Педагогіка і психологія професійної освіти

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/23616

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    Особливості інтегративного підходу до загальноосвітньої та загальнотехнічної підготовки майбутніх фахівців будівельного профілю у ПТНЗ
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Козловська, Ірина; Білик, Оксана
    В статье обосновано концептуальные положения интегративного подхода к общетехнической и общеобразовательной подготовке будущих специалистов строительного профиля в профессионально-технических учебных заведениях. Выявлены практического применения интегративного подхода к изучению курса материаловедения на основе теории строительных материалов и физики на интегративной основе. The article grounds conceptual statements of integrative approach to general educational and general technical training of future specialists of building profile in vocational educational establishments. The authors educe possibilities of practical application of integrative approach to the study of the course of material science basing on the theory of construction materials and physics on the integrative principles.
  • Thumbnail Image
    Item
    Сучасні підходи до викладання фізики
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Апуневич, Софія
    Анализируются современные подходы к преподаванию физики в высшем учебном заведении на примере кафедры физики и математики Львовского национального университета ветеринарной медициныи биотехнологий имени С. Гжицкого. Преподавание физики ориентировано на формирование студента как специалиста, способного самостоятельно ставить перед собой задачу, планировать этапы ее решения и добиваться положительного результата. The article analyses modern approaches to physics teaching in higher educational institution on the example of physics and mathematics department of S. Z. Gzhytskyj National University of Veterinary Medicine and Biotechnologies of Lviv. Teaching physics is aimed at the formation of a student as a specialist which can independently set a problem, plan step-by-step its solution and achieve positive results.