Динаміка, міцність та проектування машин і приладів

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/2369

Вісник Національного університету "Львівська політехніка"

Browse

Search Results

Now showing 1 - 8 of 8
  • Thumbnail Image
    Item
    Формалізація структур автомобільних трансмісій у системах автоматизованого проектування
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Гащук, П. М.; Нікіпчук, С. В.; Hashchuk, P.; Nikipchuk, S.; Львівський державний університет безпеки життєдіяльності; Національний університет “Львівська політехніка”
    Запропоновано відображати механічну частину трансмісії автомобіля як систему багатоланкових диференціалів з формалізованим аналітичним відображенням процесів її функціювання. Високий рівень формалізму і загальності властивий описові дії механізму у формі рівнянь Лагранжа другого роду. Проте на початковій стадії моделювання доцільніше вважати всі змінні, що визначають динамічний та кінематичний стан механізму, незалежними. Наведення зв’язків – це власне і буде початковою стадією конструювання. Та ці зв’язки доцільно наводити вмотивовано – у процесі узагальненої оптимізації. В такому разі параметрична оптимізація буде водночас і структурним синтезом трансмісії. За критерій оптимальності може правити будь-який вимірник досконалості.
  • Thumbnail Image
    Item
    Принципи ідентифікації регуляторних характеристик двигуна внутрішнього згоряння
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Гащук, П. М.
    Йдеться про пріоритети режимів роботи й т. зв. регуляторну характеристику двигуна внутрішнього згоряння, яка відображає режимні пріоритети. Піддаються аналізові класичні приклади різного тлумачення пріоритетів режимів на основі питомої витрати пального. Їм протиставлені нові підходи до упорядковування режимів роботи двигуна. Запропоновано змістовніші алгоритми ідентифікації регуляторної характеристики двигуна внутрішнього згоряння. It is a question of operating regime priorities and so-called regulative characteristic of an internal combustion engine, called to display regime priorities. Classical examples of different interpretation of regime priorities on the specific fuel consumption basis are giving into the analysis. To them new approaches to regime streamlining is opposed. More substantial algorithms of identification internal combustion engine regulative characteristics are offered.
  • Thumbnail Image
    Item
    Структурні особливості рядів передатних відношень в автомобільних транcмісіях
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Гащук, П. М.; Нікіпчук, С. В.
    Досліджуються можливості й засоби загальної ідентифікації структури рядів передатних відношень у сходинчастих трансмісіях автомобілів. Проводиться аналіз відповідності реальних рядів передатних відношень відомим фундаментальним числовим послідовностям. Запропоновано метод наочного порівняння структур рядів. Possibilities and facilities of general authentication of structure of rows of transmissions relations are explored in the gear transmissions of cars. The analysis of accordance of the real rows of transmissions relations to the known fundamental numerical sequences is conducted. The method of evident comparison of structures of rows is offered.
  • Thumbnail Image
    Item
    Динамічність процесу рушання автомобіля
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Гащук, Л. П.; Гащук, П. М.
    Йдеться про оцінювання процесу рушання автомобіля – важливої складової частини процесу розгону автомобіля. Вивчаються потенційні можливості інтенсифікації процесу рушання автомобіля з двигуном внутрішнього згоряння і механічною трансмісією. Для ідентифікації найдинамічнішого процесу рушання автомобіля двигуну “надано” можливість працювати сумісно з фрикційним зчіпником на режимі максимального обертального моменту. Визначаються тривалість найдинамічнішого рушання і шлях, на якому він здійснений. Наведені аналітичні критерії динамічності автомобіля на режимах рушання. An estimating process breakaway car – an important part of the process of vehicle acceleration – are considered. The potential of intensification of the process starting from the place car with an internal combustion engine and a manual transmission are exploring. To identify the most dynamic process breakaway car engine “given” the opportunity to work together with friction clutch on the maximum torque. Identify the most dynamic pick-length and the way in which it is incurred. Analytical criteria for dynamic vehicle pick modes are described.
  • Thumbnail Image
    Item
    Феноменологічне й модельне означення поняття “коефіцієнт опору коченню” колеса транспортної машини
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Гащук, П. М.; Нікіпчук, С. В.
    Проналізовано аналітичні засоби спрощеного тлумачення явища деформування колеса транспортної машини, які дають можливість змістовно пов’язати у цілісну систему коефіцієнт опору коченню колеса, радіус кочення, динамічний радіус, коефіцієнт проковзування, в’язке тертя у масиві колеса, деформівність і гістерезність матеріалу шини тощо. Кожна з наведених примітивних моделей може стати змістовно “багатшою”, якщо її у відповідний спосіб удосконалити чи уточнити. There are analyzed analytical means of simplified interpretation of a vehicle wheel deformation phenomenon, which enable us to meaningfully link the coefficient of wheel rolling resistance, rolling radius, dynamic radius, slippage coefficient, viscous friction in the wheel array, deformability and hysterability of the tyre material, etc. into a comprehensive system. Each of the presented primitive models can become significantly "richer" if it is improved and specified.
  • Thumbnail Image
    Item
    Зумовлені зволоженістю дороги, акустичним випромінюванням та проковзуванням шин складові коефіцієнта опору коченню колеса транспортної машини
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Гащук, П. М.; Нікіпчук, С. В.
    На підставі відомої експериментальної інформації розглянуто апроксимаційний інструментарій аналітичного відображення енергоперетворювальних властивостей колеса у симуляційних моделях транспортних засобів. В енергетичних термінах проаналізовані явища аквапланування, акустичного випромінювання, неупорядкованого проковзування, що супроводжують кочення колеса. Показано, що у поліномінальних описах цих явищ необхідно передбачити члени, які містять швидкість пересування колеса у дробових степенях. On the basis of the known observational information the approximating tooling of analytical representation energy reformative properties of a wheel in Simulation models of transport facilities is observed. In energy terms wheels of an appearance of hydroplaning accompanying rolling motion, acoustical radiation, disorder slippage are analyzed. It is shown, that in polynomial expositions of these appearances it is necessary to provide the terms containing a travel speed of a wheel in nonintegral extents.
  • Thumbnail Image
    Item
    Аналіз залежності обертального моменту від конструктивних параметрів запобіжних муфт
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2010) Гащук, П. М.; Малащенко, В. В.
    Описано будову й принцип дії запобіжної муфти в складі гайковерта та викладено результати аналізу залежності обмежуваного гайковертом обертального моменту від конструктивних параметрів муфти. The structure, principle of action of the patented muff and results of quantitative analysis of dependence of rotator moment is laid out from structural its parameters.
  • Thumbnail Image
    Item
    Паливовитратна характеристика автомобіля на режимах сповільнення з одночасним перемиканням передач
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2010) Гащук, П. М.; Пельо, Р. А.
    Проаналізовано перехідний процес у двигуні при автоматичному перемиканні передач в механічній трансмісії автомобіля. Обгрунтовано програму роботи фрикціонів з огляду на паливоощадність та дотримання заданої прорами сповільнення автомобіля. The transients in the engine are parsed at an automatic gear-shifting of a transmission of the automobile. Are justified timing and durations of gear-shiftings from the point of view of maintenance of the given program of motion of the automobile and least propellant consumption.