Динаміка, міцність та проектування машин і приладів

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/2369

Вісник Національного університету "Львівська політехніка"

Browse

Search Results

Now showing 1 - 7 of 7
  • Thumbnail Image
    Item
    Класифікація, типізація, ідентифікація і моделювання умов експлуатації автомобіля
    (Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2005-03-01) Дубно, М. В.; Вайда, І. Р.; Нікіпчук, С. В.; Національний університет “Львівська політехніка”
    Розглядаються окремі аспекти моделювання експлуатаційних режимів вільного руху автомобілів з метою оптимізації нормування та планування транспортної роботи у всій транспортній мережі. Запропоновано сформувати узагальнені кількісні характеристики дорожніх умов.
  • Thumbnail Image
    Item
    Формалізація структур автомобільних трансмісій у системах автоматизованого проектування
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Гащук, П. М.; Нікіпчук, С. В.; Hashchuk, P.; Nikipchuk, S.; Львівський державний університет безпеки життєдіяльності; Національний університет “Львівська політехніка”
    Запропоновано відображати механічну частину трансмісії автомобіля як систему багатоланкових диференціалів з формалізованим аналітичним відображенням процесів її функціювання. Високий рівень формалізму і загальності властивий описові дії механізму у формі рівнянь Лагранжа другого роду. Проте на початковій стадії моделювання доцільніше вважати всі змінні, що визначають динамічний та кінематичний стан механізму, незалежними. Наведення зв’язків – це власне і буде початковою стадією конструювання. Та ці зв’язки доцільно наводити вмотивовано – у процесі узагальненої оптимізації. В такому разі параметрична оптимізація буде водночас і структурним синтезом трансмісії. За критерій оптимальності може правити будь-який вимірник досконалості.
  • Thumbnail Image
    Item
    Математичні моделі як засіб аналітичного конструювання гідродинамічного трансформатора механічної потужності
    (Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2001) Гащук, П. М.; Нікіпчук, С. В.
    Розглянуто задачу такої параметрнзації математичної моделі гідродинамічного трансформатора механічної потужності, яка б дозволяла здійснювати аналітичне конструювання цього класу гідромашин на засадах математичного програмування і теорії оптимальних процесів. Параметризація дає можливість звести синтез характеристик перетворювальних та навантажувальних властивостей трансформатора, власне, до ідентифікації оптимальних конструктивних параметрів лопатевих систем. The problem of such parameterization of a mathematical model of the hydrodynamic transformer of mechanical power is considered, which one would allow to manufacture analytical constructing of this class of hydraulic machines, using mathematical programming and theory of optimum processes. The parameterization enables to reduce synthesis of performances of conversing and load properties of the transformer, just, to identification of optimum design parameters of bladed systems.
  • Thumbnail Image
    Item
    Структурні особливості рядів передатних відношень в автомобільних транcмісіях
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Гащук, П. М.; Нікіпчук, С. В.
    Досліджуються можливості й засоби загальної ідентифікації структури рядів передатних відношень у сходинчастих трансмісіях автомобілів. Проводиться аналіз відповідності реальних рядів передатних відношень відомим фундаментальним числовим послідовностям. Запропоновано метод наочного порівняння структур рядів. Possibilities and facilities of general authentication of structure of rows of transmissions relations are explored in the gear transmissions of cars. The analysis of accordance of the real rows of transmissions relations to the known fundamental numerical sequences is conducted. The method of evident comparison of structures of rows is offered.
  • Thumbnail Image
    Item
    Феноменологічне й модельне означення поняття “коефіцієнт опору коченню” колеса транспортної машини
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Гащук, П. М.; Нікіпчук, С. В.
    Проналізовано аналітичні засоби спрощеного тлумачення явища деформування колеса транспортної машини, які дають можливість змістовно пов’язати у цілісну систему коефіцієнт опору коченню колеса, радіус кочення, динамічний радіус, коефіцієнт проковзування, в’язке тертя у масиві колеса, деформівність і гістерезність матеріалу шини тощо. Кожна з наведених примітивних моделей може стати змістовно “багатшою”, якщо її у відповідний спосіб удосконалити чи уточнити. There are analyzed analytical means of simplified interpretation of a vehicle wheel deformation phenomenon, which enable us to meaningfully link the coefficient of wheel rolling resistance, rolling radius, dynamic radius, slippage coefficient, viscous friction in the wheel array, deformability and hysterability of the tyre material, etc. into a comprehensive system. Each of the presented primitive models can become significantly "richer" if it is improved and specified.
  • Thumbnail Image
    Item
    Зумовлені зволоженістю дороги, акустичним випромінюванням та проковзуванням шин складові коефіцієнта опору коченню колеса транспортної машини
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Гащук, П. М.; Нікіпчук, С. В.
    На підставі відомої експериментальної інформації розглянуто апроксимаційний інструментарій аналітичного відображення енергоперетворювальних властивостей колеса у симуляційних моделях транспортних засобів. В енергетичних термінах проаналізовані явища аквапланування, акустичного випромінювання, неупорядкованого проковзування, що супроводжують кочення колеса. Показано, що у поліномінальних описах цих явищ необхідно передбачити члени, які містять швидкість пересування колеса у дробових степенях. On the basis of the known observational information the approximating tooling of analytical representation energy reformative properties of a wheel in Simulation models of transport facilities is observed. In energy terms wheels of an appearance of hydroplaning accompanying rolling motion, acoustical radiation, disorder slippage are analyzed. It is shown, that in polynomial expositions of these appearances it is necessary to provide the terms containing a travel speed of a wheel in nonintegral extents.
  • Thumbnail Image
    Item
    Покращення поєднання елементів виділення теплоти двигуна в системі охолодження транспортних засобів
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Антошків, О. В.; Нікіпчук, С. В.
    Покращання робочих показників при проектуванні транспортних засобів передбачає оптимізацію робочих характеристик системи охолодження їхніх двигунів. Наведено спосіб отримання оптимальної будови системи охолодження двигунів. Описано тенденції розвитку систем охолодження нового покоління. The improvement in engine design and control techniques implies an optimization of the cooling system. The work presents the way to get an optimal structure of the cooling system. The tendencies of the development of the new generation cooling system are described.