Педагогіка і психологія професійної освіти
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/23616
Browse
Search Results
Item Особистісно-професійний розвиток педагога у контексті компетентнісного підходу(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Микитюк, ОксанаСмысл профессиональной жизни как составляющей педагогического развития является ведущим фактором становления личности. Изменения объективных обстоятельств в непрерывном образовании педагогов имеют оттенки направленности, постепенности и сознательно увеличивают роль саморазвития педагога. Истоки профессионализма объективно и субъективно обусловлены сущностью его жизни и уровнем профессионального благополучия. The meaning of the professional life, as a part of pedagogical development is the leading factor of a personality becoming. Changes in objective circumstances in the continuous education of teachers have shades of focus, continuity and consciously increase the role of a teacher’ self-development. The origins of professionalism are determined objectively and subjectively by the essence of his/her life and the level of professional well-being.Item Концептуальні засади підготовки майбутніх журналістів до професійно-творчої діяльності(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Дяченко, МаріяВ статье освещены научные взгляды на процесс формирования творческой личности, сделана попытка раскрыть сущность журналистского профессионализма, определить педагогические условия для развития творческой личности будущего журналиста в процессе профессионального образования. The article deals with the scientific views on the process of formation of the creative personality. The author makes an attempt to reveal the essence of the journalistic professionalism and to determine the pedagogical conditions for the future journalists’ creative personality development in the process of professional education.