Теорія і практика будівництва
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/2113
Browse
10 results
Search Results
Item Bearing capacity of steel-concrete bent elements reinforced with additional unstrained armature at different levels of strained state(Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Барабаш, В. М.; Крамарчук, А. П.; Ільницький, Б. М.; Barabash, V.; Kramarchuk, A.; Ilnitskiy, B.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityПроаналізовано результати експериментальних і теоретичних досліджень згинаних елементів, підсилених додатковою арматурою в розтягнутій зоні, в яких додаткову арматуру встановлювали для відновлення або збільшення несучої здатності. Оскільки ефективність використання додаткової арматури для збільшення міцності, жорсткості значною мірою визначається напруженим станом згинаного елемента до підсилення, то проаналізовано результати досліджень впливу різнорежимних навантажень та розвантажень на напружений стан згинаних елементів до підсилення. Для перевірки теоретичних положень і методики розрахунку напруженого стану згинаних сталебетонних елементів, які підсилюються розтягнутою додатковою ненапруженою арматурою під навантаженням різного рівня, досліджено балки на короткочасні та тривалі навантаження. Наведено теоретичні дослідження та методику розрахунку міцності та деформацій згинаних елементів із додатковою ненапруженою арматурою. Встановлено дві стадії роботи згинаного елемента із додатковою арматурою під час розрахунку міцності. Перший – коли в початковій арматурі напруження дорівнюють межі текучості, і балка стає непридатною для експлуатації. Другий – фізичне руйнування балки настає у разі досягнення в додатковій арматурі напружень межі текучості. Необхідність у підсиленні перекрить у процесі їх експлуатації виникає не тільки під час реконструкції, але і з причини фізичного їх старіння, яке спричинене різними факторами. Змінні температурно-вологісні умови негативно впливають на несучу здатність та експлуатаційну придатність конструкцій. У частині виконаних досліджень не враховано передісторії роботи згинаного елемента до підсилення або враховано його приблизно. Також відсутні рекомендації з оцінювання залишкової міцності згинаного елемента при визначенні кількості додаткового армування, величину арматури підсилення часто приймають, не враховуючи напруженого стану згинаного елемента до підсилення. Завдання дослідження згинаних елементів, в яких підсилення додатковою ненапруженою арматурою виконується під діючим навантаженням різного рівня, є актуальним, вирішення його сприятиме зростанню економічної ефективності підсилення залізобетонних конструкційItem The methodology and results of experimental investigations of steel and concrete composite cable space frame on effect short-term loading(Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Гасій, Г. М.; Gasii, G. M.; Полтавський національний технічний університет імені Юрія Кондратюка, кафедра конструкцій із металу, дерева і пластмас; Poltava National Technical Yuri Kondratyuk University, Ukraine, Department of structures from a metal, wood and plasticsУ статті наведено методику та результати експериментального дослідження напруженого стану повнорозмірної збірної структурно-вантової сталезалізобетонної конструкції прольотом 5,3 м на дію короткотривалого навантаження. Експериментальний зразок складався з гнучких елементів нижнього пояса та просторових сталезалізобетонних модулів. Елементи нижнього пояса були виготовлені з відрізків сталевого прокату круглого перерізу діаметром 16 мм. Просторові сталезалізобетонні модулі мали форму правильної чотирикутної піраміди висотою 0,5 м зі стороною 0,8 м і складалися з залізобетонної плити товщиною 50 мм і решітки зі сталевих трубчастих стрижнів із зовнішнім діаметром 42 мм та товщиною стінки 3 мм. Методика експериментальних досліджень передбачала вимірювання деформацій елементів конструкції при навантаженні, яке дорівнювало 70 % від руйнівного. Встановлено, що досліджувана конструкція впродовж усього випробовування продемонструвала сумісну роботу усіх її складових.Item Збірно-монолітні залізобетонні двобалкові нерозрізні прогонові будови мостів для складних умов будівництва і їх розрахунок(Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Гнідець, Б. Г.; Запоточний, Р. М.; Hnidets, B.; Zapotochnyi, R.; Національний університет “Львівська політехніка”, кафедра автомобільних доріг та мостів; Lviv Polytechnic National University, Department of Roads and BridgesЗначне збільшення інтенсивності руху автомобільного і міського транспорту вимагає нових підходів до його впорядкування, особливо в місцях з існуючою щільною забудовою. Вирішенням цієї проблеми може бути вдосконалення транспортної мережі шляхом побудови нових шляхопроводів, естакад і транспортних розв’язок. У статті наведено результати дослідження запропонованих авторами конструктивних вирішень двобалкових нерозрізних збірно-монолітних залізобетонних конструкцій прогонових будов мостів для складних умов будівництва. Наведено результати експериментальних досліджень конструкції прогонової будови мосту, яка була виконана із прямолінійної і криволінійної частини, випробувана за різних статичних схем і схем навантаження. Проведено порівняння даних із результатами розрахунків за вимогами норм. Також наведено пропозиції до інженерної методики розрахунку двобалкових залізобетонних конструкцій прогонових будов мостів на криволінійних ділянках. Порівняно дані експерименту із результатами розрахунку за запропонованою методикою.Item Аналіз послідовності будівництва в межах ділянки старої щільної забудови у м. Львові(Видавництво Львівської політехніки, 2015) Гладишев, Г. М.; Гладишев, Д. Г.; Дац, А. Я.; Царьов, Є. С.Експлуатація старої забудови міста Львова наближена до умовного сторічного терміну. За конструктивною безпекою будівель, пов’язаною з надійністю експлуатації, повинні слідкувати власники цих будівель незалежно від форм їх власності. Вони повинні мати відповідних спеціалістів або їх наймати для визначення технічного стану будівель старої забудови. Ці будівлі вже давно підлягають обстеженню для продовження терміну експлуатації житлового фонду. Фактична оцінка технічного стану будівель старої забудови, за нормованою градацією, необхідна для визначення напрямку їх реконструкції. Передусім слід застерегти та попередити перехід будівель у незадовільний та аварійний стани. Як показує досвід авторів з обстеження споруд старої забудови, перший і найістотніший вплив на стан будівель дає нерівномірність деформації основ під їх фундаментами. Автори пропонують почати обстеження з використання геодезичного методу. Він дає можливість швидко визначити фактичні просторові деформації окремих будинків у групі будинків разом з основами та порівняти їх з граничними деформаціями у нормативних документах, які використані для необхідного аналізу. Окрім того, проаналізовано можливість визначення порядку забудови будинків за показниками деформацій, які отримані під час обстеження групи будівель у старій забудові м. Львова. Operation of the old buildings of the Lviv city is close to a century conditional term. The owners of these buildings, regardless of their form of ownership, should follow structural safety of buildings associated with the reliability of operation. They must have the appropriate specialists or hire them to determine the technical building condition of the old building. These buildings have long been subject to examination to continue the period of efficient service of housing. The actual estimate of technical buildings condition of the old building under standardized gradation is necessary to determine the direction of their reconstruction. First of all, it is necessary to warn and prevent the conversion of buildings into emergency and critical condition. Experience of the authors of the old buildings examination shows that the first and most significant impact on the building condition provides uneven deformation of bases under their foundations. The authors propose to start examination using the geodesic method. It allows you to quickly determine the actual spatial deformations of individual buildings in a group of buildings with bases and compare them with the marginal deformations in normative documents which are used for the required analysis. In addition, the article analyses the possibility of determining the order of construction of buildings according to deformation indicators that are obtained during the examination of the group of buildings in the old housing system of the Lviv city.Item The methods for conducting a survey of agroup of buildings of old housing system for determining the integrated technical condition of their actual spatial deformation(Видавництво Львівської політехніки, 2014) Hladyshev, D. Н.; Hladyshev, Н. М.; Dats, А. Y.The paper presents a method of an advanced integrated assessment of technical condition of brick buildings as a whole as of their deformation of the skeleton of the fixedengineering- geological conditions of the old building. The research is carried out on the example of a group of buildings of old housing system, located in Lviv at Dzerelna Street.Наведено методику випереджаючої інтегральної оцінки технічного стану цегляних будівель загалом за станом деформування їх остову у фіксованих інженерно-геологічних умовах старої забудови. Дослідження виконано на прикладі груп житлових будинків старої забудови, розташованих у м. Львові на вул. Джерельній.Item Основи теорії тріщиностійкості залізобетонних елементів та конструкцій(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Ромашко, В. М.У межах загальної теорії деформування бетонних та залізобетонних елементів і конструкцій сформовано розрахункову модель утворення нормальних тріщин. Запропоновано методику визначення їх кроку та ширини розкриття залежно від напружено-деформованого стану. In an article the calculation model of normal cracks formation is formed in the general theory of concrete and reinforced concrete elements and structures deformation. The method of determining of their step and the disclosure width depending on the stress-strain state is offered.Item Деформації залізобетонних арок за різних видів завантаження(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Пушкар, Н. В.; Сабір Юсіф БакірРозглянуто вплив положення зосередженої сили (у середині прольоту та з ексцентриситетом) на деформації залізобетонних арок, завантажених одноразовим короткочасним навантаженням. The influence of the concentrated force position (in the middle of the span and eccentricity) on the deformation of reinforced concrete arches loaded single short-term load is represented.Item Оцінка стійкості дорожнього одягу проти хвилеутворення(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Бігун Г. Г.; Карасьова Л. О.; Андрусик Я. Ф.Запропоновано математичну модель та рівняння процесу хвилеутворення дорожнього одягу, наведено приклад розрахунку несучої спроможності верхнього шару асфальтобетонного покриття проти хвилеутворення на ділянках інтенсивного гальмування автомобільних потоків. Mathematical model of asphalf carpet wavefornation and example of calculation bearing capacity of flu top layer of asphalt pavement against wave formation on areas of heavy braking traffic was described.Item Вплив випаровування води з поверхні призматичних зразків із бетону на їх напружений стан і довговічність(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Бігун, Г. Г.; Карасьова, Л. О.Досліджено процеси випаровування, деформації загального усадження та її складових – вологісної і контракційної, міцнісні показники Rbtb і Rb і напруження. Research of evaporation processes and common deformation of shrinkage and its components: moisture and contraction, Rbtb and Rb concrete strength and stresses were given.Item Сопротивление срезу железобетонных балок с пологим отгибом части продольной предварительно напряженной арматуры(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2010) Шалобыта, Н. Н.; Малиновский, В. Н.; Шалобыта, Т. П.Приведены результаты исследований по определению напряжённо-деформированного состояния предварительно напряженных железобетонных балок с преднапряженной пологой отогнутой арматурой. In the article the results of researches on determination of the tensely-deformed state of preliminary tense reinforced-concrete beams with the declivous unbended tendon are presented.