Проблеми економіки та управління

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/2126

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    Management of financial sustainability of the enterprise and its features in the field of small restaurant business
    (Видавництво Львівської політехніки) Гембарська, Н. Є.; Данилків, Х. П.; Квасній, Л. Г.; Hembarska, N.; Danylkiv, Kh.; Kvasnii, L.; Національний університет “Львівська політехніка”; Дрогобицький державний педагогічний університет ім. І. Франка; Lviv Polytechnic National University; Drohobych Ivan Franko State Pedagogical University
    Мета цього дослідження полягає в аналізі теоретичних основ управління фінансовою стійкістю підприємства та їх практичного застосування у сфері малого ресторанного бізнесу, удосконаленні методичних підходів і розробленні рекомендацій щодо формування концепції управління фінансовою стійкістю для подолання істотних проблем в умовах сьогодення. Використано методи: індукції, дедукції, теоретичного узагальнення, щоб з’ясувати сутність фінансової стійкості із позицій різних авторів та сформулювати узагальнювальне поняття, яке застосовано для визначення основоположних засад процесу управління фінансовою стійкістю підприємства, його завдань, складових та послідовності їх використання під час формування концепції управління фінансовою стійкістю сучасного підприємства; спостереження, причиннонаслідкових зв’язків, опису, конкретизації, формалізації – для аналізу проблем вибору методики, на основі якої здійснюється розрахунок основних показників оцінки фінансової стійкості підприємства, а також інтерпретації одержаних даних, які доцільно використовувати для малого підприємства, порядку їх розрахунку та бажаної тенденції зміни, характеристики облікового забезпечення цього процесу; діалектичний, моделювання, узагальнення – для розроблення рекомендацій щодо удосконалення методики та організації управління фінансовою стійкістю підприємства малого ресторанного бізнесу. Доведено гіпотезу про те, що вдосконалення методики та організації управління фінансовою стійкістю підприємства малого ресторанного бізнесу дає можливість генерувати якісний інформаційний простір і достатні ресурси, щоб забезпечити високий ступінь його фінансової незалежності та стійкий фінансовий стан, за якого показники діяльності будуть покращуватися або не погіршуватися у разі зміни внутрішніх і зовнішніх чинників. Із обґрунтуванням запропоновано реалізувати концепції управління фінансовою стійкістю підприємства, ураховуючи чинник часу в трирівневому вимірі: стратегічному, тактичному та оперативному. Зазначено, що у сучасних умовах підприємці у сфері малого бізнесу потребують освітніх й навчальноконсультативних послуг щодо управління фінансами, зокрема, їх фінансовою стійкістю, а найважливішим і найдоступнішим елементом забезпечення фінансової стійкості підприємства у короткостроковому періоді є його система бюджетування. Результати цього дослідження становлять інтерес для малих підприємств ресторанного бізнесу, які вирішують питання управління фінансовою стійкістю в умовах карантину, адже карантин та пандемія коронавірусу (COVID-19) спричинили масштабний злам в економіці, змусивши цілі бізнес-структури пристосовуватися до нових, складніших реалій. Крім того, результати можуть допомогти у визначенні слабких сторін сфер маркетингу та фінансів; найпоширеніших причин банкрутства; внутрішніх та зовнішніх чинників, які впливають на фінансову стійкість малого ресторанного бізнесу. Виділено особливості та обґрунтовано основні шляхи подолання можливих проблем управління фінансовою стійкістю малого ресторанного бізнесу. Це дослідження містить характеристику основних параметрів управління фінансовою стійкістю підприємства за рівнями управління; розкриває характерні риси сучасного малого ресторанного бізнесу та проблеми, які виникають під час управління його фінансовою стійкістю; подано пропозиції щодо забезпечення фінансової стійкості малого підприємства, а саме запропоновано звертати увагу на три основні складові: ефективність використання та примноження власного капіталу; забезпечення платоспроможності регулюванням величини та структури майна й капіталу підприємства; забезпечення ліквідності активів.
  • Thumbnail Image
    Item
    Маркетингові інструменти забезпечення якості надання адміністративних послуг
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Карий, О. І.; Процак, К. В.; Karyy, O.; Protsak, K.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Статтю присвячено дослідженню якості надання адміністративних послуг та маркетинговим інструментам, які можуть її забезпечити. Досліджено особливості адміністративних послуг та характеристики, які відрізняють їх від інших. Розглянуто вплив інструментів маркетингу, а саме надійність, безпеку, ступінь доступності, матеріальні чинники, репутацію установи, оперативність, турботу про клієнта, ввічливість, компетентність, рівень комунікації на складові якості адміністративних послуг. Обґрунтовано критерії оцінювання якості надання адміністративних послуг. Критерії надання адміністративних послуг запропоновано поділяти на об’єктивні та суб’єктивні. Досліджено проблеми, які виникають при наданні адміністративних послуг центрами надання адміністративних послуг в Україні. Удосконалення сервісу надання адміністративних послуг передусім стосується спрощення та прозорості процедури їх надання, створення конкурентного середовища.