Педагогіка і психологія професійної освіти

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/23616

Browse

Search Results

Now showing 1 - 5 of 5
  • Thumbnail Image
    Item
    Комунікативна компетентність як складова професійної компетентності вчителя музики
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Комурджі, Рустем
    В статье рассмотрены вопросы коммуникативной компетенции как составляющей профессиональной компетенции. Коммуникативная компетентность выступает как совокупность коммуникативных знаний, норм и правил педагогического общения, овладения его технологией, использование в полном объеме коммуникативного потенциала, что обеспечивает восприятие, понимание, усвоение, использование, передачу педагогической информации, а также обеспечивает эффективное управление коммуникативными процессами в музыкально-эстетическом обучении и воспитании школьников. The article deals with the issues of communicative competence as a component of professional competence. Communicative competence is a set of communicative knowledge, norms and rules of pedagogical communication, its technology mastering, and the use of communication potential to the full extent, providing the perception, understanding, assimilation, use, transfer of educational information, and enabling effective management of communicative processes in the course of musical and aesthetic training and education of pupils.
  • Thumbnail Image
    Item
    Формування професійної компетентності майбутніх фахівців сфери зв’язку як педагогічна проблема
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Сиверин, Юлія
    Исследуется проблема формирования профессиональной компетентности специалистов в области связи: уточняется категориальный аппарат, представлена структура профессиональной компетентности, выявлены педагогические условия и факторы, влияющие на формирование профессиональной компетентности. The article researches the problem of professional competence formation of communication sphere specialists. The author specifies categorical apparatus, shows the structure of professional competence, and reveals pedagogical conditions and factors effecting the formation of professional competence.
  • Thumbnail Image
    Item
    Психолого-педагогічні аспекти впровадження компетентнісного підходу на уроках виробничого навчання
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Стечкевич, Олег
    Рассматриваются психолого-педагогические аспекты внедрения компетентностного подхода на уроках производственного обучения. Раскрываются особенности деятельности мастера по формированию профессиональной компетентности учеников на уроке с учетом структуры его личности. The article considers psychological and pedagogical aspects of competence approach introduction into the industrial training lessons. The author reveals the peculiarities of activity of a specialist who forms the pupils’ professional competence at a lesson taking into account the structure of their personality.
  • Thumbnail Image
    Item
    Вимоги до формування професійної компетентності майбутніх фахівців швейного профілю
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Дубницька, Олександра
    На основе анализа научно-методической литературы определены условия формирования профессиональной компетентности будущих специалистов швейного профиля. Having analysed scientific and methodical literature the author determines conditions of future specialists’ of sewing industry professional competence formation.
  • Thumbnail Image
    Item
    Методологічні основи дослідження лідерської компетентності майбутніх офіцерів у ВВНЗ
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Бойко, Олег
    В статье рассматриваются методологические основы исследования лидерской компетентности будущих офицеров в процессе их подготовки в военных высших учебных заведениях. Автор дает определение понятия “лидерская компетентность” на основе системно-деятельностного подхода. The article considers methodological principles of research of future officers’ leader competence in the process of their preparation in military educational establishments. Basing on the analysis of system and activity approach, the author deduces the definition of the concept of “leader competence”.