Динаміка, міцність та проектування машин і приладів
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/2369
Вісник Національного університету "Львівська політехніка"
Browse
13 results
Search Results
Item До визначення затримок автобусів на маршрутах(Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Форнальчик, Є. Ю.; Кузьо, І. В.; Гілевич, В. В.; Fornalchyk, Ye.; Kuzio, I.; Hilevych, V.; Національний університет “Львівська політехніка”Аналізом розподілу тривалості рейсів автобусів на міських маршрутах встановлено відхилення від графіків руху, вказаних у паспортах маршрутів. Запропоновано затримки на маршрутах (на прикладі проїзду регульованих перехресть) визначати, на відміну від загальноприйнятих підходів, окремо для міжпікових та пікових періодів їх роботи, що дасть змогу адекватніше розробляти графіки руху.Item Синтез геометричних параметрів та аналіз кінематики пантографного механізму крокування мобільної роботомеханічної системи(Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Корендій, В. М.; Кузьо, І. В.; Korendiy, V. M.; Kuzio, I. V.; Національний університет “Львівська політехніка”Розглянуто перспективи використання крокуючих рушіїв у мобільних роботомеханічних системах. Проаналізовано конструктивніх і функціональні особливості пантографних механізмів крокування та визначено шляхи підвищення їхньої експлуатаційної ефективності. Розглянуто питання кінематики пантографного механізму та виведено рівняння руху опорної стопи. Синтезовано геометричні параметри механізму крокування з метою забезпечення заданої траєкторії руху опорної стопи. Проведено оптимізацію отриманих геометричних параметрів за критеріями стабілізації горизонтальної швидкості стопи у фазі контакту з опорною поверхнею та максимізації довжини кроку відносно довжин ланок механізму. Розглянуто результати кінематичного аналізу руху опорної стопи та обґрунтовано перспективи подальших досліджень за цією тематикою.Item Забезпечення працездатності механічної системи з трьома ступенями вільності за результатами її імітаційного моделювання(Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Гурський, В. М.; Кузьо, І. В.; Gursky, V.; Kuzio, I.; Національний університет “Львівська політехніка”Визначено кінематичні характеристики механічної системи зі тьрома ступенями вільності на основі імітаційного моделювання динаміки руху. Враховано під час моделювання дійсні масово-інерційні характеристики атракціону та тертя в шарнірах. Встановлено динамічні особливості функціонування атракціону за умови реалізації постійної номінальної швидкості обертання привідного кільця та крутного моменту. Задовільна робота атракціону можлива за умови підтримки відповідної швидкості обертання привідного кільця та за використання обгінної муфти. Визначено рушійні характеристики приводу та технічні параметри обгінної муфти для забезпечення відповідних кінематичних характеристик.Item Моделювання мікропрофілю дороги у задачах динаміки колісних машин(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Кузьо, І. В.; Залуцький, Ю. В.; Житенко, О. В.Запропоновано математичні моделі та програмне забезпечення для моделювання мікропрофілю дороги різних типів. Отримані значення висоти нерівностей мікропрофілю використовуються як вхідний сигнал під час дослідження коливальних процесів у колісних машинах. For modeling various types of road microprofile offered by mathematical models and software. The values of roughness height are used as input in the study of vibrational processes in wheel machines.Item Розрахунок багатопрогонової висотної конструкції на стійкість(2016) Кузьо, І. В.; Кунта, О. Є.Побудовано математичну модель напружено-деформованого стану та узагальнено алгоритм розрахунку багатопрогонової висотної конструкції на стійкість. Прийнято, що споруда защемлена в основі і додатково прикріплена на межах прогонів до стіни будівлі. На верхньому кінці висотна конструкція навантажена статичною осьовою силою. Момент інерції поперечного перерізу і поздовжня сила змінюються за ступінчастим законом по висоті. Розрахунок виконується з урахуванням податливості елементів кріпильних вузлів із застосуванням матричного методу початкових параметрів. Наводяться результати досліджень впливу висоти споруди, кількості і характеристик проміжних опор на критичне навантаження. The mathematical model of stress-strain state and generalized algorithm based on stability high-rise construction is built. The structure fixed at the base and attached to an additional runs within the wall of the building. At the upper end of the high-rise construction loaded static axial force. The moment of inertia of the cross-sectional and longitudinal strength changing by the law stepped in height. The calculation is performed with taking into account compliance of fastening element nodes, using the matrix method of initial parameters. The results of studies of the impact of high-rise construction, number and characteristics of intermediate supports a critical load are shown.Item Структурний і кінематичний аналіз інерційних механізмів повороту лопатей горизонтально-осьових вітроустановок(Видавництво Львівської політехніки, 2015) Корендій, В. М.; Кузьо, І. В.; Вергелес, В. В.Розглянуто різні конструкції інерційних механізмів повороту лопатей горизонтально-осьових вітроустановок. Проведено їх структурний аналіз та виведено аналітичні залежності для розрахунку кінематичних параметрів окремих елементів розглянутих механізмів. На основні даних кінематичного аналізу досліджено вплив різних геометричних параметрів механізмів на зміну кута положення лопатей та переміщення регулювальних повзунів. Проаналізовано особливості розрахунку конструктивних параметрів інерційних механізмів повороту лопатей горизонтально-осьових вітроустановок. Виведено розрахункові формули для визначення окремих геометричних та інерційних параметрів запропонованих механізмів. Реалізовано відповідні принципові схеми механізмів та розглянуто можливості їх спрощення. Different constructions of inertial mechanisms of blades turning of horizontal-axis wind turbines are considered in the article. Their structural analysis is held and analytical dependencies for calculation kinematical parameters of the mechanisms are presented. Based on the kinematical analysis data the influence of different geometrical parameters on changing of blades position angle and displacement of regulation sliders is investigated. The features of calculation of construction parameters of inertial mechanisms of blades turning of horizontalaxis wind turbines are analyzed. Calculation formulas for defining some geometrical and inertial parameters of proposed mechanisms are presented. Corresponding principal diagrams of the mechanisms are built and some possibilities of their simplifying are considered.Item Механіка і Львівська політехніка(Видавництво Львівської політехніки, 2014) Кузьо, І. В.До 170-річчя Національного університету “Львівська політехніка” та 140-річчя підготовки у ньому інженерів-механіків.Item Динаміка систем орієнтації вітроколіс(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Кузьо, І. В.; Корендій, В. М.На основі спрощеної кінематичної схеми горизонтально-осьової вітроустановки та з використанням рівнянь Лагранжа другого роду побудовано диференціальне рівняння руху гондоли за орієнтації вітроколеса за напрямком вітрового потоку. Визначення параметрів руху та побудова відповідних часових діаграм проводились з урахуванням змінних у часі швидкості та напрямку повітряного потоку. The differential equation of nacelle motion when orientation of the wind-wheel after the wind-flow direction was built on the basis of the simplified kinematic scheme of horizontal axis wind turbine and with the help of Lagrange second-order equations. The determination of motion parameters and the construction of appropriate time diagrams were realized taking into consideration time dependencies of wind-flow speed and direction.Item Вплив випалювального матеріалу на міцність корпусу обертового агрегата(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Кузьо, І. В.; Дзюбик, А. Р.; Дзюбик, Л. В.Отримано вирази для визначення компонент напруженого стану у корпусі великогабаритного обертового агрегата. Досліджено вплив кутів заповнення та зміщення випалювального матеріалу на величину та розподіл діючих напружень. Показано, що спостерігається завантаженість однієї половини корпусу та розвантаження протилежної. Встановлено, що максимальні значення наведених напружень зміщуються на деякий кут стосовно нижньої твірної. The expressions for component stress state in the case of large rotating aggregates. The effect of angle and displacement roasted filling material on the size and distribution of existing tensions. It is shown that there is a load of half shell and unload the opposite. Found that the maximum value of stress shift resulted in a relatively lower angle of generators.Item Дослідження динаміки руху дволанкового автовоза(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Кузьо, І. В.; Житенко, О. В.; Зінько, Р. В.Досліджено динаміку руху дволанкового автовоза за допомогою математичної моделі, що враховує особливості компонування такого транспортного засобу, пружне закріплення транспортованих вантажів, умови експлуатації та руху. The mathematical model of the motion dynamics of joint arthrous two sections autocart is offered. A model takes into account the features of arrangement of transport vehicle, resilient fixing of the transported loads, condition of exploitation and motion.