Динаміка, міцність та проектування машин і приладів

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/2369

Вісник Національного університету "Львівська політехніка"

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 16
  • Thumbnail Image
    Item
    Формалізація структур автомобільних трансмісій у системах автоматизованого проектування
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Гащук, П. М.; Нікіпчук, С. В.; Hashchuk, P.; Nikipchuk, S.; Львівський державний університет безпеки життєдіяльності; Національний університет “Львівська політехніка”
    Запропоновано відображати механічну частину трансмісії автомобіля як систему багатоланкових диференціалів з формалізованим аналітичним відображенням процесів її функціювання. Високий рівень формалізму і загальності властивий описові дії механізму у формі рівнянь Лагранжа другого роду. Проте на початковій стадії моделювання доцільніше вважати всі змінні, що визначають динамічний та кінематичний стан механізму, незалежними. Наведення зв’язків – це власне і буде початковою стадією конструювання. Та ці зв’язки доцільно наводити вмотивовано – у процесі узагальненої оптимізації. В такому разі параметрична оптимізація буде водночас і структурним синтезом трансмісії. За критерій оптимальності може правити будь-який вимірник досконалості.
  • Thumbnail Image
    Item
    Математичні моделі як засіб аналітичного конструювання гідродинамічного трансформатора механічної потужності
    (Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2001) Гащук, П. М.; Нікіпчук, С. В.
    Розглянуто задачу такої параметрнзації математичної моделі гідродинамічного трансформатора механічної потужності, яка б дозволяла здійснювати аналітичне конструювання цього класу гідромашин на засадах математичного програмування і теорії оптимальних процесів. Параметризація дає можливість звести синтез характеристик перетворювальних та навантажувальних властивостей трансформатора, власне, до ідентифікації оптимальних конструктивних параметрів лопатевих систем. The problem of such parameterization of a mathematical model of the hydrodynamic transformer of mechanical power is considered, which one would allow to manufacture analytical constructing of this class of hydraulic machines, using mathematical programming and theory of optimum processes. The parameterization enables to reduce synthesis of performances of conversing and load properties of the transformer, just, to identification of optimum design parameters of bladed systems.
  • Thumbnail Image
    Item
    Принципи ідентифікації регуляторних характеристик двигуна внутрішнього згоряння
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Гащук, П. М.
    Йдеться про пріоритети режимів роботи й т. зв. регуляторну характеристику двигуна внутрішнього згоряння, яка відображає режимні пріоритети. Піддаються аналізові класичні приклади різного тлумачення пріоритетів режимів на основі питомої витрати пального. Їм протиставлені нові підходи до упорядковування режимів роботи двигуна. Запропоновано змістовніші алгоритми ідентифікації регуляторної характеристики двигуна внутрішнього згоряння. It is a question of operating regime priorities and so-called regulative characteristic of an internal combustion engine, called to display regime priorities. Classical examples of different interpretation of regime priorities on the specific fuel consumption basis are giving into the analysis. To them new approaches to regime streamlining is opposed. More substantial algorithms of identification internal combustion engine regulative characteristics are offered.
  • Thumbnail Image
    Item
    Структурні особливості рядів передатних відношень в автомобільних транcмісіях
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Гащук, П. М.; Нікіпчук, С. В.
    Досліджуються можливості й засоби загальної ідентифікації структури рядів передатних відношень у сходинчастих трансмісіях автомобілів. Проводиться аналіз відповідності реальних рядів передатних відношень відомим фундаментальним числовим послідовностям. Запропоновано метод наочного порівняння структур рядів. Possibilities and facilities of general authentication of structure of rows of transmissions relations are explored in the gear transmissions of cars. The analysis of accordance of the real rows of transmissions relations to the known fundamental numerical sequences is conducted. The method of evident comparison of structures of rows is offered.
  • Thumbnail Image
    Item
    Динамічність процесу рушання автомобіля
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Гащук, Л. П.; Гащук, П. М.
    Йдеться про оцінювання процесу рушання автомобіля – важливої складової частини процесу розгону автомобіля. Вивчаються потенційні можливості інтенсифікації процесу рушання автомобіля з двигуном внутрішнього згоряння і механічною трансмісією. Для ідентифікації найдинамічнішого процесу рушання автомобіля двигуну “надано” можливість працювати сумісно з фрикційним зчіпником на режимі максимального обертального моменту. Визначаються тривалість найдинамічнішого рушання і шлях, на якому він здійснений. Наведені аналітичні критерії динамічності автомобіля на режимах рушання. An estimating process breakaway car – an important part of the process of vehicle acceleration – are considered. The potential of intensification of the process starting from the place car with an internal combustion engine and a manual transmission are exploring. To identify the most dynamic process breakaway car engine “given” the opportunity to work together with friction clutch on the maximum torque. Identify the most dynamic pick-length and the way in which it is incurred. Analytical criteria for dynamic vehicle pick modes are described.
  • Thumbnail Image
    Item
    Силовий аналіз кулькового обмежувача обертального моменту
    (Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2006) Гащук, П. М.; Малащенко, В. В.
    Розглянуто силову взаємодію між кульками та півмуфтами запатентованого обмежувача обертального моменту з урахуванням сил тертя на робочих поверхнях елементів. Запропоновано аналітичні залежності для проведення силового аналізу подібних пристроїв машинобудування на етапі проектування. Power co-operation between balls and semi muffs of limitation of twisting moment taking into account forces of friction is considered in the article. Analytical dependences for conducting of power analysis of analogical devices on the stage of planning are offered.
  • Thumbnail Image
    Item
    Підвищення прохідності автомобіля з простим міжколісним диференціалом
    (Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2006) Гащук, П. М.; Миськів, Т. Г.
    Розглянуто різні аспекти застосування простого міжколісного диференціала. Запропоновано імпульсну систему довантаження колеса, яке знаходиться у гірших за зчепленням умовах. Проаналізовано прохідність автомобіля у складних дорожніх умовах з імпульсним довантаженням. Various aspects of use simple differential gear are examined. Pulsed system of loading is suggested for wheel with bad adhesion. Passability of automobile is analyzed in complicated condition for pulsed system of loading.
  • Thumbnail Image
    Item
    Лінійний електромагнітний привід в автоматичних системах
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2002) Гащук, П. М.; Білозор, Р. Р.
    Йдеться про безпосередній (без проміжних передач) електропривід, в якому лінійний чи поворотний рух робочого тіла здійснюється за рахунок електромагнітної взаємодії між рухомими елементами відповідно до сигналів цифрового керування. Такий привід найкраще пристосований до роботи з комп’ютерними та мікропроцесорними пристроями автоматичних систем. Описано структуру лінійних і поворотних електродвигунів з покращаними силовими та динамічними характеристиками. Розглядається режим штучного дроблення кроку двигуна, який дає змогу реалізувати неперервне переміщення рухомого органа приводу. Наводиться приклад побудови мікропроцесорної системи керування електромагнітними двигунами. Direct electric drive in which linear or rotating motion of working medium performed by means of electromagnetic interaction between movable mobile parts corresponds to the signals generated by digital programmed control means and which has no cinematic converters are considered. This drive is adapted at most for work with computers and microprocessor devices of automatic systems. The structure of linear and rotating electric motors is described, which has good power and dynamic characteristics. The regimes of artificial motor step division are discussed, allowing to realize smooth movement of drive mobile part. The example of performance of microprocessor control system of the electromagnetic motors is given.
  • Thumbnail Image
    Item
    Феноменологічне й модельне означення поняття “коефіцієнт опору коченню” колеса транспортної машини
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Гащук, П. М.; Нікіпчук, С. В.
    Проналізовано аналітичні засоби спрощеного тлумачення явища деформування колеса транспортної машини, які дають можливість змістовно пов’язати у цілісну систему коефіцієнт опору коченню колеса, радіус кочення, динамічний радіус, коефіцієнт проковзування, в’язке тертя у масиві колеса, деформівність і гістерезність матеріалу шини тощо. Кожна з наведених примітивних моделей може стати змістовно “багатшою”, якщо її у відповідний спосіб удосконалити чи уточнити. There are analyzed analytical means of simplified interpretation of a vehicle wheel deformation phenomenon, which enable us to meaningfully link the coefficient of wheel rolling resistance, rolling radius, dynamic radius, slippage coefficient, viscous friction in the wheel array, deformability and hysterability of the tyre material, etc. into a comprehensive system. Each of the presented primitive models can become significantly "richer" if it is improved and specified.
  • Thumbnail Image
    Item
    Зумовлені зволоженістю дороги, акустичним випромінюванням та проковзуванням шин складові коефіцієнта опору коченню колеса транспортної машини
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Гащук, П. М.; Нікіпчук, С. В.
    На підставі відомої експериментальної інформації розглянуто апроксимаційний інструментарій аналітичного відображення енергоперетворювальних властивостей колеса у симуляційних моделях транспортних засобів. В енергетичних термінах проаналізовані явища аквапланування, акустичного випромінювання, неупорядкованого проковзування, що супроводжують кочення колеса. Показано, що у поліномінальних описах цих явищ необхідно передбачити члени, які містять швидкість пересування колеса у дробових степенях. On the basis of the known observational information the approximating tooling of analytical representation energy reformative properties of a wheel in Simulation models of transport facilities is observed. In energy terms wheels of an appearance of hydroplaning accompanying rolling motion, acoustical radiation, disorder slippage are analyzed. It is shown, that in polynomial expositions of these appearances it is necessary to provide the terms containing a travel speed of a wheel in nonintegral extents.