Філософські науки

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/2132

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Item
    Філософія екзистенціалізму про феномен творчості
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Саноцька, Наталя
    На основі історико-філософського аналізу ключових положень про справжнє існування людини, висунутих у філософії екзистенціалізму, відтворено цілісну картину формування поглядів цього філософського напряму щодо феномену творчості. Розкрито зміст феномену творчості як іманентно-духовного виміру людського буття, виявлено його світоглядні детермінанти прояву та значення у становленні, самоздійсненні й самоствердженні особи. Встановлено, що особливість осмислення творчості пов’язується із найважливішими аспектами людського самовизначення, особистісним пошуком та конституюванням власного Я, а також пошуком моделей взаємовідносин зі світом. Творчість є способом самоствердження людини всупереч зовнішній детермінації та постійного подолання власної обмеженості. The holistic picture of formation of views of this school of thought as to the creative phenomenon has been reproduced on the basis of historical and philosophic analysis of the key notions on the real human existence, represented in the existential philosophy. The content of the phenomenon of creativity as immanent spiritual dimension of human existence has been revealed; its vision determinants of manifestation and meaning in the achievement, selfactualization and self-affirmation of a person have been manifested. It has been determined that the peculiarity of comprehension of the creativity is connected with the most important aspects of human self-determination, personal search and affirmation of the self, as well as with the search for models of relationships with the world. The creativity demands the selfaffirmation from a person notwithstanding the outer determination and constant overcoming of the own narrow-mindedness.
  • Thumbnail Image
    Item
    Онтологічний вимір екзистенції в філософії М. Гайдеґґера: “Das Selbst” versus “Das Man”
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2009) Шевченко, Сергій
    Визначено основні характеристики еволюції поняття “екзистенція” у фундаментальній онтології М. Гайдеґґера та особливості інтерпретації мислителем автентичності людського існування. На основі історико-філософського аналізу ключових положень про справжнє існування людини, висунутих у філософії М. Гайдеґґера, відтворено цілісну картину формування поглядів філософа щодо проблеми визначення автентичності екзистенції. Було встановлено, що М. Гайдеґґер один з перших відкинув метафізично-сутнісне розуміння людини, піддавши гострій критиці усю сучасну йому гуманістично-філософську традицію розуміння істинності людського буття. Натомість мислитель звертається до проблеми існування людини в онтологічно-історичному вимірі, протиставляючи безликій людині – людину як самість, в якій і проявляється автентична екзистенція. The article is devoted to definition of main characteristics of the evolution of “existence” concept in fundamental ontology of M. Haidegger philosophy and to peculiarities of authenticity of human being. It was reconstructed holistic picture of formation philosopher’s views on the problematic of existence autenticity detection on the ground of historical and philosophical analysis of key principles in real existence of human, that is formulated in M. Haidegger’s philosophy. It was determined, that M. Haidegger was one of the first who disclaim of metaphysically-essential understanding of human by criticize all modern to him humanistically-phylosophical tradition of human being truth comprehension. Instead of this, thinker refer to the problem of human existence in ontological and historical dimension by opposing of faceless human to a human as an identity in which authentic existence become apparent.
  • Thumbnail Image
    Item
    Трансформація уявлень про творчість у філософії від античності до ренесансу
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2009) Саноцька, Наталя
    Робиться спроба реконструкції сутнісних основ феномена творчості в процесі історико-культурного здійснення та стверджується, що творчість як значуща одиниця буття не споконвічна і можна зафіксувати вихідний момент в окресленні сутності творчості. З’ясовано, що творчість є принцип скріплення буття та сущого і виявляє себе як людський екзистенціал. The phenomenon of creativity in the context of historical-cultural realization is analyzed in this article. As it turns out creative work is not from immemorial time. It becomes clear that creation is principle of consolidate being and sheer. It proves oneself as existencial human being.