Кафедра обліку та аналізу

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/62462

Browse

Search Results

Now showing 1 - 5 of 5
  • Thumbnail Image
    Item
    Бухгалтерський облік, аналіз та аудит основних засобів на ТОВ «Фіакр-Львів»
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Грудень, Олена Юріївна; Stepaniuk, Olena Yuriivna; Микитюк, Наталія Олегівна; Національний університет "Львівська політехніка"
    Відповідно до Національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку (НП(С)БО) 7 «Основні засоби» - це ті активи, які не є коштами чи цінними паперами і що знаходяться на балансі підприємств і використовуються підприємствами для надання послуг, здаванням в оренду іншим особам чи для управлінських потреб. Дане положення засвідчує, що термін експлуатації цих активів повинен перевищувати один рік [1]. Ряд вчених трактує визначення «основні засоби» по-різному. Наприклад, Л.К. Сук визначає основні засоби як сукупність матеріальних цінностей, які з часом служать благами в натуральній формі як в невиробничій так і матеріально виробничій сфері [2]. Аналізуючи законодавчо-нормативні акти та трактування різними вченими-економістами, можна дійти висновку, що більшість вважає поняття «основні засоби» як матеріальні активи, які використовуються у процесі діяльності підприємства протягом досить тривалого періоду. Під час надходження основного засобу на підприємство для його оцінки використовують первісну вартість. Дана оцінка вважається основною, адже завдяки цій вартості підприємство купляє основний засіб і починає свою фінансову-господарську діяльність Нарахування амортизації відповідно до НП(С)БО 7 «Основні засоби» здійснюється за допомогою декількох методів, а саме: прямолінійного методу, кумулятивного методу, методу зменшення залишкової вартості, виробничого методу, методу прискореного зменшення залишкової вартості. Важливу роль для підприємства відіграє проведення аналізу основних засобів. Зазвичай для проведення аналізу Основних засобів виділяють 3 етапи: початковий, основний і завершальний. Методика аналізу основних засобів на підприємствах включає проведення розрахунків на різні операції, що дозволяє оцінити стан, ефективність управління основними засобами тощо [3]. Кожний 5 вид аналізу дозволяє підприємству отримати точну і детальну оцінку про об’єкти основних засобів, а також провести апробацію на основі відповідних рекомендацій та пропозицій щодо покращення. Проводячи аудит основних засобів, аудиторська служба чи відповідальна особами допомагає підприємству оцінити наскільки у фінансовій звітності представлена точна та достовірна інформація [4]. Так як основні засоби мають великий відсоток серед активів підприємства, і правильне їх відображення щодо вартості, амортизації чи вибуття у фінансовій звітності впливає на їх достовірність [5]. Саме тому, аудит операцій з основними засобами є важливим моментом, адже допомагає переконатися, чи правильно і належно підприємство використовує основні засоби, а також перевірити їх раціональність та належність. Інформація про основні засоби на підприємствах безпосередньо використовується у двох формах – це Баланс та Примітки до річної фінансової звітності. Інші форми не прямо використовують інформацію про основні засоби підприємства. Об’єкт дослідження – організація обліку, аналізу та аудиту основних засобів на Товаристві з обмеженою відповідальністю «Фіакр-Львів». Предмет дослідження – бухгалтерський облік, аналіз та аудит основних засобів на автотранспортному підприємстві. Мета дослідження: поглибити теоретичні знання щодо аналізу, обліку та аудиту основних засобів на досліджуваному підприємстві, надати рекомендацій щодо покращення операцій з основних засобів. Проводячи аналіз ОЗ та характеризуючи діяльність ТзОВ «Фіакр-Львів» можна дійти висновку, що дане підприємство досить ефективно використовує ОЗ. Не зважаючи на те, що фінансовий стан є досить непоганий, ТзОВ «Фіакр- Львів» потрібно проводити регулярне технічне обслуговування ТЗ та вчасно проводити ремонти. Крім цього, ТзОВ «Фіакр-Львів» слід розглянути пропозицію щодо оновлення автобусів на більш нові, адже це зменшить витрати на непередбачувані витрати на ремонт. 6 Облік основних засобів ведеться вчасно, відповідально, та відповідає стандартам обліку, тому ТзОВ «Фіакр-Львів» необхідно продовжувати правильно організовувати методику обліку основних засобів, що дозволить підвищити ефективність діяльності. Протягом досліджуваного періоду, на ТзОВ «Фіакр-Львів» було проведено добровільний аудит, який включає в себе перевірку наявності, руху, а також стану основних засобів на автотранспортному підприємстві. Під час аудиту було проведено аналіз документів, пов’язаних з основними засобами, інвентаризацію тощо. Для аудиту основних засобів було виділено 9 етапів. Якість аудиту буде залежати від того, наскільки на ТзОВ «Фіакр-Львів» дотримались усіх норм.основних засобів, аудит основних засобів, автотранспортне підприємство, фінансова звітність.
  • Thumbnail Image
    Item
    Бухгалтерський облік, аналіз та аудит основних засобів на ТОВ «Фіакр-Львів»
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Грудень, Олена Юріївна; Hruden, Olena Yuriivna; Микитюк, Наталія Олегівна; Національний університет "Львівська політехніка"
    Відповідно до Національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку (НП(С)БО) 7 «Основні засоби» - це ті активи, які не є коштами чи цінними паперами і що знаходяться на балансі підприємств і використовуються підприємствами для надання послуг, здаванням в оренду іншим особам чи для управлінських потреб. Дане положення засвідчує, що термін експлуатації цих активів повинен перевищувати один рік [1]. Ряд вчених трактує визначення «основні засоби» по-різному. Наприклад, Л.К. Сук визначає основні засоби як сукупність матеріальних цінностей, які з часом служать благами в натуральній формі як в невиробничій так і матеріально виробничій сфері [2]. Аналізуючи законодавчо-нормативні акти та трактування різними вченими-економістами, можна дійти висновку, що більшість вважає поняття «основні засоби» як матеріальні активи, які використовуються у процесі діяльності підприємства протягом досить тривалого періоду. Під час надходження основного засобу на підприємство для його оцінки використовують первісну вартість. Дана оцінка вважається основною, адже завдяки цій вартості підприємство купляє основний засіб і починає свою фінансову-господарську діяльність Нарахування амортизації відповідно до НП(С)БО 7 «Основні засоби» здійснюється за допомогою декількох методів, а саме: прямолінійного методу, кумулятивного методу, методу зменшення залишкової вартості, виробничого методу, методу прискореного зменшення залишкової вартості. Важливу роль для підприємства відіграє проведення аналізу основних засобів. Зазвичай для проведення аналізу Основних засобів виділяють 3 етапи: початковий, основний і завершальний. Методика аналізу основних засобів на підприємствах включає проведення розрахунків на різні операції, що дозволяє оцінити стан, ефективність управління основними засобами тощо [3]. Кожний 5 вид аналізу дозволяє підприємству отримати точну і детальну оцінку про об’єкти основних засобів, а також провести апробацію на основі відповідних рекомендацій та пропозицій щодо покращення. Проводячи аудит основних засобів, аудиторська служба чи відповідальна особами допомагає підприємству оцінити наскільки у фінансовій звітності представлена точна та достовірна інформація [4]. Так як основні засоби мають великий відсоток серед активів підприємства, і правильне їх відображення щодо вартості, амортизації чи вибуття у фінансовій звітності впливає на їх достовірність [5]. Саме тому, аудит операцій з основними засобами є важливим моментом, адже допомагає переконатися, чи правильно і належно підприємство використовує основні засоби, а також перевірити їх раціональність та належність. Інформація про основні засоби на підприємствах безпосередньо використовується у двох формах – це Баланс та Примітки до річної фінансової звітності. Інші форми не прямо використовують інформацію про основні засоби підприємства. Об’єкт дослідження – організація обліку, аналізу та аудиту основних засобів на Товаристві з обмеженою відповідальністю «Фіакр-Львів». Предмет дослідження – бухгалтерський облік, аналіз та аудит основних засобів на автотранспортному підприємстві. Мета дослідження: поглибити теоретичні знання щодо аналізу, обліку та аудиту основних засобів на досліджуваному підприємстві, надати рекомендацій щодо покращення операцій з основних засобів. Проводячи аналіз ОЗ та характеризуючи діяльність ТзОВ «Фіакр-Львів» можна дійти висновку, що дане підприємство досить ефективно використовує ОЗ. Не зважаючи на те, що фінансовий стан є досить непоганий, ТзОВ «Фіакр- Львів» потрібно проводити регулярне технічне обслуговування ТЗ та вчасно проводити ремонти. Крім цього, ТзОВ «Фіакр-Львів» слід розглянути пропозицію щодо оновлення автобусів на більш нові, адже це зменшить витрати на непередбачувані витрати на ремонт. 6 Облік основних засобів ведеться вчасно, відповідально, та відповідає стандартам обліку, тому ТзОВ «Фіакр-Львів» необхідно продовжувати правильно організовувати методику обліку основних засобів, що дозволить підвищити ефективність діяльності. Протягом досліджуваного періоду, на ТзОВ «Фіакр-Львів» було проведено добровільний аудит, який включає в себе перевірку наявності, руху, а також стану основних засобів на автотранспортному підприємстві. Під час аудиту було проведено аналіз документів, пов’язаних з основними засобами, інвентаризацію тощо. Для аудиту основних засобів було виділено 9 етапів. Якість аудиту буде залежати від того, наскільки на ТзОВ «Фіакр-Львів» дотримались усіх норм.основних засобів, аудит основних засобів, автотранспортне підприємство, фінансова звітність.
  • Thumbnail Image
    Item
    Бухгалтерський облік, аналіз та контроль розрахунків з постачальниками та покупцями у ТОВ «Молокозавод «Самбірський»»
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Саварин, Ірина Богданівна; Savaryn, Iryna Bohdanivna; Загородній, Анатолій Григорович; Національний університет "Львівська політехніка"
    У магістерській кваліфікаційній роботі представлена основна інформація щодо теоретичних основ обліку, методик аналізу та інструментарію контролю розрахунків з постачальниками і покупцями. Досліджено господарську діяльність і облікову політику підприємства, проведено аналіз його поточного стану обліку та контролю розрахунків за період 2019-2023 рр. Було запропоновано конкретні шляхи оптимізації системи обліку, покращення інформаційного забезпечення для аналізу та підвищення ефективності внутрішнього контролю, що сприятиме стабільному розвитку ТзОВ «Молокозавод «Самбірський». Об’єктом дослідження магістерської кваліфікаційної роботи є система обліку розрахунків з постачальниками і покупцями ТзОВ «Молокозавод «Самбірський». Предметом дослідження є господарські процеси та операції пов’язані з розрахунками з постачальниками та покупцями ТзОВ «Молокозавод «Самбірський», а також відносини, що виникають при цьому на підприємстві та за його межами. Метою дослідження є обґрунтування теоретичних основ бухгалтерського обліку, аналізу та контролю розрахунків з постачальниками та покупцями та розробка рекомендацій за допомогою яких вдосконалюється ТзОВ «Молокозавод «Самбірський». Результатами дослідження є такі рекомендації та пропозиції: дослідження сутності і умови виникнення розрахунків з постачальниками та покупцями у сучасних умовах господарювання, уточнення класифікації розрахунків за різними ознаками відповідно до потреб користувачів бухгалтерської інформації, огляд та характеристика методик аналізу розрахунків, дослідження напрямів та інструментарію контролю. 5 Досліджено основні завдання обліку розрахунків з постачальниками та покупцями, наведено класифікацію видів розрахунків за основними ознаками та розглянуто методологічні основи формування інформації про дебіторську та кредиторську заборгованість, схему документування розрахунків між постачальниками, підрядниками та покупцями, основні методики аналізу та напрями внутрішнього контролю. Проведено аналіз основної діяльності ТзОВ «Молокозавод «Самбірський», зокрема використання ресурсів, продуктивності праці, динаміки показників ліквідності та платоспроможності, ділової активності, прибутковості. Визначено, що обліковують на рахунку 63 «Розрахунки з постачальниками та підрядниками», та наведено перелік стандартних операцій кредиторської заборгованості за товари, роботи і послуги, а також узагальнено інформацію рахунку по рахунку 36 "Розрахунки з покупцями і замовниками" та його кореспонденції з визнання та погашення розрахунків з покупцями. Виділено етапи внутрішнього контролю розрахунків з постачальниками та покупцями ТзОВ «Молокозавод «Самбірський», а також методи його забезпечення та джерела інформації для реалізації. Визначено, що для ефективного та своєчасного контролю і управління поточною кредиторською заборгованістю ТзОВ «Молокозавод «Самбірський» за товари, роботи та послуги доцільно вести аналітичний облік, розподіляючи заборгованість за термінами та умовами погашення, а також вести зведений перелік рахунків і накладних у вигляді “Реєстру документів до сплати” і автоматизовану систему нагадувань. Досліджено важливість впровадження системи рейтингу постачальників, а також додати рядок 1616 «у тому числі прострочена кредиторська заборгованість за товари, роботи послуги».кредиторська заборгованість, дебіторська заборгованість, молочна продукція, фінансова стабільність.
  • Thumbnail Image
    Item
    Бухгалтерський облік, аналіз та контроль операційної діяльності ТОВ «Холдинг «Гранд Готель»»
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Переходько, Надія Ігорівна; Perekhodko, Nadiia Ihorivna; Воськало, Володимир Іванович; Національний університет "Львівська політехніка"
    Під поняттям «операційна діяльність» розуміють основну діяльність підприємства, що асоціюється з виготовленням та реалізацією продукції, генерує переважну частку доходу і є основним джерелом формування цінності підприємства. Отож, можна зробити висновок, що саме управління ефективністю операційної діяльності є головним напрямком роботи для керівництва підприємства. Зміст операційної діяльності підприємства залежить від особливостей галузі економіки, до якої воно належить. Провідним видом операційної діяльності підприємств є виробничо-комерційна або торгова діяльність, а додатковими можуть бути інвестиційна та фінансова [1]. Відповідно до Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності» операційною діяльністю є основна діяльність підприємства, а також інші види діяльності, які не є інвестиційною чи фінансовою діяльністю [2]. Категорія отриманого доходу є одним з основних показників, який порівняно з витратами характеризує фінансово-економічний стан підприємства. Окрім цього, його розмір використовують як обмежувальний фактор у різних системах оподаткування згідно з Податковим кодексом. Для досягнення облікових цілей доходи поділяються за видами діяльності (операційна, фінансова тощо) для співставлення з витратами і, відповідно, прийняття управлінських рішень щодо доцільності здійснення того чи іншого виду діяльності за принципом нарахування [3]. Доходи операційної діяльності поділяються на доходи основної діяльності та інші операційні доходи. На розмір доходу від реалізації продукції і в свою чергу на дохід від 6 операційної діяльності загалом найбільше впливають два основних показники: обсяг реалізації продукції та собівартість продукції. Серед основних операційних витрат виробничого підприємства найбільшу частку, як правило, становить собівартість виготовленої продукції, що відображає обсяг використаних резервів підприємства, рівень техніки, технології та організації виробництва. У більш вузькому значенні собівартість – це витрати одиниці продукції, як за структурними підрозділами, так і по всьому підприємству загалом [4]. Об’єкт дослідження – аналіз операційної діяльності ТОВ «Холдинг «Гранд Готель». У роботі наведено загальну характеристику ТОВ «Холдинг «Гранд Готель» та економічну оцінку результатів операційної діяльності за 2020-2022 роки, проведено аналіз впливу показників операційної діяльності на фінансові результати підприємства. Також досліджено особливості методики та організації бухгалтерського обліку і контролю за операційною діяльністю. Предмет дослідження – теоретичні та практичні аспекти, які використовуються для обліку, аналізу та контролю за операційною діяльністю. Мета дослідження: узагальнення, систематизація та розкриття інформації щодо бухгалтерського обліку, аналізу та контролю операційної діяльності ТОВ «Холдинг «Гранд Готель», дослідження специфіки ведення обліку господарських операцій, розробка рекомендації щодо підвищення ефективності операційної діяльності, оптимізації витрат та поліпшення системи внутрішнього контролю, спрямованих на зміцнення фінансового стану компанії.діяльність, обліковий процес, господарські операції, фінансові результати.
  • Thumbnail Image
    Item
    Облік, аналіз і контроль видатків загального фонду Західного офісу Держаудитслужби
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Коновалова, Валентина Сергіївна; Konovalova, Valentyna Serhiivna; Нашкерська, Марія Миколаївна; Національний університет "Львівська політехніка"
    Центральним органом виконавчої влади в сфері державного фінансового контролю є Державна аудиторська служба України, що відповідає за контроль і перевірку цільового використання державних коштів та майна [1]. Держаудитслужба відіграє важливу роль у забезпеченні фінансової дисципліни та ефективного управління державними ресурсами, запобіганні корупції, захисту інтересів держави. Вважаємо за необхідне зосередити увагу на її видатках для аналізу її діяльності. Відповідно до Бюджетного кодексу України видатки - кошти, спрямовані на виконання бюджетних програм, передбачених відповідним бюджетом [2]. Магістерська кваліфікаційна робота присвячена дослідженню бухгалтерського обліку видатків загального фонду. Наведено їх аналіз й узагальнено інформацію про їх динаміку та структуру. Крім цього досліджено особливості контролю за видатками в бюджетних установах. Об’єктом дослідження магістерської кваліфікаційної роботи є Західний офіс Державної аудиторської служби України. Предметом дослідження в даній роботі виступають показники видатків Західного офісу Держаудитслужби впродовж останніх п’яти років. Метою виконання робити є дослідження особливостей використання методичних положень бухгалтерського обліку бюджетною установою, щодо обліку видатків, аналіз основних економічних показників установи та її видатків, дослідження особливостей контролю та розробка рекомендацій для покращення наявних процесів. Нами проведено дослідження теоретичних підходів до обліку видатки, зокрема їх класифікації. Виявили, що вони поділяються за джерелами покриття 6 (загального фонду та спеціального фонду), за етапами руху бюджетних коштів (фактичні та касові), за бюджетною класифікацією (функціональною, відомчою, програмною та економічною класифікаціями). [3]. Нами зроблено огляд методик аналізу видатків. Основним завданням такого аналізу є оцінка забезпеченості установи ресурсами, повноти їх застосування та забезпечення цього процесу. При дослідженні підходів до контролю сформували основні його етапи та виокремили основні принципи, на яких базується контроль: незалежності, об’єктивності та неупередженості, повноти, єдності, обґрунтованості, публічності, відповідальності [4]. В рамках поглибленого дослідження як видатків Західного офісу Держаудитслужби так і загалом його діяльності нами проведено аналіз основних економічних показників, динаміки та структури видатків, параметричний аналіз. Щодо результатів, то присутнє зростання показників, що загалом говорить про збільшення фінансування з боку держави. Зростання чи скорочення видатків не можемо чітко назвати негативної чи позитивною тенденцією. Щодо кількісного аналізу доцільно розробити інтегрований показник. Вагомим в аналізі бюджетних установ є якісний аналіз наприклад з використанням опитувань та інших евристичних прийомів. При дослідження обліку видатків в Західному офісі, встановили використання меморіально-ордерної системи обліку. Облік здійснюється відповідно до законодавства за планом рахунків розробленим для державного сектору. Документообіг в установі здійснюється за налагодженою системою, але без розробленого графіку. При дослідженні організації та методики контролю видатків саме Західного офісу виявили відсутність загальної системи внутрішнього контролю. В установі існує контроль тільки в межах відділів керівниками за власними підходами та подальше звітування керівництву. Інформацію про видатки можемо побачити у всіх бюджетних звітах. Щодо фінансової звітності, то в більшості ми бачимо вплив тих чи інших видатків, так 7 наприклад в балансі через придбання активів, погашення заборгованості тощо. В звіті про фінансові результати бачимо витрати за обмінними та необмінними операціями. Також в звіті про рух грошових коштів можемо дослідити спрямування витрат. На основі проведеного дослідження нами запропоновано запровадити графік документообігу. Це знижує ризик помилок в організації документів. Щодо аналізу, то вважаємо необхідним запровадити здійснення постійного аналізу видатків для оперативного виявлення відхилень. Для підвищення ефективності контролю варто створити відділ внутрішнього контролю, який став би координаційним центром в питаннях контролю та розробив би відповідні підходи з урахуванням усіх особливостей.контроль.