Кафедра соціології та соціальної роботи
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/62559
Browse
Item Стратегії установи соціальної сфери, як чинник її розвитку(Національний університет "Львівська політехніка", 2023) Ніколаєв, Ян Віталійович; Nikolaiev, Yan Vitaliiovych; Уманець, Наталія Анатоліївна; Національний університет "Львівська політехніка"Освіта в сучасному світі як культурно-соціальний інститут переживає глобальну кризу, яка є відображенням глобальної цивілізаційної кризи. Зміни, що відбуваються у державному устрої та соціально-економічному житті нашої країни, вимагають докорінного покращення теорії та практики управління якістю освітніми установами. Визначені державою завдання щодо децентралізації влади, реформування місцевого самоврядування та системної реформи освіти детермінують розроблення та впровадження нових підходів менеджменту щодо стратегічного управління та стратегічного планування на всіх рівнях управління розвитком територій та соціальних організацій. Актуальним для дослідження проблеми стратегічного планування розвитку закладів освіти є аналіз праць вітчизняних науковців Л. Даниленка, В. Кременя, В.Олійника, та ін. У дослідженнях О. Мармази, М. Мартиненка, С.Ніколаєнка та інших розглядається практика управління навчальним закладом у складних умовах сучасної модернізації. Про актуальність моніторингу соціальних закладів можемо отримати інформацію із праць О. Гудзь, А. Діброви, О. Мармази, В. Краєвського. На сучасному етапі розвитку управління установами соціальної сфери виникає об’єктивна необхідність вирішення нових, складних, часто непередбачуваних проблем, в основу яких покладено розробку ефективної стратегії розвитку, що може забезпечити довгостроковий успіх в конкурентній боротьбі для соціальної установи. Мета магістерського дослідження полягає у визначенні специфіки стратегій освітніх установ, як чинників їх розвитку. Об'єкт дослідження – розвиток установи соціальної сфери. Предметом дослідження є розробка та реалізація стратегії розвитку освітньої установи. Під час виконання завдань магістерського дослідження було досягнуто наступних результатів. У першому розділі магістерського дослідження було проаналізовано роботи вітчизняних і зарубіжних науковців щодо формування та реалізації стратегій розвитку освітніх установ. Аналіз наукових праць вказує на різноманітні класифікації стратегій розвитку, і вказує на неоднозначність тлумачення ключових категорій у цьому контексті. У другому розділі ми визначили, що для будь-якої освітньої установи надзвичайно важливим є можливість постійно розвиватися і зберігати свою ринкову стійкість, незважаючи на всі несприятливі внутрішні та зовнішні чинники, з якими доводиться стикатися в процесі управління. Сучасний етап розвитку системи професійно-технічної освіти в Україні класифікується як трансформаційний. Після певної стагнації було прийнято низку стратегічних та програмних планових документів, положення яких містили заходи і засоби з модернізації вітчизняної професійно-технічної освіти. Було встановлено, що при розробці стратегії Львівського професійного коледжу готельно-туристичного та ресторанного сервісу були дотримані основні пункти, аспекти розробки програми та визначено основні стратегічні цілі розвитку. У третьому розділі за результатами проведеного дослідження, ми прийшли до висновку, що методологічним ядром стратегічного управління закладом освіти є стратегія його розвитку. На основі емпіричного дослідження, нами було запропоновані рекомендації щодо удосконалення розвитку стратегії у Львівському професійному коледжі готельно-туристичного та ресторанного сервісу розроблена, ми зауважили, що процес формування, реалізації, моніторингу потребує більшої уваги та роботи, що дозволить удосконалити та спростити роботу колективу.