Transport Technologies

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/51077

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    Impact of pedestrian flows on traffic delays before roundabouts
    (Видавництво Львівської політехніки, 2023-02-28) Bura, Romana; Rohalskyy, Roman; Lviv Polytechnic National University
    У роботі розглянуто саморегульоване перехрестя, розташоване у житловому районі м. Львова. На локації розміщено багато точок притягання, тому інтенсивності транспортних та пішохідних потоків високі. На усіх підходах до перехрестя наявні нерегульовані пішохідні переходи, з яких на трьох відсутні острівці безпеки. Проведено натурні дослідження зі збиранням первинних показників транспортних та пішохідних потоків у пікові та міжпікові періоди. За допомогою програмного забезпечення PTV Vissim визначено затримки транспортних потоків на підходах до саморегульованого перехрестя за реальних умов руху. Запропоновано три варіанти влаштування пішохідних переходів на підходах до саморегульованих перехресть. Перший варіант передбачав облаштування острівців безпеки на всіх пішохідних переходах. Другим варіантом було облаштування підземних пішохідних переходів. Третій варіант – впровадження адаптивного світлофорного регулювання з пристроєм виклику для пішоходів. Здійснено моделювання руху за усіх трьох запропонованих варіантів із визначенням затримки, яка припадає на один транспортний засіб, значень середньої та максимальної довжини черги транспортних засобів на підходах до саморегульованого перехрестя. Усі три варіанти показали кращі результати зменшення транспортної затримки, ніж за нинішніх умов руху. Проте спостерігалися затримки, спричинені самим транспортним потоком. Ці затримки визначено за результатами моделювання другого варіанта. У цьому випадку значення транспортної затримки є найнижчими. Найвищі значення затримок, порівняно з іншими варіантами, спостерігалися за першого варіанта. Визначено переваги та недоліки кожного із варіантів облаштування пішохідних переходів. Подано рекомендації щодо доцільності розміщення різних видів пішохідних переходів на підходах до саморегульованого перехрестя.
  • Thumbnail Image
    Item
    Regularities of the traffic lane change by the driver when interacting with car-obstacle
    (Видавництво Львівської політехніки, 2023-06-30) Prasolenko, Oleksii; Chumachenko, Vitalii; O. M. Beketov National University of Urban Economy in Kharkiv
    Представлено результати експериментальних досліджень поводження водіїв під час взаємодії з об’єктами-перешкодами, які зумовлені припаркованими транспортними засобами. На сьогодні паркування автомобілів на двосмугових вулицях є значною проблемою для водіїв під час руху та створює перешкоди. Водіям потрібно вчасно помітити припаркований автомобіль та виконати маневр зміни смуги руху. Все це впливає на траєкторії руху транспортних засобів та функціональний стан водія. Водієві потрібен певний проміжок часу для виконання маневру, який складається з часу реакції, прийняття рішення про зміну смуги руху та виконання дії. Все це ускладнюється умовами руху для водія та створює небезпеку для керування. Якщо водій вчасно не отримає інформацію про розташування паркування на вулиці зі швидкісним рухом, імовірність небезпеки значно підвищується. Крім того, водії для зменшення впливу паркування на функціональний стан організму заздалегідь намагаються змінити смугу руху, яка зайнята попереду паркуванням. Також спостерігається відхилення у поперечному перерізі вулиці за збільшення швидкості руху відносно припаркованого автомобіля, що остаточно вказує на зміну положення на смузі руху. Було встановлено, що водії індивідуально обирають траєкторії зміни смуги руху відповідно до швидкості руху. Крім того, кожен водій на власний розсуд суб’єктивно приймає рішення про початок зміни смуги руху під час виникнення перешкоди на певній відстані. В якості індикатора імовірності знаходження об’єкта перешкоди у небезпечному стані було використано кутову швидкість. Кутова швидкість є основним параметром в орієнтовній діяльності водія та сигналізує про небезпеку. За значень кутової швидкості від 0,015–0,03 рад/c водії намагались завершити маневр та залишити певну відстань до перешкоди (зазор безпеки). Це вказує на певний інтервал кутової швидкості щодо сприйняття об’єкта перешкоди у просторі та відчуття небезпеки. Отримані закономірності зміни смуги руху водіями дозволяють визначити безпечну відстань до паркування та забезпечити безпеку руху шляхом використання відповідної розмітки та дорожніх знаків.