Педагогіка і психологія професійної освіти

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/23616

Browse

Search Results

Now showing 1 - 6 of 6
  • Thumbnail Image
    Item
    Взаємозв’язок інновацій і педагогічної майстерності викладача у навчальному процесі професійної школи
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Грищенко, Ольга
    Показано взаимосвязь инновационных технологий обучения и педагогического мастерства преподавателя в учебном процессе профессиональной школы. Подчеркнуто важность роли педагога и высокий уровень его педагогического мастерства. The paper shows interconnection between innovative educational technologies and teacher’s pedagogical skills in the educational process of vocational school. The author emphasizes the importance of teacher’s role and a high level of his/her pedagogical skills.
  • Thumbnail Image
    Item
    Професійна підготовка рятувальників у Львівському державному університеті безпеки життєдіяльності (середина ХХ – початок ХХІ ст.)
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Іванів, Ольга
    Изложены результаты анализа организации подготовки спасателей во Львове на разных этапах становления ведомственного учебного заведения. Выделены главные отличия этапов становления ведомственного учебного заведения. Установлено, что процесс развития образовательных стандартов в системе Болонского процесса не обошел и учреждений, осуществляющих подготовку спасателей. The author states the results of the rescuers training organization in Lviv at different stages of departmental education institution establishment. The article highlights the major differences between the stages of departmental education institution establishment. It is determined that the process of the development of educational standards in the Bologna process have not omitted the institutions that train rescuers.
  • Thumbnail Image
    Item
    Педагог і його полікультурна освіта
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Васянович, Григорій
    В статье анализируется сущность понятия “поликультурное образование педагога”. Обосновывается положение, согласно которого поликультурное образование базируется на основе взаимодействия и взаимообогащения, диалога культур. Характеризуются объективные и субъективные причины, которые препятствуют педагогу приобретать знания на уровне как этничности, так и поликультурности. The article analyses the essence of the notion of “polycultural education of a teacher”. The concept according to which polycultural education is based on the principles of interaction, mutual enrichment, and dialogue of cultures is under consideration. The author characterizes objective and subjective reasons for preventing a teacher from obtaining knowledge on the both levels of ethnicity and polyculture.
  • Thumbnail Image
    Item
    Освіта у Києво-Могилянській академії та формування нової педагогічної культури України в період XVIІ – XVIIІ ст.
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Антонюк, Галина
    На примере образовательной и педагогической практики Киево-Могилянской академии в статье проанализировано развитие высшего образования в Украине в период XVII – XVIII вв.; охарактеризированы способы усвоения западноевропейских образовательных и научных идей, подчеркнута роль старых и новых европейских языков в этом процессе. The article analyzes the development of higher education in Ukraine in the XVII – XVIII centuries on the example of educational and pedagogical practices of the Kiev-Mohyla Academy. The article characterizes the ways of West European educational and scientific ideas assimilation and emphasizes the role of old and new European languages in the process.
  • Thumbnail Image
    Item
    Сучасні підходи до викладання фізики
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Апуневич, Софія
    Анализируются современные подходы к преподаванию физики в высшем учебном заведении на примере кафедры физики и математики Львовского национального университета ветеринарной медициныи биотехнологий имени С. Гжицкого. Преподавание физики ориентировано на формирование студента как специалиста, способного самостоятельно ставить перед собой задачу, планировать этапы ее решения и добиваться положительного результата. The article analyses modern approaches to physics teaching in higher educational institution on the example of physics and mathematics department of S. Z. Gzhytskyj National University of Veterinary Medicine and Biotechnologies of Lviv. Teaching physics is aimed at the formation of a student as a specialist which can independently set a problem, plan step-by-step its solution and achieve positive results.
  • Thumbnail Image
    Item
    Виховна роль праці у педагогічних поглядах Василя Сухомлинського і Тадеуша Новацького
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Васянович, Григорій
    В статье анализируется теоретический вклад украинского и польского учёных – Василия Сухомлинского и Тадеуша Новацкого – в педагогику труда. The article analyzes theoretical and practical contribution of Ukrainian and Polish scholars Vasyl Sukhomlynsky and Tadeush Novatsky to the pedagogics of labour.