Кафедра соціології та соціальної роботи

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/62559

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    Стратегії розвитку організаційної культури в гуманітарних організаціях на прикладі гуманітарної організації Acted в Україні
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2023) Бабинець, Катерина Володимирівна; Babynets, Kateryna Volodymyrivna; Климанська, Лариса Дмитрівна; Національний університет "Львівська політехніка"
    Гуманітарне середовище ставить перед організаціями низку викликів, тому важливо реагувати на них адекватно. Організаційна культура є важливим чинником ефективності роботи організації і може стати вирішальним фактором успішності такої організації. Кожна організація має свою власну унікальну культуру, незалежно від того, усвідомлює це керівництво чи ні. Для того, щоб працювати найбільш ефективно і мати можливість належним чином втілювати стратегію в життя, гуманітарні організації потребують адекватної і сильної організаційної культури. Гуманітарні організації здійснюють надзвичайно важливу роботу, спрямовану на вирішення соціальних, медичних, освітніх та глобальних проблем у всьому світі. Їхні дії і вплив розповсюджуються на сфери життя мільйонів людей, і тому ефективність їхньої роботи має вирішальне значення. В Україні дослідження проблеми організаційної культури тільки започатковуються, а тому не мають системного характеру. В даний час проблемою організаційної культури займаються такі українські вчені як Г. Дмитренко, В. Кириченко, Т. Максименко, С. Оборська, З.Шершньова, Е. Шарапова, В. Усачева, Г. Хаєт та інш. Мета магістерської кваліфікаційної роботи - на основі аналізу та оцінки організаційної культури в гуманітарних організаціях, а також стратегій спрямованих на покращення цієї культури, визначити фактори, що впливають на результативність гуманітарних організацій та надати практичні рекомендації для подальшого зміцнення ролі цих організацій у вирішенні глобальних проблем. Об'єктом дослідження є організаційна культура гуманітарних організацій, яка визначає цінності, норми, традиції та спосіб функціонування цих організацій Предмет дослідження - стратегії розвитку, які спрямовані на поліпшення та адаптацію організаційної культури для досягнення ефективності та відповідності місії. Перший розділ присвячений теоретико-методологічним аспектам організаційної культури. Описано структуру організаційної культури, її складові та основні характеристики. Вивчено функції організаційної культури та вплив, який вона справляє на результати діяльності організації. Поняття та структура організаційної культури допомагають розуміти складність цього явища. Другий розділ магістерської кваліфікаційної роботи присвячений вивченню організаційної культури в контексті гуманітарних організацій. Охарактеризовано особливості гуманітарних організацій, пов’язані із специфікою їхньої діяльності. Виявлено особливості організаційної культури в гуманітарних організаціях та роль цієї культури в їхньому розвитку. Гуманітарні організації мають власну специфіку діяльності, пов’язану з наданням гуманітарної допомоги та розвитком у галузях, які стосуються життя, здоров’я, освіти та інших аспектів гуманітарної сфери. Саме ця специфіка впливає на їхню організаційну культуру. У третьому розділі здійснено аналіз організаційної культури гуманітарної організації АКТЕД, розроблено стратегії розвитку організаційної культури цієї організації, описано реалізацію стратегій та їхній моніторинг. Проаналізовано та представлено відповіді респондентів у проведеному опитуванні експертів у таблицях та діаграмах. Спираючись на ці відповіді було розроблено та впроваджено стратегії розвитку організаційної культури гуманітарної організації.
  • Thumbnail Image
    Item
    Організаційна культура керівництва як регулятор управлінської діяльності в установах соціальної сфери
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2023) Манич, Богдан Володимирович; Manych, Bohdan Volodymyrovych; Макух, Оксана Євгенівна; Національний університет "Львівська політехніка"
    Тема організаційної культури сьогодні є дуже актуальною, оскільки від відповідних умов залежить представництво та результативність кожного працівника, розвиток моральних принципів організації та загальний процес управління. Організаційна культура є невидимою частиною організації, яка постійно змінюється, оскільки залежить від природи та ставлення людей до своєї роботи та колег. Об’єктом дослідження є організаційна культура установи соціальної сфери. Предмет дослідження – формування організаційної культури установи соціальної сфери. Метою дослідження є розроблення рекомендацій та пропозицій щодо вдосконалення й зміцнення організаційної культури керівництва як регулятора управлінської діяльності в установах соціальної сфери. Під час виконання завдань магістерського дослідження було досягнуто наступних результатів. У першому розділі магістерського дослідження розглянуто теоретико-методологічні основи вивчення питання організаційної культури керівництва як регулятора управлінської діяльності в установах соціальної сфери та визначено, що формування та розвиток організаційної культури менеджера є непослідовним і не повною мірою відповідає потребам ефективної лідерської діяльності. Другий розділ присвячено аналізу організаційної культури керівництва як регулятора управлінської діяльності в установах соціальної сфери з огляду практичного аспекту: 1. Серед найпоширеніших способів управління організаційною культурою виділяють такі: підтримка і заохочення наявності різних точок зору в групі, створення високих міжособистісних стосунків і бажання спільно вирішувати завдання, сприйняття співробітників. 2. Підвищенню рівня відповідальності за роботу, що входить до повноважень керівника, сприяє формування креативного мислення працівників, яке є джерелом нових інновацій у різних сферах. У третьому, практичному розділі, для досягнення максимального практичного результату в якості емпіричних даних для оцінки були використані результати опитування співробітників в установі соціальної сфери –відділі обслуговування громадян №8 (сервісний центр) головного управління пенсійного фонду України в Львівській області. Проведене дослідження дало можливість сформувати наступні висновки: 1. Загальний висновок проведеного дослідження полягає в тому, що в даний час керівництво установи соціальної сфери більше стурбоване функціональною стабільністю, ніж розвитком. Проте самі працівники розуміють, що установі потрібно розвиватися. 2. Формування морально-правової, естетичної та організаційної культури закладу соціальної сфери, розвиток культури керівництва як регулятора управлінської діяльності, процес формування та розвитку культурного потенціалу в установах соціальної сфери базується на діяльності кожного співробітника. 3. Тому одним із найважливіших шляхів утвердження організаційної культури в установах соціальної сфери є формування в усіх учасників процесу чітких уявлень про бажаний імідж, місію, цілі, принципи та життєві перспективи закладу.