Transport Technologies

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/51077

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Item
    Complex assessment of road transport hazards
    (Видавництво Львівської політехніки, 2022-03-01) Kachmar, Roman; Lviv Polytechnic National University
    У роботі запропоновано проводити оцінювання небезпек автомобільного транспорту за допомогою мінімізації негативного впливу за трьома основними компонентами: впливу зміни викидів токсичних компонентів забруднюючих речовин з відпрацьованими газами двигунів автомобілів, зміни шумового забруднення довкілля та зміни кількості дорожньо-транспортних пригод. Обґрунтовано методику визначення еквівалентних збитків, які буде завдано у результаті викиду умовної тонни токсичних компонентів забруднюючих речовин з відпрацьованими газами двигунів автомобілів та впливу шумового забруднення довкілля на три групи споживачів – водіїв та пасажирів, пішоходів та мешканців прилеглих територій. Особливу увагу присвячено визначенню еквіваленту збитків через дорожньо транспортні пригоди із потерпілими чи загиблими. Для прикладу проведено дослідження визначення зміни екологічних небезпек автомобільного транспорту для частини вулиці Любінської у місті Львів залежно від основного показника транспортного потоку – швидкості руху транспорту. Встановлено, що для за швидкості транспортного потоку 25 км/год мінімальна екологічна шкода становитиме 1093 тис. грн на рік, а мінімум сумарних небезпек автомобільного транспорту з урахуванням можливості виникнення ДТП за швидкості 12 км/год становитиме 1239 тис. грн на рік. За допомогою отриманої моделі можна провести визначення суми небезпек від автомобільного транспорту, які дозволяють враховувати екологічну, соціальну і економічну складові при дослідженні рівнів створюваного негативного впливу транспорту на довкілля та забезпечити мінімальні показники аварійності на досліджуваній ділянці вулично-дорожньої мережі міст. Особливо корисним буде проведення попередніх теоретичних досліджень для пошуку раціональних рішень при застосуванні схем удосконалення організації дорожнього руху.
  • Thumbnail Image
    Item
    Features of operation of the Tesla Model S90D electric car in the conditions of the cities of Ukraine
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-03-10) Kachmar, Roman; Lviv Polytechnic National University
    Тенденції сталого розвитку транспорту, використання альтернативних джерел енергії та вимоги зменшення вуглецевого сліду на всіх етапах життєвого циклу і на усіх рівнях автомобільної техніки привели до збільшення частки електромобілів, як із первинною реєстрацією, так і вживаних транспортних засобів. Поява на ринку великої кількості вживаних сучасних електромобілів зумовила потребу розроблення процедур забезпечення їх технічної експлуатації як відповідно до вимог раціонального користування, так і для забезпечення безпеки руху. Виконано дослідження щодо використання електромобіля Tesla Model S90D в умовах України за певних показників навколишнього середовища та за різних налаштувань параметрів електромобіля. Це дало змогу зрозуміти, наскільки ця модель електромобіля придатна для експлуатації в тих чи інших умовах, а також визначити, які параметри налаштування електромобіля найбільше підходять для економного використання у різних умовах та в різні пори року. Дослідженнями зміни ємності акумуляторної батареї електромобіля залежно від температури довкілля встановлено, що ємність зменшується на 1 % на кожен градус від’ємної температури. Визначено комфортний діапазон температур для використання акумуляторної батареї електромобіля (0–20 °С). Визначено також показники ефективності застосування режиму енергозбереження батареї електромобіля – зменшення споживання досягає 14–29 % залежно від увімкнених споживачів енергії. Встановлено істотний вплив тиску в шинах електромобіля на споживання енергії незалежно від ввімкнення споживачів енергії – збільшення від 10 % до 40 % залежно від його швидкості руху. Додатково визначено показники енергоефективності електромобіля для швидкості 140–150 км/год, за якого споживання енергії становить 550–670 Вт-год/км і забезпечує запас ходу на рівні 160 км.
  • Thumbnail Image
    Item
    The impact of parameters of traffic flows of Lviv street-road network on the level of environmental and economic losses
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-26) Kachmar, Roman; Lanets, Olena; Lviv Polytechnic National University
    The analysis of directions and effectiveness of various methods of examining the impact of the urban street-road network on the level of eco-pollution was carried out with the use of the method of determining environmental and economic losses from changes in traffic flow indicators. The method of estimating the environmental damage dynamics due to harmful emissions of vehicles was applied. On the basis of conducted researches, practical recommendations were developed for such variants: prohibition of private transport motion on the road section, increasing the amount of electric transport, reducing the average age of vehicles to the accepted European level.