Педагогіка і психологія професійної освіти

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/23616

Browse

Search Results

Now showing 1 - 1 of 1
  • Thumbnail Image
    Item
    Особистісно-професійний розвиток педагога у контексті компетентнісного підходу
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Микитюк, Оксана
    Смысл профессиональной жизни как составляющей педагогического развития является ведущим фактором становления личности. Изменения объективных обстоятельств в непрерывном образовании педагогов имеют оттенки направленности, постепенности и сознательно увеличивают роль саморазвития педагога. Истоки профессионализма объективно и субъективно обусловлены сущностью его жизни и уровнем профессионального благополучия. The meaning of the professional life, as a part of pedagogical development is the leading factor of a personality becoming. Changes in objective circumstances in the continuous education of teachers have shades of focus, continuity and consciously increase the role of a teacher’ self-development. The origins of professionalism are determined objectively and subjectively by the essence of his/her life and the level of professional well-being.