Інформація,комунікація,суспільство
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/20685
Browse
10 results
Search Results
Item Ефективність застосування інформаційно-рекламних засобів для популяризації культурно-освітньої та профорієнтаційної діяльності шкіл(Видавництво Львівської політехніки, 2018-06-01) Мина, Жанна; Гродзевич, Наталія; Коць, Марта; Національний університет “Львівська політехніка”The article is devoted to defining of the importance of the effectiveness of the use of advertising tools to promote cultural education and vocational guidance schoolspositioning of comprehensive in schools. The main types and methods of advertising are presented.Item Криза документознавчої освіти: навіч зі сподіванням(Видавництво Львівської політехніки, 2020-05-21) Бездрабко, Валентина; КНУКіМThe article is devoted to important features of the crisis of document education in Ukraine, which has an organizational and epistemological nature, contradictions in the development of specialty 029 "Information, library and archival profession", sharpening attention to key points in understanding its content.Item Електронно-освітні ресурси для вивчення іноземної мови: порівняльний аналіз(Видавництво Львівської політехніки, 2020-05-21) Матвіїв, Діана; Вовк, Наталія; Національний університет “Львівська політехніка”This article analyzes the use of tools for learning English on the websites of schools for learning foreign languages in Lviv. The efficiency and advantages of the implementation are also described.Item Роль реклами у формуванні іміджу загальноуніверситетських кафедр ЗВО(Видавництво Львівської політехніки, 2019-05-16) Вовк, Наталія; Гула, Оксана; Національний університет “Львівська політехніка”The article considers the place of advertising in the image of university colleges of institutions of higher education. The authors develop an information model for the distribution of printing products of the university department and find the advantages of using such products.Item Роль ЗМІ у профорієнтаційній роботі закладів вищої освіти(Видавництво Львівської політехніки, 2019-05-16) Вовк, Наталія; Доскіч, Анастасія; Національний університет “Львівська політехніка”Advertising as a method of influencing potential consumers from the outset is psychological impact, but is intended to change behavior or belief. The psychology of advertising is aimed at the study of the mechanisms of perception of messages and the impact on the human psyche, its manipulative capabilities and limitations. From the point of view of the specialists of the psychological approach, this is a type of human activity, a group of people or organizations whose basic metals are to provide value to certain objects of information.Item Впровадження інноваційних технологій в навчальному процесі при підготовці кваліфікованих робітників з професії «Електрогазозварник»(Видавництво Львівської політехніки, 2017) Кіт, ЮрійThe article contains suggestions for the educational process for electric welders. The modern technology of computer technologies in welding process. Posted interactive tools for complex welding process that can be used in learning specialist welding business.Item Популяризація діяльності Науково-методичної підкомісії МОН України в соціальній мережі Facebook(Видавництво Львівської політехніки, 2017) Мина, Жанна; Яворська, НаталіяThis article analyzes the activities of scientific and methodogical subcommission ministry of Education of Ukraine and its popularization on Facebook with the rapid development of information and communication technologies and gradual globalization of information space. Stresses the importance of public dialogue, publication and discussion of important information.Item Освітнє комунікаційне середовище в інформаційному просторі ВНЗ(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Жежнич, ПавлоThis paper analyses peculiarities of educational communication environment that provides an access to academic information space.Item Сучасні наукові підходи до формування інформаційної культури учнів(Видавництво Львівської політехніки, 2015) Гамуза, Марія; Химиця, НаталіяThe article highlights modern European and domestic scientific approaches to the formation of information culture of pupils.Item Аналіз особливостей надання освітніх послуг в умовах інформаційного суспільства(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Шілінг, Анна; Жежнич, ПавлоThis article examines the provision of educational services in the information society. Educational services, including higher education, can justly be regarded as specific services with mixed characteristics, which leads to the formation of the need for special attention in the planning of their situation.