Теорія і практика будівництва
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/2113
Browse
Search Results
Item Monitoring of indoor air in a passenger railway wagons(Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Капало, П.; Миронюк, Х.; Домніта, Ф.; Бакотю, С.; Kapalo, P.; Myroniuk, Kh.; Domnita, F.; Bacotiu, C.; Технічний університет Кошице (Словаччина); Національний університет “Львівська політехніка”; Технічний університет м. Клуж-Напока (Румунія); Technical University of Kosice, Slovakia; Lviv Polytechnic National University; Technical University of Cluj-Napoca, RomaniaУ будинках з низьким енергоспоживанням та пасивних будинках близько 80 % загальної енергії споживається для підігрівання або охолодження припливного повітря залежно від пори року. Це зумовлено переважно підвищенням рівня теплоізоляції та герметичності таких будинків. Насправді сучасні тенденції будівництва таких споруд полягають у тому, щоб утримувати вікна закритими, подаючи натомість повітря за допомогою вентиляційного устаткування. Такою є ситуація в деяких транспортних засобах, а саме в поїздах, які оснащені кондиціонером. Вентилюють пасажирський простір переважно механічним способом і в момент зупинки поїзда – природною вентиляцією відкриванням дверей вагонів, крім того, там необхідно мінімізувати витоки тепла. У статті наведено результати вимірювань концентрації вуглекислого газу в залізничних пасажирських вагонах. Було досліджено повітряне середовище у двох типах залізничних пасажирських вагонів: перший тип був “відкритим” вагоном, який мав два ряди сидінь з обидвох боків і центральний коридор між ними, а другий – “закритий” вагон з бічним коридором, що з’єднує окремі купе по довжині вагона. Вимірюючи концентрацію вуглекислого газу, можна визначити, чи постачається достатня кількість припливного повітря у простір, куди пасажири не мають можливості втрутитися (у випадку повністю закритих вікон). За результатами досліджень внутрішнього середовища в пасажирських вагонах, де було виявлено концентрацію CO2 та враховуючи рівень температури повітря у вагонах, можна стверджувати, що якість повітря була незадовільною. У обох контрольованих вагонах концентрація CO2 була більшою, ніж 1000 ppm. Пасажири в купе вагонів намагалися поліпшити стан повітря, відкриваючи двері від купе до коридору, навіть за рахунок втрати приватності. Це свідчить про те, що пасажири відчули симптоми втоми та погіршення якості повітряItem Моделювання потоку повітря у приміщенні в нестаціонарному режимі(Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Возняк, О. Т.; Сухолова, І. Є.; Миронюк, Х. В.; Voznyak, O.; Sukholova, I.; Myroniuk, Kh.; Національний університет “Львівська політехніка”, кафедра теплогазопостачання і вентиляції; Lviv Polytechnic National University, Department of Heat and Gas Supply and VentilationРозглянуто актуальну задачу підвищення ефективності повітророзподілу закрученими та настильними струминами для забезпечення нормативних параметрів повітря у приміщеннях. Показано, що для досягнення максимальної ефективності повітророзподілу необхідно подавати повітря струминами, що інтенсивно затухають ще до входу в робочу зону. Моделювання потоку повітря виконано за допомогою вирішувача CFD FLUENT (Ansys FLUENT). Проведено розрахунок системи рівнянь за допомогою k-ε моделі турбулентності. Представлено подачу повітря в нестаціонарному режимі в системі кондиціонування повітря закрученою і настильною струминами, і визначено їхні параметри в певні проміжки часу. Показано, що при динамічному мікрокліматі можливими є зменшення затрат на систему кондиціонування або вентиляції. Показано, що організм людини сприятливо реагує на короткотривалі відхилення від нормованих параметрів повітряного середовища.