Автобусобудування та пасажирські перевезення в Україні

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/43525

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Thumbnail Image
    Item
    Використання принципів уніфікації на етапах життєвого циклу автобусів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-22) Тараненко, Михайло; Войтків, Станіслав; Національний аерокосмічний університет ім. М.Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут»; ТзОВ «Науково-технічний центр «Автополіпром»
    The practical use of principles of unitization of details is shown and, component parts of busses on two stages: to the designer and technological. An attempt to pawn requirements to passing to the second spiral of circle of Deminga is done. Рreliminary cycle of busses.
  • Thumbnail Image
    Item
    Конструктивні особливості автобусів великого класу та симуяційні моделі їх руху у середовищі SIMULINK
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-22) Кіндрацький, Богдан; Войтків, Станіслав; Осмак, Олексій; Національний університет «Львівська політехніка»; Науково-технічний центр «Автополіпром»
    General information about high-class buses, its advantages and drawbacks, development prospects are considered. Simulation model of a multi-axle bus in MATLAB Simulink software environment is presented.
  • Thumbnail Image
    Item
    Розрахунок параметрів мас автобусів на етапі ескізного проектування
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-22) Войтків, Станіслав; ТзОВ "Науково-технічний центр "Автополіпром"
    The calculation method of bus mass parameters, first of all kerb weight, at the stage of development of sketch projects. The empirical formulas for calculation buses kerb weight on the basis of known kerb weight of buses-analogues of similar or close construction and equipment are given.
  • Thumbnail Image
    Item
    Аналіз ККД трансмісій міських автобусів з різними колісними формулами
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-22) Войтків, Станіслав; ТзОВ "Науково-технічний центр "Автополіпром"
    The proposed method of calculating the efficiency of buses transmissions with wheel formulas 4x2.2, 6x4.1 and 8x4.1 with different kinematic schemes. The analysis of the influence of wheeled formulas and kinematic schemes of bus transmissions on their efficiency. It is shown that city buses transmissions efficiency with the same dimensional parameters of the transverse section of their bodies with a permissible maximum mass of 18,000 kg with the use of drive bridges equipped with wheels with tires of the same size have larger values when applying the wheel formulas 6x4.1 and 8x4.1.