Педагогіка і психологія професійної освіти

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/23616

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    Самобутня українська мова – духовна основа буття нації
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Васянович, Григорій
    Анализируются вопросы развития украинского этногенезиса. Доказывается, что этот феномен прошел сложный процесс становления. Одновременно на основе исследования разнообразных исторических, научных источников автор делает вывод о том, что его отдельные аспекты в значительной мере искривляются как зарубежными, так и отечественными учеными. Обосновывается идея, согласно которой украинский язык является составной частью культуры народа, он имеет самобытный характер и является основой бытия нации. This article analyzes the issues of Ukrainian ethnogenesis development. The author proves this phenomenon to overcome a complex process of becoming. However, basing on studies of various historical and scientific sources the author concludes that some foreign and national scholars largely misrepresent its certain aspects. The author substantiates the idea according to which Ukrainian is a part of human’s culture, it has an original character and is the basis of nation existence.
  • Thumbnail Image
    Item
    Педагог і його полікультурна освіта
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Васянович, Григорій
    В статье анализируется сущность понятия “поликультурное образование педагога”. Обосновывается положение, согласно которого поликультурное образование базируется на основе взаимодействия и взаимообогащения, диалога культур. Характеризуются объективные и субъективные причины, которые препятствуют педагогу приобретать знания на уровне как этничности, так и поликультурности. The article analyses the essence of the notion of “polycultural education of a teacher”. The concept according to which polycultural education is based on the principles of interaction, mutual enrichment, and dialogue of cultures is under consideration. The author characterizes objective and subjective reasons for preventing a teacher from obtaining knowledge on the both levels of ethnicity and polyculture.