    Дослідження алгоритму кореляції для стеження літальними апаратами за їх візуальними зображеннями
    (Видавництво Львівської політехніки, 2010) Торубка, Т. В.; Пуйда, В. Я.; Пищак, І. І.
    Проведено моделювання модифікованого алгоритму виявлення об’єкта за його зображенням на основі розробленого програмного пакета та досліджено особливості його функціонування під час виявлення літальних апаратів на зображеннях сцени. The modeling of object detection algorithm is modified by its image on the basis of the developed software package and the peculiarities of its functioning in an aircraft on the scene images.