Transport Technologies

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/51077

Browse

Search Results

Now showing 1 - 5 of 5
  • Thumbnail Image
    Item
    Assessment of the service quality in public transport (analysis of research in Lviv, Ukraine)
    (Видавництво Львівської політехніки, 2023-02-28) Zhuk, Mykola; Pivtorak, Halyna; Gits, Ivanna; Lviv Polytechnic National University
    В роботі здійснено оцінювання якості надання послуг громадського транспорту та впливу окремих компонентів на значення загального рівня задоволеності транспортним обслуговуванням. Громадський транспорт має багато переваг щодо енергозбереження, впливу на навколишнє середовище, соціальної справедливості та міської економіки. Аналіз виконаних досліджень підтверджує, що якість надання послуг системою громадського транспорту безпосередньо впливає на наміри потенційних пасажирів більше ним користуватися. Проте рівень економічного добробуту, стан розвитку транспортної системи, національна стратегія щодо розвитку соціальної мобільності тощо впливають на різне сприйняття важливості тих самих параметрів функціонування громадського транспорту. Дослідження ґрунтуються на результатах опитувань населення м. Львова. Виявлено, що сприйняття показників вартості (ціни та способів оплати проїзду) найбільше відрізняється залежно від віку, середньомісячного рівня доходу та виду зайнятості. Найменше соціо-економічні показники респондентів впливають на зміну оцінки часових показників переміщення. В цьому випадку рівень задоволеності корелює із фактичними тривалостями окремих компонентів переміщення (тривалості поїздки та тривалості очікування на зупинці). Згідно з результатами опитувань, часові параметри переміщення, заповненість салону транспортного засобу, чистота в салоні та поведінка водія істотніше впливають на загальну оцінку показника якості транспортного обслуговування, ніж облаштування зупинки, зручність посадки/висадки, шум в салоні та зручність оплати проїзду. Отримані результати можуть бути корисними для надавачів та замовників транспортних послуг під час визначення першочергових заходів для поліпшення якості громадського транспорту.
  • Thumbnail Image
    Item
    Application of bayesian networks to estimate the probability of a transfer at a public transport stop
    (Видавництво Львівської політехніки, 2022-03-01) Zhuk, Mykola; Pivtorak, Halyna; Gits, Ivanna; Kozak, Mariana; Lviv Polytechnic National University
    Оптимізація пересадок при функціонуванні громадського транспорту є одним з важливих компонентів підвищення якості перевезень. На сприйняття пересадки пасажиром впливає ряд чинників: від особистісних характеристик користувача транспортних послуг до параметрів маршрутної мережі, характеристик поїздки та дизайну пересадкових зупинок. Для пошуку взаємозв’язку між різними типами вхідних даних, які впливають на ймовірність виконання пересадки на зупинці, використано метод побудови Байєсівських мереж як один з ефективних методів розв’язання задач прогнозування складних систем. Потреба в пересадці виникає в пасажира при поєднанні двох причин: потреби у виконанні поїздки між двома транспортними районами та відсутності прямого маршруту громадського транспорту між цими транспортними районами. Кількість потреб у виконанні поїздки залежатиме від кількості жителів в районі відправки, а ймовірність відсутності прямого маршруту – від загальної кількості маршрутів, які відправляються з цього району. Для визначення впливу цих чинників на ймовірність пересадки на зупинці проведено моделювання у програмному середовищі PTV Visum (на прикладі м. Львова). В результаті отримано дані щодо загальної величини пасажирообміну на зупинках ГПТ з розподілом на кількість пасажирів, які здійснюють висадку на зупинці, кількість пасажирів, які здійснюють пересадку на цій зупинці та кількість пасажирів, які здійснюють перехід (до 200 м) на іншу зупинку для виконання пересадки. Середня тривалість очікування пересадки на зупинці залежить як від кількості маршрутів, що проходять через зупинку, так і від регулярності руху. Чітке дотримання розкладів руху сприяє зменшенню середньої тривалості очікування пересадки. Для перевірки адекватності моделювання проведено порівняння результатів розрахунку ймовірності пересадки на одній із зупинок з використанням розрахунків на основі даних натурних спостережень та з використанням моделювання. Розрахована ймовірність становить 0,16, змодельована – 0,12.
  • Thumbnail Image
    Item
    Assessment of sustainability of the Iviv city transport system according to the indicator of accessibility
    (Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2021-03-01) Zhuk, Mykola; Pivtorak, Halyna; Gits, Ivanna; Lviv Polytechnic National University
    Транспортна доступність території визначає можливість досягнення певної ділянки з використанням певного режиму переміщення наявною транспортною мережею. У роботі охарактеризовано поняття доступності території як чинника сталості міської транспортної системи та способи її оцінки для міських умов. Запропоновано використання показника кількості безпересадкових маршрутів громадського транспорту (ГТ) між транспортними районами як критерію “вартості” переміщень. Безпересадковість поїздки підвищує комфорт подорожі громадським транспортом та зменшує фінансові витрати пасажира. Проаналізовано маршрутну мережу міста Львова та взаємозв’язки транспортних районів маршрутами громадського транспорту (автобусними, трамвайними та тролейбусними). Проведено моделювання обсягів пасажиропотоків та їх розподілу за режимами (приватний транспорт, громадський транспорт і рух пішки) в програмному середовищі PTV Visum на основі матриці тривалості переміщення та матриці кількості безпересадкових маршрутів. Виявлено, що за співмірних відстаней між транспортними районами кількість безпересадкових маршрутів збільшує частку користувачів громадського транспорту. Зв’язок між кількістю безпересадкових маршрутів та часткою користувачів ГТ описується логарифмічною залежністю. Порівнянням змодельованих пасажиропотоків на маршрутах ГТ з результатами натурних обстежень, виявлено, що врахування кількості безпересадкових маршрутів між транспортними районами під час моделювання дає змогу збільшити точність отриманих результатів. Подальші дослідження можуть бути спрямовані на аналіз впливу інших чинників, які характеризують доступність території, на розподіл користувачів транспорту між режимами, та на розробку рекомендацій відповідальним органам міського управління щодо вдосконалення міської пасажирської маршрутної мережі.
  • Thumbnail Image
    Item
    Analysis of demand for public transport service in Lviv city
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-09-14) Gits, Ivanna; Zhuk, Mykola; Pivtorak, Halyna; Lviv Polytechnic National University
    The demand for public transport on the example of Lviv city is analyzed in the paper. The aim of the trip, the duration of the trip, vehicle occupancy rate, walking approach to the stop, and the choice of public transport mode are determined as the main impact factors. The questioning of 1100 users of public transport is carried out. During the formation of transport strategy of public transport system functioning in large cities, it is necessary to consider such factors of functioning as optimal, from the view of transport provision, location of places of work and study, trips are up to 45 min; vehicle occupation rate is up to 80% (on the most routes); the walking distance is up to 600 m; vehicles of large capacity. The provision of these indicators in transport systems will provide an opportunity to increase the effectiveness and enlarge the demand for public transport services as a result of qualitative functioning.
  • Thumbnail Image
    Item
    About passenger travels demand modeling in urban transportation systems
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-26) Zhuk, Mykola; Pivtorak, Halyna; Lviv Polytechnic National University
    In this paper, the basic concepts of modeling of urban transport systems are analyzed. The known variants of the definition of the concept of the transport system, its main components and the essence of the stages of identification of transport systems (TS) are presented. The example of the Lviv city TS shows the process of modeling the transport network, determining the time characteristics of the modeled transport system and forming a demand matrix for trips of a certain type in a certain segment of users (origin-destination matrix when moving students from their places of compact residence to the nodes of external transport for further implementation of intercity travel). The obtained indicators can be further applied in determining the demand for transportation in transport systems of large cities.