Теорія і практика будівництва
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/2113
Browse
Search Results
Item Пуцоланічні добавки для портландцементів транспортного будівництва(Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Гуняк, О. М.; Hunyak, O.; Національний університет “Львівська політехніка”, кафедра автомобільних доріг та мостів; Lviv Polytechnic National University, Department of Highways and BridgesВиробництво портландцементу є одним з найбільш енергозатратних серед будівельних матеріалів, супроводжується значними викидами СО2 в атмосферу: від 0,7 до 1 т на 1 т цементу залежно від технології виготовлення. Тому заміна частини портландцементного клінкеру активними мінеральними є екологічно та економічно доцільними, водночас не викликає значних негативних змін властивостей цементних в’яжучих. Проведено комплексний аналіз властивостей та досліджено мікроструктуру портландцементів композиційних із вмістом 20 % доменного гранульованого шлаку та 10 % пуцоланічної активної мінеральної добавки (цеоліту або перліту), та порівняно їх властивості з традиційними портландцементами – ПЦ І, ПЦ ІІ/А-Ш, ПЦ ІІ/Б-Ш. Визначено, що комплексне модифікування структури цементів добавками з гідравлічною та пуцоланічною активністю дасть змогу покращити технічні характеристики будівельних сумішей на основі таких цементів без значного зниження їхніх міцнісних характеристик. Встановлено, що введення пуцоланових добавок в комплексі з доменним гранульованим шлаком призводить до зміни механізму гідратації в’яжучої системи таким чином, що результуюча активність композиції зростає і не підлягає закону адитивності.