Теорія і практика будівництва

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/2113

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Thumbnail Image
    Item
    Нові збірні залізобетонні конструкцій каркасів багатоповерхових будинків і технології їх виготовлення та монтажу
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Гнідець, Б. Г.; Гнідець, З. Б.; Hnidets, B. G.; Hnidets, Z. B.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    У багатоповерхових будинках різного призначення протягом багатьох десятиліть застосовували переважно збірні типові каркаси із регулярною сіткою колон і постійною висотою поверхів. Такі типові збірні і нетипові каркаси мають такі недоліки, як різнотипність збірних елементів, висока трудомісткість виготовлення, складність монтажу і вартість будівництва. Для уникнення цих недоліків запропоновано і розроблено нову систему каркасів із нерегулярною сіткою колон і змінною висотою поверхів. У цій системі каркасів прийнято нову, відмінну від типових та інших відомих, схему поділу рам каркасів на збірні елементи, а саме – поділ на великорозмірні однотипні елементи ригелів і колон. Такі однотипні великорозмірні елементи каркаса з’єднуються між собою і стикуються в багатопрогонові не у вузлах, а в зонах нульових моментів у прогонах ригелів. Однотипність збірних елементів ригелів і колон нових каркасів створює умови для виготовлення їх на розробленій авторами одній мобільній технологічній лінії на місці будівництва.
  • Thumbnail Image
    Item
    Виготовлення ефективних збірних плит перекриття в заводських умовах
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Вознюк, Л. І.; Демчина, Б. Г.; Сурмай, М. І.; Артеменко, В. В.; Vozniuk, L. I.; Demchyna, B. H.; Surmai, M. I.; Artemenko, V. V.; Національний університет “Львівська політехніка”; Львівський національний аграрний університет; Lviv Polytechnic National University; Lviv National Agrarian University
    Проаналізовано ефективність шести типів плит перекриття, які відрізнялися за матеріалом, внутрішньою формою та вагою. Розглянуто та порівняно однакові за розмірами, але різні за конструктивними характеристиками і матеріалами плити перекриття, а саме: I – суцільна залізобетонна; II – багатошарова залізобетонна із середнім шаром з керамзитобетону; III – багатошарова залізобетонна із середнім шаром з газобетону; IV – монококова залізобетонна із пустототвірними вставками із ППС; V – суцільна керамзитобетонна; VI – монококова керамзитобетонна із пустототвірними вставками із ППС. Встановлено, що монококова плита із керамзитобетону була найлегшою із усіх типів плит, зокрема від суцільної залізобетонної у 2,4 разу, а від суцільної керамзитобетонної – у 1,4 разу. Розроблено та реалізовано технологію виготовлення ефективних монококових полегшених плит перекриття із урахування особливостей існуючих технологічних ліній діючого заводу залізобетонних конструкцій ЗБВ№2 у м. Львові. Сформовано блок-схему виробничого процесу. У результаті отримано конструкції монококових плит з однаковими, порівняно із суцільними монолітними, зовнішніми розмірами, але які за своїми характеристиками значно ефективніші за класичні. Випробування плит підтвердило правильність технології їх виготовлення, пов’язану з перервою у 30 хв між вкладанням ефективного середнього шару і заливкою бетону ребер та верхньої полиці. Така технологія забезпечила сумісну роботу усіх шарів під час випробування.
  • Thumbnail Image
    Item
    Результати натурних випробувань косих в плані залізобетонних балкових прольотних будов автодорожнього моста
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Горбачевський, Р. Р.; Рубаха, М. В.; Кваша, В. Г.; Gorbachevskyi, R.; Rubakha, M.; Kvasha, V.; Національний університет “Львівська політехніка”, ГНДЛ-88; Lviv Polytechnic National University, GNDL-88
    Залізобетонні мости з косим перетином перепони (косі в плані мости) з балковими перехресно-ребристими прольотними будовами мають характерні конструктивні відмінності в компонуванні балкової клітки порівняно з прямими. Зокрема, це зміщення в плані головних балок на опорах, а також коса або пряма орієнтація поперечних балок (діафрагм), які об’єднують головні балки поперек прольоту в перехресно-ребристу балкову клітку. Ці особливості значно ускладнюють теоретичне створення їхніх розрахункових моделей просторового розрахунку. Тому у більшості випадків для практичних потреб цю задачу вирішують не теоретично, а шляхом натурних випробувань косих у плані прольотних будов. У цій статті представлені результати випробувань прольотних будов з косою і прямою орієнтацією поперечних діафрагм. За їх результатами досліджений дійсний характер просторової роботи і закономірності розподілу зусиль між балками, що дало можливість виконати розрахунки прольотних будов на нормовані тимчасові навантаження.
  • Thumbnail Image
    Item
    Збірні каркаси багатоповерхових будинків з нерегулярною сіткою і змінною висотою поверхів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Гнідець, Б. Г.; Hnidets, B.; Національний університет “Львівська політехніка”, кафедра автомобільних доріг та мостів; Lviv Polytechnic National University, Department of Roads and Bridges
    У будівництві багатоповерхових будинків різного призначення, впродовж багатьох попередніх десятиліть застосовувались переважно збірні типові каркаси з регулярною сіткою колон і постійною висотою поверхів. Такі типові збірні і нетипові каркаси, мають низку недоліків, зокрема різнотипність збірних елементів, складність у монтажі, висока трудомісткість і вартість будівництва. Щоб уникнути цих недоліків, запроектовано і розроблено нову систему каркасів з нерегулярною сіткою колон і змінною висотою поверхів. У цій системі каркасів прийнята нова, відмінна від типових та інших відомих, схема поділу рам каркасів на збірні елементи, а саме поділ на великорозмірні однотипні елементи ригелів і колон. Такі однотипні великорозмірні елементи каркасу з’єднуються між собою у вузлах і стикуються в багатопрогонові не у вузлах, а в зонах нульових моментів у прогонах ригелів або колон. Однотипність збірних елементів ригелів і колон нових каркасів створює умови для виготовлення всіх типорозмірів на одній технологічній лінії на заводах або на місці будівництва