Transport Technologies
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/51077
Browse
Item About passenger travels demand modeling in urban transportation systems(Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-26) Zhuk, Mykola; Pivtorak, Halyna; Lviv Polytechnic National UniversityIn this paper, the basic concepts of modeling of urban transport systems are analyzed. The known variants of the definition of the concept of the transport system, its main components and the essence of the stages of identification of transport systems (TS) are presented. The example of the Lviv city TS shows the process of modeling the transport network, determining the time characteristics of the modeled transport system and forming a demand matrix for trips of a certain type in a certain segment of users (origin-destination matrix when moving students from their places of compact residence to the nodes of external transport for further implementation of intercity travel). The obtained indicators can be further applied in determining the demand for transportation in transport systems of large cities.Item An assessment of the effect of touting on Nigerian seaport operations: a case study of Apapa port(Видавництво Львівської політехніки, 2023-02-28) Nwaogbe, Obioma Reuben; Chieke, Caroline Onyinyechi; Nze, Ibeawuchi; Nigeria Maritime University; Federal University of TechnologyУ Нігерії реклама є проблемою в порту, оскільки спричиняє втрату та перенаправлення вантажів. Тому під час дослідження вивчали вплив реклами на експлуатаційні показники порту Апапа. Зокрема, було розповсюджено анкету для самостійного заповнення, щоб визначити ступінь рекламування надання послуг, заходів безпеки щодо надійності та якості роботи, крадіжок щодо безпеки результатів операцій, рекламування елементів, що впливають на експлуатаційну надійність, і рекламування діяльності щодо загальної продуктивності. Згідно із першою гіпотезою перевіряли, якою мірою реклама впливає на надання послуг порту Апапа. Результати показали, що рекламодавці та їхня діяльність впливають на надання послуг у порту Апапа зі значенням R – 0,826, значенням F 99-відсоткового ступеня свободи – 50,860, значенням T – 13,611 і розрахунковим значенням p – 0,001, що менше ніж 0,05 значення альфа в таблиці. Згідно із гіпотезою 2 перевіряли, якою мірою рекламні елементи впливають на експлуатаційну надійність порту Апапа. Результати свідчать, що рекламні елементи знижують надійність продуктивності порту Aпaпa з кратним R – 0,861, значенням F 99-відсоткового ступеня свободи – 68,161, значенням T – 11,028 і розрахованим значенням p – 0,001, що менше ніж 0,05 значення альфа. Відповідно до гіпотези 3 перевірили, наскільки рекламна діяльність впливає на загальну продуктивність порту Апапа. Результати показали, що реклама вплинула на загальну продуктивність порту Apapa з кратним R – 0,831, значенням F для 99-відсоткового ступеня свободи – 53,030, значенням T – 14,387 і p-значенням – 0,001. Це менше ніж значення альфа 0,05. Результати підтверджують зв’язок між рекламою та продуктивністю роботи. Це означає, що чим більше рекламних заходів, тим більший ризик і можливість втрати вантажу. Крім того, результати виявили суттєвий зв’язок між рекламою та наданням послуг, заходами безпеки та експлуатаційною надійністю, убезпеченням від крадіжок та операцій, впливовими елементами реклами та операційною надійністю, а також рекламною діяльністю та загальною продуктивністю порту. У дослідженні зроблено висновок, що для припинення діяльності рекламувальників необхідно вжити різноманітних заходів безпеки. Загалом за результатами дослідження запропоновано викорінити рекламу, забезпечити належний моніторинг з боку співробітників служби безпеки щодо операційних результатів, таких як вантажні операції, надання державою легальних “чорних робіт” для рекламувальників і впровадження жорсткої політики проти рекламувальників і стосовно рекламної діяльності.Item An influence of mountainous traffic conditions on the functional state of a bus driver(Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2021-03-01) Postranskyy, Taras; Boikiv, Mykola; Lviv Polytechnic National UniversityЗабезпечення транспортного процесу потребує належної взаємодії всіх ланок системи “водій автомобіль – дорога – середовище” та її підсистем. У цьому випадку водій часто виступає “слабкою” складовою системи, а його дії можуть призводити до зниження рівня безпеки учасників дорожнього руху. Треба зазначити, надійність роботи водія можуть розглядати як ймовірність його безвідмовного та безпомилкової роботи, а також як належний рівень функціонування його регуляторних механізмів. Часто, в такому разі, для аналізу діяльності та готовності водія до професійної його діяльності, використовують показники функціонального стану. Таким чином, дослідження людини-оператора у транспортному процесі є важливим завданням щодо забезпечення надійності функціонування транспортної системи загалом. Сьогодні левова частка всіх перевезень як у межах населеного пункту, так і за межами, здійснюється саме автомобільним транспортом. Від дій водія залежить своєчасність та збереженість доставки вантажів та безпека пасажирів. Під час роботи на водія впливає значна кількість чинників впливу зовнішнього середовища. Одним з найвагоміших є умови руху в гірській місцевості, в якій часто спостерігається значна кількість кривих як у плані, так і в профілі автомобільних доріг. Ще одною особливістю таких умов руху є висотне положення над рівнем моря, яке також впливає на організм людини, зокрема на її функціональний стан. Враховуючи вищезазначене, у роботі здійснено заміри показників варіабельності серцевого ритму водіїв автобусів, які рухалися на маршруті, що частково пролягав у гірській місцевості. Під час натурних досліджень також здійснювалася відеофіксація та реєстрація геоположення транспортного засобу. Це дало змогу встановити показники функціонального стану водія у конкретний досліджуваний період. Після опрацювання отриманих значень встановлено вплив гірських умов руху на значення показника активності регуляторних систем водіїв автобусів.Item Analysis of calculating level of service for pedestrians(Видавництво Львівської політехніки, 2021-03-10) Prykhodko, Vsevolod; Vikovych, Ihor; Lviv Polytechnic National UniversityРозглянуто декілька методів оцінювання якості роботи пішохідних об’єктів на основі рівня їх обслуговування. Важлива проблема сьогодні – наскільки пішохідні шляхи відповідають рівню обслуговування. Оцінювання цього рівня є найпоширенішим методом визначення якості об’єктів, пов’язаних із пішохіднимм рухом. Місця, де висока ймовірність конфлікту між різними потоками, часто називають перетинами. І навіть більше, на таких перетинах, зокрема зі складними дорожніми умовами та із рухом велосипедистів, автомобілів та інших транспортних засобів, учасники дорожнього руху стикаються зі складними ситуаціями, коли кожен із них повинен бути впевнений у власній безпеці та передбачати подальші дії й рішення інших користувачів. Розглянуто найпоширеніші та загальновизнані методи оцінювання рівня сервісу на пішохідних шляхах, зокрема: метод інструкції про пропускну здатність автомобільних доріг 2000 р., австралійський метод, метод якості поїздки, модель Ландіса та підхід спільного аналізу. Транспортні засоби, затримка сигналів та взаємодія пішоходів і велосипедистів визначені як основні чинники, що впливають на рівень сервісу пішоходів на переходах. Аналіз різних методів дає змогу оцінити та ідентифікувати рівень обслуговування та визначити характеристики, які можуть допомогти у вирішенні питань, що стосуються комфорту руху пішоходів. В окремих методах розглянутоі принципи руху транспортних засобів та взаємодія їх із пішоходами. Інші методи більшою мірою стосуються дизайну об’єктів пішохідного середовища, ніж фактичного руху пішоходів. Щоб забезпечити повне розуміння методології визначення рівня обслуговування пішохідних об’єктів, потрібно аналізувати та порівнювати розрахункові показники, отримані різними методими.Item Analysis of demand for public transport service in Lviv city(Видавництво Львівської політехніки, 2020-09-14) Gits, Ivanna; Zhuk, Mykola; Pivtorak, Halyna; Lviv Polytechnic National UniversityThe demand for public transport on the example of Lviv city is analyzed in the paper. The aim of the trip, the duration of the trip, vehicle occupancy rate, walking approach to the stop, and the choice of public transport mode are determined as the main impact factors. The questioning of 1100 users of public transport is carried out. During the formation of transport strategy of public transport system functioning in large cities, it is necessary to consider such factors of functioning as optimal, from the view of transport provision, location of places of work and study, trips are up to 45 min; vehicle occupation rate is up to 80% (on the most routes); the walking distance is up to 600 m; vehicles of large capacity. The provision of these indicators in transport systems will provide an opportunity to increase the effectiveness and enlarge the demand for public transport services as a result of qualitative functioning.Item Analysis of kinematic characteristics of a mobile caterpillar robot with a SCARA-type manipulator(Видавництво Львівської політехніки, 2023-02-28) Korendiy, Vitaliy; Kachur, Oleksandr; Boikiv, Mykola; Novitskyi, Yurii; Yaniv, Oleksandr; Lviv Polytechnic National UniversityАвтоматизація і роботизація різноманітних виробничо-технологічних процесів у багатьох галузях промисловості є однією із провідних тенденцій розвитку сучасного суспільства. Чималого поширення останнім часом набули промислові роботи, без яких практично неможливо уявити будь-яке новітнє виробництво у галузях машинобудування, приладобудування, фармацевтики, легкої, харчової, переробної, хімічної промисловостей тощо. Також за останні кілька десятиліть сформувався ще один напрям робототехніки – автономні мобільні роботи, який поєднав дослідження у сферах механіки, електроніки та комп’ютерних технологій, зокрема штучного інтелекту. Серед найпоширеніших сфер використання автономних мобільних роботів варто відзначити виконання різноманітних технологічних операцій у місцях, небезпечних для життя людей (радіаційно, біологічно чи хімічно забруднених) або непридатних для життя (космос, морські глибини, кратери вулканів тощо). Також мобільні роботи добре зарекомендували себе під час виконання рятувальних операцій у випадках катаклізмів і стихійних лих, антитерористичних операцій, військових дій, розмінування території тощо. Враховуючи актуальність питання розвитку мобільної робототехніки, у статті запропоновано нову конструкцію автономного роботизованого комплексу, побудованого на базі гусеничного шасі та оснащеного маніпулятором типу SCARA. Основним завданням пропонованого робота є виконання різноманітних технологічних операцій у місцях, де перебування людини є небезпечним або неможливим, зокрема виконання завдань розміновування територій. Під час досліджень детально проаналізовано кінематику маніпулятора з метою встановлення його робочої зони та експериментально протестовано кінематичні параметри гусеничного шасі під час його руху по пересіченій місцевості. Отримані результати можуть бути використані для подальшого удосконалення конструкції й систем керування робота і маніпулятора та визначення конкретних технологічних завдань, які покладатимуться на цю роботизовану платформу.Item Analysis of saturation flow on isolated lanes of controlled intersections with significant traffic intensity(Видавництво Львівської політехніки, 2020-09-14) Murovanyi, Igor; Mazyliuk, Pavlo; Lutsk National Technical UniversityThe methods and results of the investigation of intervals between vehicles during queue dissipation before controlled intersections with the further determination of saturation flow are reviewed in this paper. Having reviewed existing methods of determining the saturation in traffic flows, those are determined which provide the most certain results in conditions of intensive movement and take into account quite a large number of impact factors. Such methods are based on experimental measurement of intervals between vehicles during their passage through the stop-line in different directions of the controlled intersection. For the completeness of the analysis of such intervals, such factors are considered additionally as traffic composition and use of lanes by directions. Objects of the research are controlled intersections on approaches to which the slope is absent, there is no pedestrian and cyclist movement during the performance of turn, and conflicting traffic flows and also public transport stops in the zone of the intersection. The transitional research result is the determination of the number of vehicles that pass the stop-line during the permissive signal and time intervals between them, and the final result is the oncoming of saturation period on the lanes of straight and turns movement depending on traffic flow composition.Item Analysis of the change in the number of passenger seats of urban passenger transport depending on the gravity function(Видавництво Львівської політехніки, 2022-03-01) Rohalskyy, Roman; Sotnikova, Anna; Lviv Polytechnic National UniversityСучасні умови щодо забезпечення виконання планів міської мобільності вимагають якісного функціонування систем міського пасажирського транспорту з урахуванням мінімізації втрат часу на переміщення та підвищення комфортності поїздки, оскільки ці чинники впливають на стомлюваність пасажирів та продуктивність їхньої праці протягом робочого дня. У роботі проведено дослідження зміни показників функціонування системи громадського транспорту від показника функції тяжіння, а також наведено результати цих досліджень. На основі проведених опитувань жителів Львова проведено розподіл поїздок громадським транспортом, приватним транспортом та таксі. Визначено, що найчастіше мешканці міста користуються громадським транспортом (частка таких поїздок становить 67 % з числа усіх переміщень, які здійснюються транспортом). З урахуванням цього розроблено підхід до визначення кількості транспортних засобів громадського транспорту залежно від їх місткості через загальну кількість пасажиромісць. Такий підхід дозволяє визначати не лише необхідну кількість транспортних засобів на маршруті, а й використовувати різні за місткістю транспортні засоби залежно від пасажиропотоку на маршруті для забезпечення умов комфортності поїздки. На основі цього проведено аналіз зміни загальної кількості пасажиромісць від показника функції тяжіння для транспортних засобів різної місткості. Також проведено аналіз закономірностей зміни кількості пасажиромісць для різних за місткістю транспортних засобів та розроблено математичні моделі цих закономірностей. Визначено, що при невисоких значеннях показника функції тяжіння існує потреба в транспортних засобах великої місткості, натомість при збільшенні цього показника збільшується потреба в транспортних засобах малої та середньої місткості з 34 % до 52 %. Розроблені математичні моделі можуть використовуватися для практичного обґрунтування необхідної кількості транспортних засобів на маршруті з врахуванням їх місткості для забезпечення комфортного пересування пасажирів на маршрутах міського пасажирського транспортуItem Analysis of the security of on-board information systems in vehicles(Видавництво Львівської політехніки, 2023-06-30) Weigang, Ganna; Komar, Kateryna; Ivan Franko National University of LvivРозглянуто особливості функціонування бортових інформаційних систем автомобіля. Проаналізовано загрози їх безпеці та запропоновано методи забезпечення інформаційної безпеки та функціональної безпеки бортових інформаційних систем. Проєктування дорожніх мереж під час організації дорожнього руху є одним із факторів забезпечення функціональної безпеки сучасних інтелектуальних транспортних систем, тобто дотримання таких атрибутів інформаційної безпеки, як конфіденційність даних, цілісність, доступність, автентичність і новизна даних. Безпека бортових інформаційних систем транспортних засобів є критично важливою проблемою в сучасному світі, оскільки все більше транспортних засобів оснащуються електронними системами, які можуть бути вразливими до кібератак. Однією з головних проблем захисту бортових інформаційних систем є широкий спектр пристроїв і технологій, що використовуються в сучасних транспортних засобах. Різні системи можуть мати різні вимоги до безпеки та вразливості, а також складну взаємодію між собою. Інша проблема полягає у тому, що багато з цих систем не були спочатку розроблені з урахуванням безпеки. Вони можуть не мати базових функцій безпеки, таких як шифрування та автентифікація, а також використовувати застаріле програмне забезпечення та протоколи, які є вразливими до відомих атак. Для аналізу інформаційної безпеки бортових систем транспортних засобів було визначено основні типи атак та загроз для елементів транспортної системи, які взаємодіють з VANET. На основі теорії нечітких множин в умовах невизначеності та з використанням інструментарію Fuzzy Logic Toolbox в інтегрованому середовищі Matlab було змодельовано рівень інформаційної безпеки системи OBU-VANET. Отримані результати дали змогу сформулювати ступінь інформаційної захищеності елементів експлуатації транспортного засобу від несанкціонованого доступу до даних. Результати дослідження показали, що найвищий рівень захищеності (> 0,7) мають технічні системи зв’язку, а найбільш вразливими стають транспортні засоби в громадських місцях.Item Application of algorithmic models of machine learning to the freight transportation process(Видавництво Львівської політехніки, 2022-03-01) Kotenko, Viktoriia; Vinnytsia National Technical UniversityУ роботі наведено результати аналізу застосування алгоритмічних моделей машинного навчання до процесу перевезення вантажів. Аналіз існуючих досліджень дозволив виявити ряд переваг застосування обчислювального інтелекту у логістичних системах, серед яких: підвищення точності прогнозування, зменшення транспортних витрат, підвищення ефективності доставки вантажів, зниження ризиків, пошук ключових факторів ефективності. У процесі дослідження було визначено основні напрями застосування алгоритмічних моделей машинного навчання, як-от: маршрутизація транспортних засобів, вибір виду вантажу, виду транспортування та типу транспортних засобів; прогнозування витрат палива транспортними засобами, збоїв у транспортуванні, транспортних витрат, тривалості виконання замовлення; оцінка парку рухомого складу та ефективності виконання транспортного завдання. На основі досліджуваних публікацій було виявлено найбільш поширені у вантажних перевезеннях алгоритмічні моделі машинного навчання та проаналізовано їхню ефективність. Моделі лінійної та логістичної регресії є достатньо простими, проте не завжди дають високі показники моделювання; моделі глибокого навчання досить широко застосовуються до всіх виявлених напрямів; моделі дерев рішень та випадкового лісу часто показують найвищі показники ефективності моделювання; моделі k-найближчих сусідів та опорних векторів доцільно застосовувати як у задачах класифікації, наприклад, вибору виду вантажу та виду транспортування, так і для прогнозування витрат палива та тривалості транспортного процесу.Item Application of bayesian networks to estimate the probability of a transfer at a public transport stop(Видавництво Львівської політехніки, 2022-03-01) Zhuk, Mykola; Pivtorak, Halyna; Gits, Ivanna; Kozak, Mariana; Lviv Polytechnic National UniversityОптимізація пересадок при функціонуванні громадського транспорту є одним з важливих компонентів підвищення якості перевезень. На сприйняття пересадки пасажиром впливає ряд чинників: від особистісних характеристик користувача транспортних послуг до параметрів маршрутної мережі, характеристик поїздки та дизайну пересадкових зупинок. Для пошуку взаємозв’язку між різними типами вхідних даних, які впливають на ймовірність виконання пересадки на зупинці, використано метод побудови Байєсівських мереж як один з ефективних методів розв’язання задач прогнозування складних систем. Потреба в пересадці виникає в пасажира при поєднанні двох причин: потреби у виконанні поїздки між двома транспортними районами та відсутності прямого маршруту громадського транспорту між цими транспортними районами. Кількість потреб у виконанні поїздки залежатиме від кількості жителів в районі відправки, а ймовірність відсутності прямого маршруту – від загальної кількості маршрутів, які відправляються з цього району. Для визначення впливу цих чинників на ймовірність пересадки на зупинці проведено моделювання у програмному середовищі PTV Visum (на прикладі м. Львова). В результаті отримано дані щодо загальної величини пасажирообміну на зупинках ГПТ з розподілом на кількість пасажирів, які здійснюють висадку на зупинці, кількість пасажирів, які здійснюють пересадку на цій зупинці та кількість пасажирів, які здійснюють перехід (до 200 м) на іншу зупинку для виконання пересадки. Середня тривалість очікування пересадки на зупинці залежить як від кількості маршрутів, що проходять через зупинку, так і від регулярності руху. Чітке дотримання розкладів руху сприяє зменшенню середньої тривалості очікування пересадки. Для перевірки адекватності моделювання проведено порівняння результатів розрахунку ймовірності пересадки на одній із зупинок з використанням розрахунків на основі даних натурних спостережень та з використанням моделювання. Розрахована ймовірність становить 0,16, змодельована – 0,12.Item Assessment of sustainability of the Iviv city transport system according to the indicator of accessibility(Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2021-03-01) Zhuk, Mykola; Pivtorak, Halyna; Gits, Ivanna; Lviv Polytechnic National UniversityТранспортна доступність території визначає можливість досягнення певної ділянки з використанням певного режиму переміщення наявною транспортною мережею. У роботі охарактеризовано поняття доступності території як чинника сталості міської транспортної системи та способи її оцінки для міських умов. Запропоновано використання показника кількості безпересадкових маршрутів громадського транспорту (ГТ) між транспортними районами як критерію “вартості” переміщень. Безпересадковість поїздки підвищує комфорт подорожі громадським транспортом та зменшує фінансові витрати пасажира. Проаналізовано маршрутну мережу міста Львова та взаємозв’язки транспортних районів маршрутами громадського транспорту (автобусними, трамвайними та тролейбусними). Проведено моделювання обсягів пасажиропотоків та їх розподілу за режимами (приватний транспорт, громадський транспорт і рух пішки) в програмному середовищі PTV Visum на основі матриці тривалості переміщення та матриці кількості безпересадкових маршрутів. Виявлено, що за співмірних відстаней між транспортними районами кількість безпересадкових маршрутів збільшує частку користувачів громадського транспорту. Зв’язок між кількістю безпересадкових маршрутів та часткою користувачів ГТ описується логарифмічною залежністю. Порівнянням змодельованих пасажиропотоків на маршрутах ГТ з результатами натурних обстежень, виявлено, що врахування кількості безпересадкових маршрутів між транспортними районами під час моделювання дає змогу збільшити точність отриманих результатів. Подальші дослідження можуть бути спрямовані на аналіз впливу інших чинників, які характеризують доступність території, на розподіл користувачів транспорту між режимами, та на розробку рекомендацій відповідальним органам міського управління щодо вдосконалення міської пасажирської маршрутної мережі.Item Assessment of the external mobility to Ukrainian cities(Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2021-03-01) Mohyla, Ihor; Egis Ukraina LTDПроблема мобільності мешканців є однією з ключових для більшості українських міст. Окрім міських пересувань, на міську транспортну систему впливають також зовнішні (позаміські) пересування. Тому дослідження закономірностей зовнішньої мобільності дасть змогу враховувати її під час планування міських транспортних систем. У цій статті розглянуто пересування мешканців до українських міст з чисельністю населення понад 70 тис. осіб. Джерелом даних є інформація від мобільного оператора Kyivstar. Встановлено зв’язок між якістю життя у містах та загальним рівнем зовнішньої мобільності (залежно від чисельності жителів у містах їх поділено на п’ять кластерів). Виявлено що більша мобільність характерна для міст, що у західній та центральній частині країни. Визначено середнє значення зведеного індексу оцінки можливостей міста (інтегральний показник, що враховує можливість вільно висловлювати думки, пересуватись між районами міста, впливати на формування рішень у місті тощо. Між цим індексом та обсягом зовнішньої мобільності існує позитивна кореляція, тобто, відносний обсяг зовнішньої мобільності є більшим до міст, у яких мешканці відзначають вищу якість життя. Обчислено усереднену за рік середню кількість поїздок, що здійснюються від кожного з міст і для кожної поїздки визначено її відстань (по мережі автомобільних доріг). Також встановлено закономірності зовнішньої мобільності до міст різних розмірів (середня довжина поїздок змінюється у діапазоні 39,0–56,5 км; 95 % поїздок – на відстані 150–250 км; 99 % поїздок – на відстань не більше 400–600 км). Отримані результати дадуть змогу сформувати в подальшому рекомендації з удосконалення транспортної системи міста, яка повинна враховувати як щоденний обсяг його відвідувачів, так і тенденції її (системи) зміни в разі покращення якості життя у місті.Item Assessment of the noise level on arterial streets depending on traffic flow indicators(Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2021-03-01) Mironyuk, Oleg; Lviv National Agrarian UniversityІнтенсивність транспортних потоків зростає кожного року та значно посилює свій вплив на екологічну ситуацію та природнє середовище міської території. В містах України зростання шумового забруднення є дуже актуальною проблемою, тому що це сприяє великому навантаженню на навколишнє середовище, у зв’язку із зростанням кількості автомобільного транспорту. Інтенсивність транспортних потоків і підвищення щільної забудови призводить до зростання рівня шуму. Аналітичні методи розрахунку визначення рівня транспортного шуму мають низку недоліків. Для оцінки рівня шуму на магістральних вулицях м. Львова проведено дослідження із урахуванням показників транспортних потоків. Одним із ключових чинників, які впливають на шумове забруднення міського простору, є склад транспортного потоку, який рухається вулицями міста. Проведені дослідження вказують на те, що швидкість транспортного потоку створює значне шумове забруднення, особливо на вулицях, де дорожнім покриттям є бруківка. Вантажний та пасажирський транспорт, який рухається магістральними вулицями міста викликає підвищення рівня шуму та збільшує його вплив на міську територію. На ділянках магістральних вулиць у пікові періоди доби за високого рівня завантаження дороги рухом та загальної частки вантажного і громадського транспорту більше ніж 30 % у потоці шум перевищує допустимі норми та шкідливо впливає на навколишнє середовище. Тому оцінку шумового забруднення та розроблення заходів захисту від шуму необхідно виконувати під час планування і забудови окремих міських територій чи житлової забудови. Встановлено, що для зниження рівня шуму на вулицях потрібно враховувати наявні перехрестя магістральних вулиць та режим руху на них. Для зниження транспортного шуму потрібно раціональніше розподіляти вантажний та транзитний транспорт міськими вулицями, використовувати якісний громадський транспорт та обмежувати максимальний швидкісний режим на вулицях міста. Подальші дослідження на вулично-дорожній мережі дадуть змогу детальніше оцінити розподіл рівня шуму транспортних потоків. Це допоможе виявити проблемні місця та запропонувати методи боротьби з транспортним шумом.Item Assessment of the service quality in public transport (analysis of research in Lviv, Ukraine)(Видавництво Львівської політехніки, 2023-02-28) Zhuk, Mykola; Pivtorak, Halyna; Gits, Ivanna; Lviv Polytechnic National UniversityВ роботі здійснено оцінювання якості надання послуг громадського транспорту та впливу окремих компонентів на значення загального рівня задоволеності транспортним обслуговуванням. Громадський транспорт має багато переваг щодо енергозбереження, впливу на навколишнє середовище, соціальної справедливості та міської економіки. Аналіз виконаних досліджень підтверджує, що якість надання послуг системою громадського транспорту безпосередньо впливає на наміри потенційних пасажирів більше ним користуватися. Проте рівень економічного добробуту, стан розвитку транспортної системи, національна стратегія щодо розвитку соціальної мобільності тощо впливають на різне сприйняття важливості тих самих параметрів функціонування громадського транспорту. Дослідження ґрунтуються на результатах опитувань населення м. Львова. Виявлено, що сприйняття показників вартості (ціни та способів оплати проїзду) найбільше відрізняється залежно від віку, середньомісячного рівня доходу та виду зайнятості. Найменше соціо-економічні показники респондентів впливають на зміну оцінки часових показників переміщення. В цьому випадку рівень задоволеності корелює із фактичними тривалостями окремих компонентів переміщення (тривалості поїздки та тривалості очікування на зупинці). Згідно з результатами опитувань, часові параметри переміщення, заповненість салону транспортного засобу, чистота в салоні та поведінка водія істотніше впливають на загальну оцінку показника якості транспортного обслуговування, ніж облаштування зупинки, зручність посадки/висадки, шум в салоні та зручність оплати проїзду. Отримані результати можуть бути корисними для надавачів та замовників транспортних послуг під час визначення першочергових заходів для поліпшення якості громадського транспорту.Item Authors(Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2021-03-01)Item Authors(Видавництво Львівської політехніки, 2022-03-01)Item Authors(Видавництво Львівської політехніки, 2022-03-01)Item Authors(Видавництво Львівської політехніки, 2023-06-30)Item Authors(Видавництво Львівської політехніки, 2024-02-28)