Теорія і практика будівництва
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/2113
Browse
17 results
Search Results
Item Міцність і деформативність бетонних стиснутих елементів, підсилених тканинами з вуглецевих волокон(Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2005-03-01) Мельник, І. В.; Сорохтей, В. М.; Ходзінський, О. Я.; Національний університет “Львівська політехніка”Подано результати експериментальних порівняльних досліджень бетонних кубів і призм, підсилених приклеюванням до їхніх поверхонь високоміцних тканин з вуглецевих волокон.Item Дослідження порожнистих бетонних блоків(Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Мельник, І. В.; Приставський, Т. В.; Сорохтей, В. М.; Партута, В. П.; Melnyk, I. V.; Prystavskyy, T. V.; Sorokhtey, V. M.; Partuta, V. P.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityПитання енерго- і ресурсозбереження залишаються пріоритетними в будівельній науці. Особливо це стосується конструктивних елементів масового виготовлення. До таких елементів належать крупногабаритні бетонні блоки стін підвалів (фундаментні блоки), несуча здатність яких навіть за багатоповерхового будівництва використовується лише на 30–50%. Тому, починаючи з широкого запровадження в будівництві, пропонували різні способи вдосконалення їхніх конструктивних форм з метою зменшення власної ваги і оптимізації. Одним з найефективніших способів є порожниноутворення. Наведено результати експериментальних досліджень малогабаритних бетонних порожнистих блоків з відкритими зверху порожнинами двох типорозмірів, які було випробувано окремо і як елементи фрагментів стінки. Згідно з отриманими результатами, робота у складі стінки є складнішою, відповідно з більшими деформаціями, більш раннім утворенням тріщин і меншою міцністю. Крім цього, промодельовано роботу дослідних зразків у програмних комплексах FEMAP і ЛІРА. Таке моделювання підтвердило в принципі якісну і кількісну закономірність зміни напружено-деформованого стану та несучу здатність бетонних порожнистих блоків за їх вертикального завантаження.Item Монолітні плоскі залізобетонні фундаментні плити з ефективними вставками(Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Мельник, І. В.; Сорохтей, В. М.; Приставський, Т. В.; Грушка, Р. І.; Melnyk, I.; Sorokhtey, V.; Prystavskyy, T.; Grushka, R.; Національний університет “Львівська політехніка”, кафедра автомобільних доріг і мостів; Lviv Polytechnic National University, Department of highways and bridgesПодано конструктивні схеми і особливості конструкції фундаментних залізобетонних плоских плит з ефективними вставками, запроектованих під будівлі різної конструктивної схеми, у т.ч. при реконструкції. Використання пінополістирольних вставок у залізобетонних фундаментних плитах дозволило суттєво (на 28,2–30,7 %) зменшити витрати бетону і влаштувати більш теплу підлогу у підвальних приміщеннях і при зведенні нових, і при реконструкції існуючих будівельItem Експериментальні дослідження бетонних блоків з відкритими порожнинами(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2002) Мельник, І. В.; Паньків, М. І.Описано методику і результати досліджень блоків стін підвалів з відкритими порожнинами. Показано особливості їх роботи і можливість використання в практиці будівництва.Item Випробування й оцінка ефективності підсилення мостових балок за ТП вип. 56 наклеюванням композитних матеріалів(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2002) Климпуш, М. Д.; Кваша, В. Г.; Мельник, І. В.Подано методику і результати випробувань натурних мостових балок довжиною 14 м, підсилених синтетичними матеріалами. Показано ефективність підсилення для збільшення надійності і довговічності.Item Зміцнення залізобетонних мостових балок композитними матеріалами(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2006) Кваша, В. Г.; Мельник, І. В.; Климпуш, М. Д.Описано результати експериментальних досліджень зміцнених композитами моделей і натурних мостових балок, а також досвід реконструкції першого на Україні моста з використанням композитних матеріалів. Results of experimental researches of models and the natural bridge beams, strengthened with composites, and also experience of reconstruction of the first bridge in Ukraine with use of CFRP are described.Item Монолітні залізобетонні перекриття складної конфігурації з ефективними вставками(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Мельник, І. В.; Сорохтей, В. М.; Яремко, Б. В.Подано принципові конструктивні рішення монолітних плоских залізобетонних перекриттів складної конфігурації у плані з ефективними вставками та досвід використання на практиці полегшувальних вставок у перекритті круглої конфігурації. The of principles structural decisions of the monolithic flat RC ceilings of the complicated configuration in a plan with effective insertions and experience of the use of in practice facilitating insertions are given in round ceiling.Item Конструктивні вирішення та особливості напружено-деформованого стану бетонних і залізобетонних елементів з порожнинами(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Мельник, І. В.На підставі запропонованих і реалізованих на практиці бетонних та залізобетонних конструкцій узагальнено і подано основні види напружено-деформованого стану елементів у перерізах з порожнинами. On the basis of the offered and realized in practice concrete and reinforced concretes constructions generalized and the basic types of the tensely-deformed state of elements in cuts with cavities are given.Item Експериментальні дослідження деформативності фрагментів монолітного перекриття з трубчастими вставками і суцільного перекриття(Видавництво Львівської політехніки, 2015) Мельник, І. В.; Сорохтей, В. М.; Приставський, Т. В.; Грушка, Р. І.; Барщик, П. С.Подано методику та результати експериментальних досліджень деформативності фрагментів монолітного залізобетонного перекриття: суцільного марки ДФ-1; з поперечним розташуванням вставок марки ДФ-2; з поздовжнім розташуванням вставок марки ДФ-3. Загальні габаритні розміри всіх дослідних зразків були однаковими: довжина 2,05 м, ширина і висота перерізу 355×180 мм. Випробовували дослідні зразки двома зосередженими силами, заміряючи деформації нормальних перерізів у зоні чистого згину, в трьох похилих перерізах між опорами і зосередженими силами та загальні прогини. У нормальних перерізах деформації стиснутого бетону є практично однаковими для всіх трьох дослідних зразків: цільного ДФ-1, з поперечним і поздовжнім розташуванням вставок відповідно ДФ-2 і ДФ-3. Проте деформації арматури дещо відрізняються: вони є меншими для зразка ДФ-1 і найбільшими для зразка ДФ-2. На відміну від нормальних перерізів, деформації похилих перерізів дослідних зразків суттєво відрізняються. Найменші деформації зафіксовані в цільному зразку, порівняно більші в зразку з поздовжнім розташуванням вставок. Проте найінтенсивніше наростали деформації в похилих перерізах зразка ДФ-2 з поперечним розташуванням вставок. Така тенденція спостерігалася у всіх трьох похилих перерізах: біля опор, біля прикладання зосереджених сил F і в проміжних похилих. Деформації нормальних і похилих перерізів дослідних зразків відобразилися на їхніх прогинах, як інтегрувальної величини деформацій. Methods and results of experimental studies deformation of fragments of monolithic reinforced concrete floor are posted: solid brand DF-1; inserts with transverse marks DF-2; mark DF-3 with longitudinal inserts. Overall dimensions of test samples were the same length 2.05 m, width and height section 355x180 mm. Tested prototypes of two concentrated forces, measuring the deformation of the normal sections in the area of pure bending in 3 inclined sections between the supports and lumped forces and deflections general. In normal sections deformation of compressed concrete is almost the same for all 3 prototypes: whole DF-1, with a cross and a longitudinal inserts according DF-2 and DF-3. However deformation fittings slightly differ: they are smaller sample DF-1 and the largest sample DF-2. Unlike normal cross section deformation inclined sections prototypes significantly differ. The slightest deformation recorded with whole-grain sample, compared to the larger sample with a longitudinal inserts. However, the most intensive strain grew in sloping sections sample DF-2 with transverse inserts. At the same time this trend was observed in all 3 inclined sections: near the pillar and at the application of concentrated forces F and in the intermediate inclined sections. Deformation of normal and inclined sections of prototypes reflected in their troughs as integrating values strains.Item Принципові конструктивні вирішення монолітних плоских залізобетонних прогонових будов мостів з полегшувальними вставками(Видавництво Львівської політехніки, 2015) Мельник, І. В.; Бачкай, О. C.Виконано огляд наявних конструктивно-технологічних вирішень оптимізації прольотних будов мостів з метою зменшення власної ваги: збірних, збірно-монолітних та монолітних. Збірні прогонові будови улаштовують балковими, балково-ребристими, коробчас- тими, плитними суцільними і порожнистими. Монолітні залізобетонні прогонові будови мостів улаштовують балковими (з поперечними балками і без поперечних балок). Опти- мізація збірно-монолітних прогонових будов за загальним (принциповим) конструктивним вирішенням є аналогічною до збірних і монолітних елементів з розчленуванням на окремі конструктивні елементи, притаманні збірним прогоновим будовам. Для мостів малих і середніх прольотів пропонується конструкція плоскої залізо- бетонної прогонової будови, у якій під час виготовлення всередині перерізу залишають полегшувальні вставки з порівняно легких і дешевих матеріалів. Крім суттєвого зменшення власної ваги (від 30 % до 45 %), плоска монолітна прогонова будова зі вставками має низку технологічних, конструктивних і експлуатаційних переваг, а саме: простота виготовлення з використанням широко розповсюдженої опалубки, цільність, значна крутна жорсткість, забезпечення просторової роботи, відсутність стиків, мала площа відкритих ділянок бетону. An overview of the existing structural and technological solutions of bridge spans constructions optimization in order to reduce their weight, precast; precast-monolithic and monolithic have been complete. Precast span structures are arrange as beam, beam-ribbed, box-girder, solid and hollow plate girders. Monolithic concrete span structure is arranged as beam (with cross beams and cross beams less). Optimization of prefabricated monolithic spans a general (principled) structural solution is similar to the precast and monolithic element with the dismemberment into separate structural elements inherent to precast span structures. It was proposing structural and technological solutions for small and medium spans in which during the manufacturing, the facilitating inserts had left within the section, made of relatively light and cheap materials. In addition to a significant reduction of its own weight flat monolithic spans with inserts have a number of technological, structural and operational advantages: ease of manufacturing with the widespread use of formwork, total integrity, a significant twisting stiffness, providing of workspace, no joints, the small area of concrete exposed fields.