Динаміка, міцність та проектування машин і приладів
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/2369
Вісник Національного університету "Львівська політехніка"
Browse
9 results
Search Results
Item Динамічна модель керування швидкістю приводу із зубчастою диференціальною передачею через епіцикл(Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Стрілець, О. Р.; Малащенко, В. О.; Пасіка, В. Р.; Стрілець, В. М.; Strilets, O.; Malaschenko, V.; Pasika, V.; Strilets, V.; Національний університет водного господарства та природокористування; Національний університет “Львівська політехніка”Розглянуто динамічні процеси у пристрої для керування змінами швидкості із зубчастою диференціальною передачею і замкнутою гідросистемою через епіцикл, коли урухомчою ланкою є сонячне зубчасте колесо, а урухомною – водило або навпаки. Наведено рівняння динаміки таких пристроїв залежно від умов їх роботи, які є підґрунтям для подальшого комп’ютерного моделювання та проведення кількісного аналізу з метою вибору необхідної гідросистеми керування швидкістю.Item ККД диференціальних передач із внутрішнім та зовнішнім зачепленнями зубців у пристроях для керування змінамишвидкості через епіцикл(Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Малащенко, В. О.; Стрілець, О. Р.; Стрілець, В. М.; Malashchenko, V.; Strilets, O.; Strilets, V.; Національний університет “Львівська політехніка”; Національний університет водного господарства та природокористуванняРозглянуто роботу зубчастої диференціальної передачі, коли ведучою ланкою є сонячне зубчасте колесо, а веденою – водило та навпаки. Пари зубчастих коліс можуть бути з внутрішнім або із зовнішнім зачепленням. Керуючою ланкою є епіцикл, який може обертатись або бути зупиненим за допомогою замкнутої гідросистеми. Виконано теоретично-комп’ютерне дослідження ККД для таких зубчастих диференціальних передач і за допомогою комп’ютерного моделювання отримано графічні його залежності від параметрів передачі.Item Динаміка вертикального підіймання штучних вантажів(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Малащенко, В. О.; Коруняк, П. С.; Ніщенко, І. І.Розглянуто закономірності та умови вертикального підіймання штучних вантажів за рахунок створення коливних процесів ворсу, що закріплений у середині спеціального трубопроводу. Установлено математичні залежності, що описують вертикальний рух штучних вантажів. The regularities and conditions for vertical lifting unit loads by creating oscillating processes pile that is fixed in the middle of a special pipeline. Established mathematical dependences describing the vertical movement of unit loads.Item Керування швидкістю руху машин багатоступеневою зубчастою диференціальною передачею через епіцикл(2016) Малащенко, В. О.; Стрілець, О. Р.; Стрілець, В. М.Розглянуто процес керування змінами швидкості за допомогою багатосходинкових зубчастих диференціальних передач із замкненою гідросистемою, коли ведучою ланкою є сонячне зубчасте колесо, а веденою – водило, або навпаки. Керуючою ланкою є епіцикл, пов’язаний із замкненою гідросистемою, до складу якої входять гідронасос, короткі трубопроводи, регулювальний дросель і зворотний клапан. Коли регулювальний дросель відкритий, то гідронасос знаходиться з епіциклом у русі, а коли закритий, вони зупинені. Отже, залежно від пропускної здатності регулювального дроселя швидкість епіцикла змінюється і тому змінюється швидкість водила. Виконання зубчастої диференціальної передачі багатосходинковою дає змогу збільшити діапазон зміни швидкостей. За допомогою комп’ютерного моделювання отримані графічні залежності між швидкостями ведучої, керуючої та веденої ланок у таких пристроях. The article considers processes of speed change management via epicyclic gear train with a closed circuit hydrosystem when the driving element is a sun gear and the driven - is a carrier or vice versa. The control element is ring gear connected to closed circuit hydrosystem that consists of pump, pipes and regulating throttle. When throttle valve is open, we have that ring gear drives the hydraulic pump that pumps fluid in a closed hydrosystem, so the control element is in motion. When throttle is closed, then hydrosystem is immovable, hydraulic pump is stopped and so is ring gear. Thus, depending on the bandwidth of regulating throttle, speed of ring gear changes, while changing the speed of the driven element (carrier or solar gear). Having a multistep gear train giver a broader range of speed change. We have received graphic dependences between velocities of driving, control and driven elements by means of computer programing.Item Аналіз кінематики модифікованого опорно-поворотного пристрою автокранів(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Малащенко, В. О.; Гелетій, В. М.; Федик, В. В.Наведено будову, принцип роботи та проведено аналіз кінематики проковзуваня торцевих поверхонь дотику роликів з біговими доріжками сусідніх роликів. Подані аналітичні вирази шуканих кінематичних параметрів дають змогу оцінити зменшення тертя між елементами опорно-поворотного пристрою за рахунок проведення модифікації торців робочих роликів. Analysis of kinematics of sliding of butt-end surfaces of rollers’ touch with the racecourses of adjacent rollers has been conducted and its structure and principle of work are laid out. Presented analytical expressions of the sought kinematic parameters allow us to estimate the friction diminishing between the elements of support-rotating device by the realization of modification of butt ends of working rollers.Item Методика експериментального дослідження динаміки шпонкових з’єднань під час періодичного навантаження(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Малащенко, В. О.; Стрілець, О. Р.; Стрілець, В. М.Описано методику експериментальних досліджень динаміки пружних шпонкових з’єднань під час періодичного навантаження і зроблено відповідні висновки порівняно з жорсткими шпонковими з’єднаннями. Methods of experimental research of the dynamics of resilient spline connections by recurrent load are described and corresponding conclusions are made comparing to hard spline connections.Item Динамічні властивості пружних шпонкових з’єднань з урахуванням втрат енергії на тертя(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Малащенко, В. О.; Стрілець, О. Р.; Стрілець, В. М.Розглянуто динамічні властивості пружних шпонкових з’єднань приводів під час передачі ними періодичного, ударного довготривалаго і короткотривалого навантаження та їх значного перевантаження, аж до зупинки виконавчого механізму, від вала до маточини, або навпаки, з урахуванням втрат енергії у них на тертя. Dynamic properties of transmissions resilient keys connections, during the transition of periodical, forced, permanent and short-term loading and significant overload up to the stoppage of executive device from shaft to hub or other way considering the energy loses caused by friction are observed.Item Аналіз кінематичних залежностей опорно-поворотного пристрою автокранів(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Малащенко, В. О.; Гелетій, В. М.; Федик, В. В.Проведено аналіз кінематичних залежностей в опорно-поворотному пристрої автокранів. Визначено параметри геометричного ковзання між роликами та поверхнями бігових доріжок кочення. The analysis of kinematics dependences is couducted in опорно-barterner of truck cranes. The parameters of the geometrical sliding are certain between rollers and surfaces of lateral receways.Item Навантаження та деформації призматичних шпонок з пружними вставками(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Малащенко, В. О.; Стрілець, О. Р.; Стрілець, В. М.Розглянуто призматичні шпонки з пружними вставками у вигляді циліндричних або тороподібних пружин з прорізами. Отримані аналітичні залежності навантаження таких шпонок від їхніх деформацій та геометричних розмірів. The prismatic keys with resilient elements in form оf cylinder or toroidal spring are considered. Analytical dependences of such keys loadings from their deformations and geometrical sizes are obtained.